-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Petra schreef: ↑27 jan 2018 07:01
Ga ik het nóg strakker inbedden; welke van de 2 is waar. (Ze kunnen namelijk onmogelijk beide waar zijn!):
1of 2 Ingi, welke kies je![]()
1) IK BEN DE BRON
2) DE BRON KAN DICHTBIJ OF VER WEG ZIJN.
Ook je andere antwoorden geven mij het gevoel dat je als een soort bandje je versjes opzegt zonder er echt over nagedacht te hebben.
Je gooit de ene na de andere OVERTUIGING naar binnen, met daarbij de paradoxale -ont-dekken van je overtuigingen- boodschap.![]()
Ik lees veel overtuigingen en aannames bij jou Ingi.
Paradoxaal genoeg komt het op mij over als : Dit is dan ook een ‘bevroren’ waarheid geworden, die met hand en tand wordt verdedigd.
![]()
Aangezien ik nog steeds probeer om de basis te onderzoeken...
Wil je mijn vraag in bovenstaande quote nog beantwoorden ?
Terug naar de Bron![]()
Een uitleg op zich is zelf gezien is nooit waar. Het zijn hulpmiddelen om iets denkbeeldig te maken. Zelfs de simpelste uitleg is verstandelijk gezien al een overtuiging. We hebben niets anders dan taal en overtuigingen ter beschikkingen om iets duidelijk te maken. Hoe wil je bv duidelijk maken dat je van iemand houdt of simpeler dat je geen bloemkool lust? Dat zou je verstandelijk gezien ook als een aanname of overtuiging afdoen. Zo ongeveer kun je het bekijken als je iets gewoon bezigt en dat probeert met taal duidelijk te maken.
Onze taal is daar niet geschikt voor. In een niet denken en spreken stand weet je sommige dingen gewoon..en hoef je het niet eens uit te leggen. Zo
Als je verstand er telkens tussen zit bedenk je weer nieuwe dingen waardoor je er nog niet bij komt. Als je wilt begrijpen wat ik bedoel en de moeite kunt waarderen lukt het je wel.
Een laatste poging.
Alles en iedereen is de bron dus natuur ik jij enz. ook. Ver weg of dicht bij is niet letterlijk bedoeld. Ver weg betekent dat je je af laat leiden door wat je denkten serieus denkt dat je die persoon bent met al je overtuigingen. We worden er als kind er al van overtuigd dat wij onze naam zijn en nemen onze overtuigingen en denkpatronen voor waar aan.
Stek je vor je bent ver weg van je huis (bron). Je gaat dromen/denken aan je vakantie in Mexico.
Dan vergeet je dat je thuis bent. Toch ben je gewoon thuis. (bron). Je kunt nooit iets anders als de bron zijn maar je kunt het wel vergeten.
Door al je gedachten die je ervan afleiden. We hebben het te druk om het te beseffen.