Ik heb de "gave" al zonder cursus een kwestie van de juiste genen en gunstige maanstand bij geboorte.
Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?
Moderator: Moderators
Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Die heb je idd al.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ik ga ervan uit dat zich wel profs serieus bezig houden met onderzoek naar zaken die niet zo voor de hand liggen en nog meer onderzoek behoeven. Het kan toch niet zo zijn dat er niemand is die zich er niet wel voor interesseert. Ik ga eens verder zoeken.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ben wel zeer benieuwd naar de ziekenhuizen waar dit toegelaten wordt. Nogmaals, ik geloof absoluut niet in de claims die gedaan worden m.b.t. reiki, homeopathie of kristalgenezing en kan me niet voorstellen dat zichzelf respecterende ziekenhuizen dit toelaten binnen de muren. Dat deze vormen van pseudowetenschap/pseudogeneeskunde suggesties kunnen opwekken bij mensen, dat geloof ik, uit ervaring, graag!Ingi schreef: ↑09 jan 2018 18:36
Een Reiki cursus aangeboden van een Reiki leraar die aangesloten is bij een vereniging mag als het goed is geen gigantische prijzen vragen.
Daarnaast heb je nog de Reiki Alliance ..die vroegen in ieder geval vroeger gigantische prijzen. Zij hebben het image zeker geen goed gedaan. Daardoor hebben mensen zich ook afgesplitst. Je hebt ze van serieus (voor zover jullie het serieus vinden dan) tot onwetend en gewetenloos. Ik beweer ook niet dat iedereen het goed doet. Reiki sessies die in zieken huizen worden aangeboden zijn meestal gratis en worden gedaan door vrijwillige beoefenaars. Ben bezig met eruit te vinden waar ze dat doen en las daarover. Ik ken iemand die vertelde dat het ook bij haar in de palliatieve zorg werd toegepast. En idd ook dat kwam ik ergens voorbij in mijn zoektocht naar Reiki in ziekenhuizen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
ik zie wel meer voordelen voor de oplichterdikkemick schreef: ↑09 jan 2018 17:39 Kom op mensen. Reiki heeft met geloof en vertrouwen te maken van zowel 'behandelaar' als diegene die de 'behandeling' ondergaat.
Helaas(?) geloven beiden werkelijk dat er energie van A naar B stroomt. Als B er baat bij heeft is reiki hetzelfde als dat homeopathische middeltje waarbij de slikker meent sneller van de verkoudheid af te zijn.
Enige nadeel is de enorme hoeveelheden geld die er mee gemoeid zijn.
de wanhoop vd terminaal zieke bv.
En wie geeft de terminaal zieke hoop en vertelt hem niet dat Reiki niet claimt te genezen en zeker niet in een laatste stadium?appelfflap schreef: ↑09 jan 2018 20:40ik zie wel meer voordelen voor de oplichterdikkemick schreef: ↑09 jan 2018 17:39 Kom op mensen. Reiki heeft met geloof en vertrouwen te maken van zowel 'behandelaar' als diegene die de 'behandeling' ondergaat.
Helaas(?) geloven beiden werkelijk dat er energie van A naar B stroomt. Als B er baat bij heeft is reiki hetzelfde als dat homeopathische middeltje waarbij de slikker meent sneller van de verkoudheid af te zijn.
Enige nadeel is de enorme hoeveelheden geld die er mee gemoeid zijn.
de wanhoop vd terminaal zieke bv.
Ik heb o.a. deze lijst gevonden en vanuit deze lijst link ik de betreffende ziekenhuizen en centra aan en probeer te achterhalen of ze nog steeds Reiki aanbieden en dan zet ik de betreffende links erbij. Skepsis zelf heeft het ook al eens aangegeven. Ik ga er niet van uit dat het in NL gebeurt, al vertelde mij iemand dat het in de palliatieve zorg waar zij werkt ook wordt toegepast. Ik ben er dus nog even mee bezig. maar als je zin hebt kun je meekijken. Het valt niet mee alles te vinden. Naar een heb ik gemaild.dikkemick schreef: ↑09 jan 2018 20:00 Ben wel zeer benieuwd naar de ziekenhuizen waar dit toegelaten wordt. Nogmaals, ik geloof absoluut niet in de claims die gedaan worden m.b.t. reiki, homeopathie of kristalgenezing en kan me niet voorstellen dat zichzelf respecterende ziekenhuizen dit toelaten binnen de muren. Dat deze vormen van pseudowetenschap/pseudogeneeskunde suggesties kunnen opwekken bij mensen, dat geloof ik, uit ervaring, graag!
https://www.reiki-land.de/news/reiki-ne ... n-usa.html
En hoe meer k lees ook over onderzoeken hoe meer ik ga twijfelen of deze onderzoeken idd wel voldoende waren.
