Ingi,Ingi schreef: ↑28 dec 2017 19:50
1)
Veel meer dan hier. Alternatieve zorg is in Duitsland heel normaal. "Heilpraktiker" is een herkend beroep, er moeten ook examens afgelegd worden. Een hele andere cultuur wat dat betreft ook al is er natuurlijk stevige kritiek vanuit de regulaire kant. Maar velen werken ook samen.
2)
Het filmpje was van mij overigens niet als promo bedoeld. Vond het juist jammer dat ze daarop speelden maar ik vond die onderzoeken wel interessant. Ze vertellen in ieder geval wel eerlijk dat er geen wetenschappelijk bewijs is geleverd. Dat ze doorzoeken omdat ze andere dingen zien of van mijn part menen te zien is hun goed recht en ergens ook logisch als ze wel de mogelijkheden hebben.
3)
Wat de vaccinaties betreft, er is buiten de gelovigen een steeds groter groeiende groep die kritisch ten opzichte van vaccinaties zijn en van alles uitzoeken. Maar met dat onderwerp gaan we hier offtopic.
ad 1)
De discussie zou kunnen zijn of de gezondheidszorg daarom daar in Duitsland beter is dan hier, -en waar dat dan in zou zitten-, of dat daar de mensen meer naar de mond wordt gepraat door die Heilpraktiker-eend in de bijt toe te blijven staan.
Zo ongeveer als hier de kwakzalverspraktijken op konden bloeien door daarvoor met de wet-BIG een beter omheind speelterrein open te laten.
2)
Het filmpje was een typische promo waar geen afwegingen tov andere onderzoeken werden getoond, maar mijn antwoord-link was in deze ruimschoots compenserend.
ad 3)
Zijn er houtsnijdende argumenten of geef je alleen maar door dat er mensen zijn die zich kritisch noemen?
Hier geldt hetzelfde als bij 1)
Roeland