Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Ingi
Ervaren pen

Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Bericht door Ingi »

Waarom? schreef: 09 jan 2018 14:30
Ingi schreef: 09 jan 2018 14:23
Waarom? schreef: 09 jan 2018 14:07

Uiteraard zal niemand ontkennnen dat er wordt geloofd in Reiki of "God"...en dat er niets anders over blijft dan fideïsme. De ratio en onderzoekingen wijzen allemaal aan: het geloofde wordt niet aangetroffen of KAN gewoonweg niet worden onderzocht...Alleen de gelovige kan natuurlijk prima worden onderzocht....weet niet of er al sociologie is die zich sec richt op Reiki.
Het punt is dat Reiki en zeker geloof in een bepaalde godheid WEL hun rationaliteit hoog willen houden...de positie van alleen fideïsme is blijkbaar toch niet zo prettig....laten we op deze site goed zijn om dat WEL aan te vechten..

Mensen doen heel veel dingen, de uitwerking van veel dingen kan met onderzoek worden terug gebracht tot : zinloos...
Dat ze het wel doen heeft altijd een achterliggende reden, tot bijvoorbeeld ontspanning, aangeleerd gedrag of het banale "je moet toch IETS met je leven". Fair.... vind ik daarmee hun motieven valide?...natuurlijk niet....
Ik hoop niet dat een open mind bij jouw betekent dat we na luisteren ook begrip voor Reiki o.i.d moeten krijgen.....ten diepste geef je aan dat er ook niets over te zeggen valt, alleen dat je er in "gelooft". Ik heb niets anders gelezen dat wat "zwarte woordkunst", verkrachting van het begrip "energie" en gebakken lucht verpakt in taalmistbanken.

En trouwens: een goed raad, ga NIET naar een christelijk forum..Daar wordt je gezien als een medewerker van de duivel of wordt Reiki op z'n minst gezien als occult....
Ik weet het. Niet alle godsdiensten overigens. Mijn achtergrond was christelijk maar een zeer tolerante vorm ervan en mijn moeder hoort nog bij die kerk. Ik niet. Zij heeft er geen enkel probleem mee en haar kerk ook niet. Jullie hoeven nergens begrip voor op te brengen. Dat kan ook niet op een forum als deze. Wat ik wel merk dat mensen die proberen begrip op te brengen ook niet begrepen worden.
Dag Ingi,
Met een zinnetje als dit Wat ik wel merk dat mensen die proberen begrip op te brengen ook niet begrepen worden. kan ik niet zoveel, of moet ik het zo lezen: iemand die anderen probeert te begrijpen niet wordt gewaardeerd door de rest van de samenleving omdat ze zich niets aan trekken van "groepsdenken"?

En heb je begrip voor mijn statement dat ik diep medelijden met jouw heb?.
Ik doe mijn best..en ik snap het ook vanuit jouw standpunt. Zeker. Maar het is jouw lijden, niet het mijne. Aangezien ik zelf niet lijd is kan ik beter andersom medelijden hebben. Maar heb ik niet. Jij hebt recht op je eigen mening en standpunt.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi schreef: 09 jan 2018 14:28
heeck schreef: 09 jan 2018 14:25 Ingi,

Aandachtig heb ik alles wat je telkens schrijft doorgenomen en vergeleken met wat ik na jaren bijhouden van allerlei manieren van aanbevelen te weten ben gekomen over energetische behandelwijzen en apparaten.

Mijn conclusie is dat het voor velen effectiever is om "Silent Healing" over zich te laten komen:
https://skepp.be/nl/apparatuur/silent-healing schreef:Silent Healing® is een CD die bestaat uit 74 minuten lang krachtig werkzame stilte. Deze CD is ontwikkeld om balans te brengen in de subtiele energie systemen van de mens en zijn persoonlijke leefomgeving.
Roeland
Zou je dat zelf toepassen?
Ik beveel het alle ziekenhuizen aan die nu Reiki toestaan, want Silent Healing is onbewezen minstens zo effectief als jouw Reiki.
Tot jij uiteraard aantoont dat jouw Reiki ook maar ietsje meer voorstelt. :idea:

