Ik weet nu hoe je bent, dus met die escalatie zal het wel meevallen. Ik zal rustig melden dat ik geen idee heb hoe ik je moet antwoorden, omdat ik de aannames en beweringen in jouw kritiek vaak niet eens begrijp. Als je daar mee kunt leven - dat dat soms (=vaker dan één keer) - zal gebeuren, hoef je je voor mij niet afzijdig te houden. Ik weet dat je het teleurstellend vond om tegen de muur aan te lopen - jouw beleving vermoed ik - op het "kleine forum" dat aan mijn website is gekoppeld. Je hebt hier las ik, duidelijk te horen gekregen van Axxyanus (sp?) waarom dat zo wel moest gaan.dikkemick schreef: ↑27 aug 2017 18:48Welkom terug Robbert. Ik zal me (om escalatie te voorkomen) hier afzijdig houden, maar sta nog steeds achter mijn conclusie dat je, wat godsgeloof betreft, onbegrijpelijk irrationeel bent inclusief die diepe cognitieve dissonantie.RobbertVeen schreef: ↑27 aug 2017 15:46 ik representeer dus de "andere", kwaadaardige kant van dit forum, de godsgelovigen die zich maar niet door argumenten laten overtuigen, en op onweerlegbare kritiek ingaan op onbegrijpelijk irrationele wijze, met diepe cognitieve dissonantie etc. (volgens Dickemick dan tenminste).
God is begrijpelijk rationeel nl. absoluut niet hard te maken zonder je te bedienen van die cognitieve dissonantie.
Fijne gesprekken toegewenst!
Als je erin slaagt om je daar iets van aan te trekken, met name waar hij over de etiquette van een conversatie sprak - helder en zeer vruchtbaar vond ik - heb ik er geen moeite mee jou net als alle anderen hier als serieuze gesprekspartner te zien. Want..van je oprechtheid ben ik ten volle overtuigd.