The life of Brian.

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Devious
Erelid
Contacteer:

The life of Brian.

Bericht door Devious »

Monty Python's Life of Brian. :lol: Hahaha... af en toe een beetje flauw die Britse humor, maar soms ook heel leuk.
Het allerleukste is het commentaar achterop de doos van de videoband.

'Groezelig en smakeloos' Minister vab Cultuur van Queensland (Australië)

'Ik hoef niet naar een varkensstal te gaan om te weten dat het er stinkt,' Raadslid Pinney van het distrikt Sidmouth en Exmouth (Zuid Engeland)

'Deze smerige, lage film,' Malcolm Muggeridge.

'Als je dit leuk vindt, mankeert er wat aan je mentaliteit,' Pastoor Brian D'Arcy, van de Onafhankelijke Ierse Kerk.

'Alle meespelenden zouden opgesloten moeten worden in een psychiatrische inrichting,' Roy Hendy. Lid van de filmkeuringskommissie in Cornwall. (Zuid west Engeland).
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

ik vind het een briljante film. Ik heb hem al veelvuldig gezien, maar hij blijft leuk. Ik heb er om in een "stuip" gelegen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Een klassieker. Humor van de bovenste plank. Ik snap niet :wink: dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan deze film. Er zit bijna geen bloot in. Geweld ontbreekt nagenoeg. En de film heeft een "hapy end". Waarschijnlijk houden reli's meer van het soort passion-horror. Met veel geweld en blote lichamen.

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Ik kreeg van mijn lieve atheïsitische broer een zeeeeeer passend kerscadeau namelijk The Meaning of Life op DVD samen met de Live of Brian en The Holy Grail mijn favo MP films.

De klassieker "Every sperm is sacred", heb ik inmiddels zeker 4 keer even opgezet. De scene met de protestante buren van het katholieke gezin is ongevenaard.

Groet Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Gerard
Bevlogen

life of brian

Bericht door Gerard »

Ik hoorde in de periode van "The passion of the christ" en ....(ben even de naam kwijt) een een andere recente film over het leven van Jezus dat historisci zeiden dat van al de Jezus film "The life of Brian" het dichts bij de historische waarheid zat.
Kan dat niet checken want ik ben niet zo thuis in de details van Jezus leven. De anderen hebben de werkelijkheid wat in hun voordeel verdraaid. Monty Python heeft de waarheid geen geweld aan gedaan ondanks het humoristische sousje en de nodige fantasie naast de werkelijkheid die overduidelijk is.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

De hele visie van Monty Python over geloof komt heel komisch over. Maar in werkelijkheid is dit ook echt zo komisch(volgens mij) alleen ziet men het veel te serieus. De humor stopt echter daar waar men de trieste uitvloeisels ziet van "religie" in het algemeen.
Fenomeen
Superposter

Re: The life of Brian.

Bericht door Fenomeen »

Pastoor Brian D'Arcy schreef: 'Als je dit leuk vindt, mankeert er wat aan je mentaliteit,'
En als je dit nou fantastisch vindt? :twisted:

Ik moet toch ook even John Cleese als Basil Fawlty vermelden, ik kijk het regelmatig en vind het elke keer weer geweldig.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

En als je dit nou fantastisch vindt?
Dan ben je helemaal gestoord :D
Gerard
Bevlogen

life of brian

Bericht door Gerard »

distiple schreef:
En als je dit nou fantastisch vindt?
Dan ben je helemaal gestoord :D
Hier maak je ff een verkeerde klik.
De referentie is the Life of Brian. Dus en als je de life of brian nou fantastisch vindt?
Dan spoort jouw antwoord, volgens mij, niet met jouw visie. Of spoor ik nu ff niet?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie