Jullie redeneren vanuit de situatie die door ons mensen kunstmatig gemaakt is. Door de medische mogelijkheden is natuurlijke selectie bij mensen, zeker in het westen, voor een deel uitgeschakeld. Kinderen die een of twee eeuwen geleden kansloos waren krijgen dankzij de medische wetenschap de mogelijkheid om zich voort te planten. Waar eerste de natuur zonder aanzien des persoons bepaalde hoe de toekomst er uit zou zien kun je nu alle kanten op.Petra schreef: ↑28 okt 2017 04:28Het aantal gezonde kinderen is ook groter als je alle ongezonde en gehandicapte peuters vermoord. Willen degenen die het recht van de peuter verdedigen dit echt?Peter van Velzen schreef: ↑28 okt 2017 03:50 Wat tegenstanders van embryoselectie over het hoofd zien, is het daadwerkelijke verschil tussen een wereld waarin men het doet en een wereld aarin met het niet doet.
Het aantal gezonde kinderen dat uiteindelijk wordt geboren als men embryoselectie pleegt is groter, dan wanneer het niet gebeurd. Het aantal gehandicapte kinderen zal lager zijn. Doet men het niet, dan komen er minder geonde kinderen op de wereld en/of meer gehandicapte. Willen degenen die het "recht"van het embryo verdedigen dat echt? Moeten mensen met gemankeerde genen, dan maar afzien van kinderen, of moeten ze de gok nemen om een zwaar gehandicapte op de wereld te zetten? Eigenlijk vind ik dat mensen met gezonde genen, daar helemaal niet over mee moeten praten. Wie niet met de gevolgen wordt geconfronteerd moet zich niet bemoeien met het leven van anderen.
Wat is nu het verschil in argumentatie?
De discussie gaat er volgens mij niet over aantallen maar hoever je wilt gaan met medische mogelijkheden. En naar mijn mening mag iedereen daarover meepraten want als mensen een bewuste keuze maken om ongezonde kinderen op de wereld te zetten dan heeft dat voor de hele maatschappij consequenties.