@Ingi
Gitaarspelen, ook dat heb ik een blauwe maandag gedaan. (wat niet; ook Reiki, pendelen, mediteren, enfin..noem het hele scala aan buitenissige praktijken maar op
). Maar gitaarspelen dat is oefenen oefenen oefenen tot je bebloede vingers genoeg eelt hebben om dan eindelijk 's zonder pijn te kunnen spelen.
Al vind ik het best een aardige vergelijking.
Er wordt me teveel poespas bijgehaald bij dat hele Reiki verhaal.
Ik geloof wel in mens en energie en dergelijke maar er wordt naar mijn smaak wat al te hoogdravend/ingewikkeld mee omgegaan door er allerhande filosofiën aan op te hangen.
Dat vind ik trouwens ook van mediteren en alle egoloosheids wanen, zal wel door m'n enorme ego komen.
Wat handopleggingen betreft geloof ik namelijk wel in de heilzame werking van het aanraken (i.t.t. tot het Reiki niet aanraak-gezweef). Waarschijnlijk omdat ik zelf nogal aanrakerig ben.
Daar zijn dan weer wel meerdere heuse wetenschappelijke onderzoeken naar geweest. Kindertjes die nooit aangeraakt worden (in kindertehuizen b.v.) ontwikkelen zich schrikbarend slecht.
Ook de volwassen mens verpietert zonder aanrakingen!
Dus mijn simpele zielen gedachte neigt meer naar het koppie thee met een chocolaatje, een kusje op de zere plek en een fijn knuffeltje om je chakra's gezellig open te zetten.
Gooi er nog een schuddebuikend lachsalvo tegenaan en je chi stroomt weer uit je zonnevlecht als nooit tevoren.
Stiekem denk ik dat ik het met mijn heilzame behandelplan nog wel tegen willekeurig welke Reiki master op kan nemen.
Tevens vind ik het een stuk eerlijker en dus meedogender voor de ernstig zieke mens die zo kwetsbaar is. Waarbij ik elke vorm van hoopgevende alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling onnodig wreed en daarmee mensonterend vind.
Wat denk jij daarvan?
Gitaarspelen, ook dat heb ik een blauwe maandag gedaan. (wat niet; ook Reiki, pendelen, mediteren, enfin..noem het hele scala aan buitenissige praktijken maar op
Ik geloof wel in mens en energie en dergelijke maar er wordt naar mijn smaak wat al te hoogdravend/ingewikkeld mee omgegaan door er allerhande filosofiën aan op te hangen.
Dat vind ik trouwens ook van mediteren en alle egoloosheids wanen, zal wel door m'n enorme ego komen.
Wat handopleggingen betreft geloof ik namelijk wel in de heilzame werking van het aanraken (i.t.t. tot het Reiki niet aanraak-gezweef). Waarschijnlijk omdat ik zelf nogal aanrakerig ben.
Daar zijn dan weer wel meerdere heuse wetenschappelijke onderzoeken naar geweest. Kindertjes die nooit aangeraakt worden (in kindertehuizen b.v.) ontwikkelen zich schrikbarend slecht.
Dus mijn simpele zielen gedachte neigt meer naar het koppie thee met een chocolaatje, een kusje op de zere plek en een fijn knuffeltje om je chakra's gezellig open te zetten.
Gooi er nog een schuddebuikend lachsalvo tegenaan en je chi stroomt weer uit je zonnevlecht als nooit tevoren.
Stiekem denk ik dat ik het met mijn heilzame behandelplan nog wel tegen willekeurig welke Reiki master op kan nemen.
Tevens vind ik het een stuk eerlijker en dus meedogender voor de ernstig zieke mens die zo kwetsbaar is. Waarbij ik elke vorm van hoopgevende alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling onnodig wreed en daarmee mensonterend vind.
Wat denk jij daarvan?
Laatst gewijzigd door Petra op 10 jan 2018 01:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Had je dat niet eerder kunnen zeggen
Een lange afstands - anti roken zonder moeite- behandeling graag!
Als het helpt krijg je een pecunia van me.