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Het bijzondere is dat voor dat inwijden wel eerst pecunias van eigenaar wisselen. Hoe meer je bereid bent daarvan af te staan des te meer ingewijd.
Ingi schreef
Wat bedoel je hiermee?
Dat je moet dokken om ingewijd te worden. Je kan zelfs online een cursus volgen :)
Daarna kan je weer mensen laten dokken om je cursusbeginselen te ondergaan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

heeck schreef: 09 jan 2018 15:18 Ik beveel het alle ziekenhuizen aan die nu Reiki toestaan, want Silent Healing is onbewezen minstens zo effectief als jouw Reiki.
Tot jij uiteraard aantoont dat jouw Reiki ook maar ietsje meer voorstelt. :idea:

R.
Hoe kan het dat muziek inwerkt op het lichaam en de psyche?
Is daar een wetenschappelijke verklaring voor?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef: 09 jan 2018 15:19
Het bijzondere is dat voor dat inwijden wel eerst pecunias van eigenaar wisselen. Hoe meer je bereid bent daarvan af te staan des te meer ingewijd.
Ingi schreef
Wat bedoel je hiermee?
Dat je moet dokken om ingewijd te worden. Je kan zelfs online een cursus volgen :)
Daarna kan je weer mensen laten dokken om je cursusbeginselen te ondergaan.
Ja en je hebt ook mensen die het gratis doen of voor minder of voor meer. Of voor een eigen bijdrage of een ruildienst.
Heb je de link van de online cursus voor mij? Hier ben ik benieuwd na.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ingi schreef: 09 jan 2018 15:27

Een aardige leestip
http://marc-las.blogspot.nl/2007/12/oli ... -over.html
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Ingi schreef: 09 jan 2018 15:08 Ik doe mijn best..en ik snap het ook vanuit jouw standpunt. Zeker. Maar het is jouw lijden, niet het mijne. Aangezien ik zelf niet lijd is kan ik beter andersom medelijden hebben. Maar heb ik niet. Jij hebt recht op je eigen mening en standpunt.
Dag Ingi,

De postmoderne mens op z'n diepst getekend door jouw...Recht van mening en standpunt verworden tot een gestolde onverschilligheid....laat ik een diep wantrouwen gepaard met medelijden hebben tegenover degene die zeggen niet zelf te lijden...
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef: 09 jan 2018 15:33 Een aardige leestip
http://marc-las.blogspot.nl/2007/12/oli ... -over.html
Bedankt.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Waarom? schreef: 09 jan 2018 15:45 Dag Ingi,

De postmoderne mens op z'n diepst getekend door jouw...Recht van mening en standpunt verworden tot een gestolde onverschilligheid....laat ik een diep wantrouwen gepaard met medelijden hebben tegenover degene die zeggen niet zelf te lijden...
En ik heb medelijden en "wantrouwen" ten behoeve van de zogenaamde postmoderne mens.
Besef je wel dat wij aan de buitenrand van een galaxe en ons universum wonen en toch vinden wij ons zo belangrijk.
Beetje bescheidenheid zou ons sieren.

https://decorrespondent.nl/2113/de-post ... 0-5b911568
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

heeck schreef: 09 jan 2018 15:18 Ik beveel het alle ziekenhuizen aan die nu Reiki toestaan, want Silent Healing is onbewezen minstens zo effectief als jouw Reiki.

R.
Wat is dat voor vreemde vraag.
Het gaat om het vergelijken van Reiki met Silent Healing.

Toon jouw Reiki-meerwaarde.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ingi schreef: 09 jan 2018 15:32 Ja en je hebt ook mensen die het gratis doen of voor minder of voor meer. Of voor een eigen bijdrage of een ruildienst.
Heb nog geen gratis praktiserende reikicursusgevende reikitherapeuten gezien. Behalve mijzelf dan want alles wat een reikitherapeut kan dat kan ik even goed :) Alhoewel tijd is geld dus denk dat ik mijn reikidiensten maar te gelde ga maken :idea: Het schokschuddend verdunde krijg je dan weer wel gratis uit de kraan.
http://www.onlinereikicursus.nl
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kom op mensen. Reiki heeft met geloof en vertrouwen te maken van zowel 'behandelaar' als diegene die de 'behandeling' ondergaat.
Helaas(?) geloven beiden werkelijk dat er energie van A naar B stroomt. Als B er baat bij heeft is reiki hetzelfde als dat homeopathische middeltje waarbij de slikker meent sneller van de verkoudheid af te zijn.
Enige nadeel is de enorme hoeveelheden geld die er mee gemoeid zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

