heeck schreef: ↑09 jan 2018 11:13
Ingi schreef:
Ik straal geen kastanjes in, ..wat heb je daar toch mee?
Zolang je denkt dat ik dingen ter excuus verzin kan ik daar ook niets mee.
Wat heeft mijn Engels daar bovendien mee te maken? Ik weet dat het niet is aangetoond volgend die onderrzoeken
en dat stond ook in mijn cursusmap. Zelfs ziekenhuizen die er mee werken trekken zich daar blijkbaar niets van aan.
Als het geen zaak is voor een discussieforum waarom staat er dan een topic voor dit soort onderwerpen? I
Ik heb gelezen dat de bedoeling dat men dit ook een platform wil geven. Dan zul je er ook rekening moeten houden met het feit
dat mensen zich niet laten overtuigen van puur wetenschappelijke publicaties en liever hun eigen waarneming volgen.
God en Allah vind ik hier ook op het forum.
Je creëert een platform voor dit soort zaken alleen maar om ze af te branden?
Ik denk dat je overtuigender bent door het eerste helemaal niet te doen.
Het niet toelaten. Anders geldt je argument niet.
Kastanje
Die kastanje kwam toevallig in dit topic langs, maar je mag ook iets anders nemen om een verschil vast te stellen tussen wel en niet energetisch ingestraald zijn.
Onderzoek in het engels
Jij voerde zelf je onvertrouwd zijn met de engelse taal op. Dat was dus overbodig want je lapt onderzoek gewoon aan je laars.
Welke ziekenhuizen lappen overigens onderzoek ook aan hun laars, graag de namen.
Waarom Reiki-topic
Uiteraard is dit onderwerp welkom om uiteen te rafelen wat er wel en niet van klopt en hoe mensen er mee omgaan.
Iets wat we nu eindelijk bereiken met jouw toegeven dat je bewijs gewoon aan je laars lapt.
Gewicht eigen waarnemingen
Misschien dat je nog kunt opvoeren hoe eigen waarnemingen tot een doorslaggevend "waarheidsgehalte" kunnen leiden, want ook dat is een vorm van wetenschap bedrijven. De betrouwbaarheid van (vele) eigen waarnemingen inschatten.
Niet toelaten
Niet mee eens. Alles toelaten sta ik voor; zeker op een forum dat zich "Freethinker" noemt.
En om zodoende dan toch geen spuigat voor nonsens te worden, zit er de extra voorwaarde aan vast van het onderbouwen van wat je beweert.
Er wordt van de deelnemers verwacht dat ze hun standpunten goed onderbouwen zonder daarbij terug te vallen op dogma's.
Graag dus van jou een ander voorstel dan die kastanje om wel energetisch ingestraalde zaken van niet ingestraalde te onderscheiden.
Een soort aangepaste test zoals die van Emily Rosa dus.
Roeland
Ik "straal" over het algmeen niets in, Ik ga zitten en heb de intentie om energie te laten stromen. Niet meer en niet minder. Ergens naar toe, naar mezelf, naar iemand of naar een situatie die mij zorgen baart..of alleen maar om zelf rust te vinden of in meditatieve toestand te geraken.
Ik las een artikel over Amerikaanse ziekenhuizen die met Reiki werken. Bij gelegenheid zal ik dat opzoeken, ik moet zo weg.
Ik heb een keer een Engels artikel van Dikkie in Google translate gezet en kreeg nog geen goede vertaling. Daarna hield ik het idd voor gezien.
Ik lap dus onderzoeken aan mijn laars omdat ik niet de moeite neem ze in google translate te zetten en daar een slechte vertaling te lezen of omdat ik geen zin ( en ook niet altijd tijd) heb mij door een Engelse tekst door te worstelen, die ik dan toch maar half begrijp. Als je dat zo wilt zien moet dat maar. Alleen als je telkens je eigen conclusie trekt dat ik dat als excuus gebruik om mij niet te laten overtuigen dan draag je zelf ook niet meer bij tot een vruchtbare discussie. Het is mijn levenshouding om op mezelf te vertrouwen en niet alleen maar op bewezen feiten. Dacht dat dat duidelijk was. Daarom was ik ook verder gestopt met schrijven, en ondertussen gaat men hier zelf door. Ik kan ook zeggen het is niet bewezen laat ons stoppen...dat het werkt was niet mijn insteek van dit topic en dat weet je best.
Je vraagt me eigenlijk iets te onderbouwen waarvan voor dit topic (ook voor mij ) duidelijk is dat het niet is bewezen.
En het is ook nutteloos dat je een platform opent voor iets wat niet onderbouwd kan worden als dat wel de eis is.
Behalve als je mensen ervoor wilt afbranden. Als ik zeg ik geloof in God kan ik dit ook niet onderbouwen maar ondertussen is dat wel iets wat ik doe. Als ik zeg ik "geloof" in de werking van Reiki is dat niet anders. Mensen geloven niet eens niet meer in God omdat jij zegt het is niet bewezen. Zo werkt dat toch echt niet.
Ik heb heel duidelijk aangegeven waarom ik dit topic had geopend.
Misschien kun je beter vragen waarom mensen toch iets doen wat niet gestaafd wordt door wetenschap.
Moet je wel open staan voor hun motieven en niet maar weer je eigen invulling aan geven.
Luisteren is iets wat ik hier soms mis. Er wordt heel veel ingevuld, van communicatie heb ik namelijk ook kaas gegeten.
Ik mis de open mind en dat kan best samen gaan met het argument het is niet bewezen en het werkt niet.
Ik heb verder geen voorbeelden van iets ingestraalds..en het verschil omdat ik dat niet doe.
Gewicht eigen waarnemingen:
Je bedoelt dat ik opnoem hoe vaak iets heeft "gewerkt" en ik waarneembare veranderingen heb waargenomen?
Ik denk niet dat ik dat nog betrouwbaar kan beschrijven. Ik gebruik Reiki al langer niet meer voor anderen af en toe voor mijn gezin.
Ik had wel ervaringen van cursisten die hun eigen beschrijvingen geven van wat ze hebben ervaren. Maar die vind je overal op internet.
Ik heb er niet langer dan een jaartje intensiever mee gewerkt, daarna heb ik het bijna alleen nog maar voor eigen doeleinden gebruikt.
Er zijn mensen (vrienden) die willen graag dat ik ze een behandeling geef om het eens te ervaren.
Dat wat ik zeker weet dat ik zelf verzeild raak in een meditatieve toestand en daar gebruik ik het nu nog voornamelijk voor.
En mij helpt het rustig en relaxed te blijven ook in omstandigheden van grote ervaringen. Voordat ik met Reiki begon was ik een totaal
ander mens. Het is ook de bedoeling zelf ermee aan de slag te gaan en niet afhankelijk te blijven van behandelingen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.