Het heeft allemaal raakvlakken. Energie is energie of die nu vrij komt door een lachsalvo (je hebt zelfs lach sessie..kinderen doen dat uit zichzelf) een knuffel of da je het gericht doet via Reiki of massage. De oorspronkelijke Reiki beoefening is heel eenvoudig en het is een meditatie techniek.Petra schreef: ↑10 jan 2018 00:56 @Ingi
Gitaarspelen, ook dat heb ik een blauwe maandag gedaan. (wat niet; ook Reiki, pendelen, mediteren, enfin..noem het hele scala aan buitenissige praktijken maar op). Maar gitaarspelen dat is oefenen oefenen oefenen tot je bebloede vingers genoeg eelt hebben om dan eindelijk 's zonder pijn te kunnen spelen.
![]()
Dat vind ik trouwens ook van mediteren en alle egoloosheids wanen.![]()
Wat handopleggingen betreft geloof ik namelijk wel in de heilzame werking van het aanraken (i.t.t. tot het Reiki niet aanraak-gezweef). Waarschijnlijk omdat ik zelf nogal aanrakerig ben.![]()
Tevens vind ik het een stuk eerlijker en dus meedogender voor de ernstig zieke mens die zo kwetsbaar is. Waarbij ik elke vorm van hoopvolle alternatieve zgn. hulpvaardige behandeling onnodig wreed en daarmee mensonterend vind.
Wat denk jij daarvan?
Het verhaal erom heen is de uitleg. Zoals je idd gitaar speelt met een paar akkoorden maar er in je laatje een hele beschrijving ligt van het instrument en hoe te bespelen. Maar die ligt in je laadje als je weet hoe het moet kun je het vergeten. Dan wijst het zich vanzelf. Verschil is dat
je geen bloedige vingers krijgt en Reiki nog makkelijker is. Was het niet Status Quo die ze de zoveel akkoorden band noemen? Een heerlijke band daar krijg je ook energie van. Ik begrijp overigens dat je nogal makkelijk over Ki praat.
En idd een goed gesprek met een knuffel en een kopje thee doet ook veel. Ook dan voel je de verbinding tussen jou en je gesprekspartner.
Wat maakt dat je je verbonden voelt met iemand..let eens op of je dan niet ook dingen waarneemt welke dan vertaald worden naar je lichaam.
Of als je een idd een mooi stuk muziek hoort..of in een heerlijke stilte in de natuur?
Dan heb je nog die mensen die om bepaalde redenen tijdelijk niet meer echt kunnen lachen, er ook geen behoefte aan hebben..en wat meer moeite moeten doen om zo lekker chi te raken. (bv. in een rouwperiode) kan je dat steunen zonder dat je je gevoelens hoeft te verloochenen. Als je je dan zelf kunt ""verzorgen" heb je een heel krachtig instrument wat je avonds voor het slapen gaan kunt toepassen.
Een serieuze Reiki leraar zal niet met je wedijveren, maar gewoon toegeven dat er meer dingen zijn die helpen bij je wel bevinden.
Dat hoeft Reiki toch niet uit te sluiten. Wat is er mensonterend aan als je jezelf behandelt en/of je dierbare of anderen die erom vragen? Als mensen daar zo over zouden denken zouden ze het niet vragen. Veel mensen vinden het juist heerlijk. Ik ook.. helaas gebeurt het bij mij nooit
door een ander. En de ernstig zieke mens die dat zelf wil zal er misschien meer rust door vinden. En dat zal in een ziekenhuis of in een laatste
fase thuis moeten gebeuren in samenspraak met de behandelde artsen. Ik heb nooit een ernstig ziek iemand behandeld maar ik snap je punt echt niet. Het hoeft immers niet als iemand dat niet wil. Als ik ziek zou worden hoop ik dat iemand mij dan wil steunen op die manier.
Laatst gewijzigd door Ingi op 10 jan 2018 02:20, 3 keer totaal gewijzigd.
@Ingi
Zou ik in staat kunnen zijn iemand met mijn lach-energie te behandelen zoals jij mensen m.b.v. reiki behandelt? Beide zijn immers vormen van energie?
Zou ik in staat kunnen zijn iemand met mijn lach-energie te behandelen zoals jij mensen m.b.v. reiki behandelt? Beide zijn immers vormen van energie?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is de hoop op verbetering of genezing wat ik bedoel. Mensen waar alle bodem bij is weggeslagen kunnen daardoor blijven zoeken en hopen, zelfs tegen beter weten in, terwijl m.i. acceptatie heilzamer is. Voor diegene maar ook voor diens omgeving, er gaat helaas veel kostbare tijd en energie verloren bij het zoeken naar en het meegaan in alternatieve 'geneeswijzen'.Ingi schreef: ↑10 jan 2018 02:07
Een serieuze Reiki leraar zal niet met je wedijveren, maar gewoon toegeven dat er meer dingen zijn die helpen bij je wel bevinden.