dikkemick schreef: 09 jan 2018 17:39 Kom op mensen. Reiki heeft met geloof en vertrouwen te maken van zowel 'behandelaar' als diegene die de 'behandeling' ondergaat.
Helaas(?) geloven beiden werkelijk dat er energie van A naar B stroomt. Als B er baat bij heeft is reiki hetzelfde als dat homeopathische middeltje waarbij de slikker meent sneller van de verkoudheid af te zijn.
Enige nadeel is de enorme hoeveelheden geld die er mee gemoeid zijn.

Een Reiki cursus aangeboden van een Reiki leraar die aangesloten is bij een vereniging mag als het goed is geen gigantische prijzen vragen.
Daarnaast heb je nog de Reiki Alliance ..die vroegen in ieder geval vroeger gigantische prijzen. Zij hebben het image zeker geen goed gedaan. Daardoor hebben mensen zich ook afgesplitst. Je hebt ze van serieus (voor zover jullie het serieus vinden dan) tot onwetend en gewetenloos. Ik beweer ook niet dat iedereen het goed doet. Reiki sessies die in zieken huizen worden aangeboden zijn meestal gratis en worden gedaan door vrijwillige beoefenaars. Ben bezig met eruit te vinden waar ze dat doen en las daarover. Ik ken iemand die vertelde dat het ook bij haar in de palliatieve zorg werd toegepast. En idd ook dat kwam ik ergens voorbij in mijn zoektocht naar Reiki in ziekenhuizen.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

heeck schreef: 09 jan 2018 17:34

R.
Wat is dat voor vreemde vraag.
Het gaat om het vergelijken van Reiki met Silent Healing.

Toon jouw Reiki-meerwaarde.

Roeland
Als alles uit energie is opgebouwd hoezo kan het dan niet zijn dat ook muziek overgedragen wordt door dezelfde energie.

Mij werkt muziek op de zenuwen,zelfs al is die mooi. Dus het is ook persoonlijke invulling of het een meerwaarde heeft. Maar ze raakt wel iets alleen in mijn geval heb ik er geen baat bij. Ik heb liever stilte. Dan moeten we dus een onderzoek starten onder bepaalde voorwaarden.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef: 09 jan 2018 17:35
Ingi schreef: 09 jan 2018 15:32 Ja en je hebt ook mensen die het gratis doen of voor minder of voor meer. Of voor een eigen bijdrage of een ruildienst.
Heb nog geen gratis praktiserende reikicursusgevende reikitherapeuten gezien. Behalve mijzelf dan want alles wat een reikitherapeut kan dat kan ik even goed :) Alhoewel tijd is geld dus denk dat ik mijn reikidiensten maar te gelde ga maken :idea: Het schokschuddend verdunde krijg je dan weer wel gratis uit de kraan.
http://www.onlinereikicursus.nl
Bedankt. Wil je een Reiki cursus doen [-o< zou ik niet de eerste beste kiezen maar informeren..zoals er slechte dakdekkers zijn zijn er ook goede en betaalbare. Ik zou zeker geen kiezen die alleen maar behandelingen doet en je niet kan vertellen wat ik heb aangereikt via o.a. de website. Toen ik een matras kocht, of andere dingen heb ik alles uitgezocht en daarna wist ik alles over matrassen en waar ik op moest letten. Deze week was het een waterblazer die nu onderweg is..nu weet ik dus aardig wat over waterblazers en ik heb ook nog een voor mij betrouwbare trimster gevraagd...en nu maar hopen dat ik een goede keuze heb gemaakt. Dat is de manier als je iets wilt gaan doen zeker als het iets is wat niet in het gangbare straatje past. Toen ik aan Reiki begon is dat ook via via gedaan en ik heb me heel grondig geïnformeerd. En mijn keuze was goed, geen gigantische prijzen en zo ongeveer de informatie die ik nu zelf heb opgeduikeld alleen met nog veel meer achtergrond informatie.
Plaats reactie