Klimaat

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra
Banned

Klimaat

Bericht door Petra »

Regen, regen, regen, regen, heet, heet, regen, regen, regen, ...

Om gillend gek van te worden.
Nou hadden we in Myanmar maanden lang bloedhitte met 24/7 waanzinnige stortbuien, maar het is nu hier ook behoorlijk bal. Die hitte met die hoge vochtigheidsgraad legt iedereen lam. En dan heb ik het nog niet eens over de wegen... modderpaden waar je doorheen moet baden.
Iedereen ligt tussen de middag dan ook op apegapen. Zijn wij niet gewend als actieve Hollanders maar je stort vanzelf wel neer als je niet je tempo aanpast.
Men beweegt en leeft gedwongen in een ander tempo. De expat newbies pik je er zo uit, die sjezen je nog aan alle kanten voorbij. :lol:

Mocht je weer 's grapjes maken over die luie doerakken die een beetje onder zo'n palmboom liggen te sukkelen, denk daar maar 's aan!
Heeft iemand wel eens stilgestaan bij neerlands economische voorspoed en ons fijne klimaat?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
vegan-revolution
Superposter

Re: Klimaat

Bericht door vegan-revolution »

Petra schreef:Heeft iemand wel eens stilgestaan bij neerlands economische voorspoed en ons fijne klimaat?
Klimaat zal zeker een factor zijn in de vooruitgang die je ergens kunt boeken. Ik had daar al eens eerder bij stil gestaan.

Voor de grap heb ik wel eens geopperd dat ze daar een soort grote trechters hadden kunnen uitvinden om via regenwater energie op te wekken in plaats van met windmolens zoals bij ons. :D
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Petra
Banned

Bericht door Petra »

vegan-revolution schreef:
Petra schreef:Heeft iemand wel eens stilgestaan bij neerlands economische voorspoed en ons fijne klimaat?
Klimaat zal zeker een factor zijn in de vooruitgang die je ergens kunt boeken. Ik had daar al eens eerder bij stil gestaan.

Voor de grap heb ik wel eens geopperd dat ze daar een soort grote trechters hadden kunnen uitvinden om via regenwater energie op te wekken in plaats van met windmolens zoals bij ons. :D
Grote trechter?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drieklovendam" onclick="window.open(this.href);return false;
De Chinese Drieklovendam in de Jangtsekiang is 's werelds grootste waterkrachtcentrale en dam. De constructie begon in 1994 en de stuwdam was in 2006 voltooid; de scheepslift was operatief eind 2015. 26 generatoren van 700 MW waren in 2008 operationeel. Hierna zijn ondergronds nog eens 6 generatoren toegevoegd, waarvan de laatste twee medio 2012 volledig operationeel werden.[1]
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Ja, grote waterkrachtcentrales heb je overal ter wereld. Ik bedoelde iets in kleinere vorm waarmee je direct ter plaatse waar de regen valt energie op kunt wekken voor persoonlijk gebruik en niet (bijvoorbeeld) tientallen kilometers verderop waar al water uiteindelijk heenstroomt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Plaats reactie