Dat hoeft Reiki toch niet uit te sluiten. Wat is er mensonterend aan als je jezelf behandelt en/of je dierbare of anderen die erom vragen? Als mensen daar zo over zouden denken zouden ze het niet vragen. Veel mensen vinden het juist heerlijk. Ik ook.. helaas gebeurt het bij mij nooit
door een ander. En de ernstig zieke mens die dat zelf wil zal er misschien meer rust door vinden. En dat zal in een ziekenhuis of in een laatste
fase thuis moeten gebeuren in samenspraak met de behandelde artsen. Ik heb nooit een ernstig ziek iemand behandeld maar ik snap je punt echt niet. Het hoeft immers niet als iemand dat niet wil. Als ik ziek zou worden hoop ik dat iemand mij dan wil steunen op die manier.
En daarmee spreek ik uit ervaring. In je laatste weken jezelf met alle ellende en pijn dagelijks, voor een hoop geld!, naar een 'telefooncel' achtig apparaat slepen om je energie in balans te brengen, in e.o.a. verre stad bij e.o.a. zgn. hulpgever. dat is wat ik wreed en mensonterend noem.
Dat is toch zorgwekkend Ingi.
Wat nou helaas gebeurt het bij jou nooit? Opeens heb je een gemis en een helaas. Dat vind ik dus het wrede/geniepige aan dit soort perikelen.
En waarom?
Dat fijne knuffeltje komt geen cursus en geen cent bij kijken verdorie. Heb je veel meer aan en nooit een gemis want iedereen kan het van nature.
Wij speelden vroeger het lachspel..we keken elkaar aan..je mocht eerst niet lachen (of juist wel) en uiteindelijk kreeg je een ontstuimige lachbui.
Dus ja ik denk dat je elkaar kunt helpen. Of het op ten duur ertoe leid dat je met jezelf in het reine komt en bv. overbodige zaken loslaat het zou zomaar kunnen. Lachen en huilen ontspant en voelt vanuit mijn ervaring daadwerkelijk bevrijdend. Iets wat wij vaak inhouden. Mijn moeder zal het er niet mee eens zijn, zij raakt geirriteerd..van mijn lachbuien....ik lag heel vaak onder tafel nog te lachen. Ik ben lachend groot geworden zeg ik altijd.maar pas met Reiki hervond ik echt balans en evenwicht en rust. En werd ik haast een ander mens. Dus wie weet toch nog teveel spanning in mij ondanks al het gelach..of juist daarom?..
Het is alleen een erg luidruchtige sessie.....maar ik denk wel een openbaring. Ik ben wel eens bij een lachsessie geweest met allemaal vreemden om je heen. Lachen verbindt ook...zo voelt het voor mij. Zie je het voor je dat je ongegeneerd samen gaat lachen? Als je dat kunt ..dan lijkt het mij haast voor de hand liggen dat opgehoopte spanningen verdwijnen. Dus lach gerust wat vaker samen met je dierbaren. Lekker gezond.
Maar ik vermoed ( ik vind dat logisch) dat als we zonder teveel beperkingen ons meer konden laten gaan dat er dan minder blokkades spreek spanningen in lichaam en geest zouden ontstaan. Lijkt me logisch dan je dan gezonder en vrolijker blijft en dus ook minder kans loopt om ziek te worden.
Kan zich echt niemand voorstellen dat als je dat telkens doet..je dingen in je vreet dat dat weg moet stromen zodat je daar niet ziek of op zijn minst gespannen van wordt?
Don't worry, be happy kan een mooi levensmotto zijn Ingi. Maar waar het mij hier om ging is dat lachen of muziek maken (als energie-overdracht) eenzelfde effect heeft op genezen als reiki.
Niets!
Natuurlijk voelt iemand zich goed als hij/zij lacht of naar muziek luistert, maar sneller van je verkoudheid afkomen? Ik dacht het niet.
En dan zijn bovenstaande vormen van energie nog meetbaar. Is met reiki niet het geval.
Niets!
Natuurlijk voelt iemand zich goed als hij/zij lacht of naar muziek luistert, maar sneller van je verkoudheid afkomen? Ik dacht het niet.
En dan zijn bovenstaande vormen van energie nog meetbaar. Is met reiki niet het geval.
Einstein/Mick
Einstein/Mick