Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

mustafa schreef:het dragen van een burka heeft voor dat meisje de betekenis van zich in zichzelf terugtrekken om sterk te worden en is in die zin op te vatten als een emancipatoire uitingsvorm en dat zouden we dus moeten toejuichen:
Als ze zich in zichzelf wil terug trekken, heeft ze die burka niet nodig. Vertel toch niet steeds zo'n onzin!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is inderdaad zo dat de term godsdienstvrijheid veel te ver wordt doorgetrokken. Niemand wordt verboden zijn godsdienst te belijden. Niemand wordt hier vervolgd vanwege zijn godsdienst. Dat is godsdienstvrijheid. Waarom moet er ook vrijheid zijn in hoe men deze religie uit, indien deze uitting tegenover de waarde en normen van onze cultuur in gaan? Waar is dan het recht op vrijheid je eigen cultuur te behouden? Vrijheid om niet toe te staan dat iemand zich in jouw bedrijf niet conform de gelden regels gedraagt? Nu beperkt de godsdienstvrijheid de vrijheid van anderen. Godsdienstvrijheid gaat tegen ons werken. Het wordt veel te zwaar doorgetrokken. Waarom niet vrijheid van godsdienst, mits bepaalde handelingen vanuit deze godsdienst niet ingaan tegen de normen en waarden van het land. Dus het wordt tijd een restrictie in te brengen in de vrijheid van godsdienst, een mits! Anders conflicteert de vrijheid van de een met de vrijheid van de ander en is er dus van vrijheid geen sprake meer.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Kitty schreef:Het is inderdaad zo dat de term godsdienstvrijheid veel te ver wordt doorgetrokken. Niemand wordt verboden zijn godsdienst te belijden. Niemand wordt hier vervolgd vanwege zijn godsdienst. Dat is godsdienstvrijheid. Waarom moet er ook vrijheid zijn in hoe men deze religie uit, indien deze uitting tegenover de waarde en normen van onze cultuur in gaan? Waar is dan het recht op vrijheid je eigen cultuur te behouden? Vrijheid om niet toe te staan dat iemand zich in jouw bedrijf niet conform de gelden regels gedraagt? Nu beperkt de godsdienstvrijheid de vrijheid van anderen. Godsdienstvrijheid gaat tegen ons werken. Het wordt veel te zwaar doorgetrokken. Waarom niet vrijheid van godsdienst, mits bepaalde handelingen vanuit deze godsdienst niet ingaan tegen de normen en waarden van het land. Dus het wordt tijd een restrictie in te brengen in de vrijheid van godsdienst, een mits! Anders conflicteert de vrijheid van de een met de vrijheid van de ander en is er dus van vrijheid geen sprake meer.
Daar kan ik helemaal achter staan.=D>
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

skeptic schreef:
mustafa schreef:het dragen van een burka heeft voor dat meisje de betekenis van zich in zichzelf terugtrekken om sterk te worden en is in die zin op te vatten als een emancipatoire uitingsvorm en dat zouden we dus moeten toejuichen:
Als ze zich in zichzelf wil terug trekken, heeft ze die burka niet nodig. Vertel toch niet steeds zo'n onzin!
denk even na a.u.b. i.p.v. meteen zo onbesuisd te reageren
ik heb geen onzin geschreven
de wijze waarop iemand zich kleedt is een uitdrukking van datgene waar die persoon voor staat
en waarom moeten wij de vrijheid van diegenen die zich kleden zoals zij dat zelf willen beperken?
Laatst gewijzigd door mustafa op 11 nov 2006 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dan wil ik het recht om naakt over straat te gaan, en naakt bij mijn werkgever aan te komen, want ik sta voor naturisme (nou ja niet echt, maar bij wijze van spreken) dat is mijn invulling van religie (bijvoorbeeld 8) )
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

mustafa schreef:de wijze waarop iemand zich kleedt is een uitdrukking van datgene waar die persoon voor staat
Voor een naargeestig spook?
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ze staat achter het idee van vrouwenonderdrukking? Ze staat achter het idee dat mannen haar terecht bespringen zonder burka? Ze staat achter het idee dat ze een hoer is zonder burka? Nobele ideeen inderdaad.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

LudwigEduardBoltzmann schreef:
mustafa schreef:de wijze waarop iemand zich kleedt is een uitdrukking van datgene waar die persoon voor staat
ik schreef eerder over een puberale fase en dat moet je z'n gang laten gaan, vind ik
want als we dat gaan verbieden dan kunnen we punkkapsels e.d. ook wel verbieden
er zijn in nederland tegenwoordig advocates die een hoofddoek dragen
en het dragen van kleding is niet in strijd met de goede zeden
streaken en naturisme is een andere kwestie
hoe zou jan marijnissen hierover denken eigenlijk, vraag ik me ineens af?
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Ebeneezer

Bericht door Ebeneezer »

Kitty schreef:Dan wil ik het recht om naakt over straat te gaan
Als je voldoet aan de esthetische kenmerken op je avater dan ben ik voor :wink:

-------------
Terug naar nul en dan weer verder
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

een vrouw die dat echt wil doet dat gewoon!
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

hoe zou jan marijnissen hierover denken eigenlijk, vraag ik me ineens af?
Vraag het hem op zijn weblog: http://www.janmarijnissen.nl/

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

mustafa schreef:denk even na a.u.b. i.p.v. meteen zo onbesuisd te reageren
ik heb geen onzin geschreven
de wijze waarop iemand zich kleedt is een uitdrukking van datgene waar die persoon voor staat
en waarom moeten wij de vrijheid van diegenen die zich kleden zoals zij dat zelf willen beperken?
Je schreef dat ze zich in zichzelf terug zou willen trekken en daarvoor ben je geen burka nodig.
Als iemand zich helemaal bedekt op straat gaat begeven, is dat een potentieel gevaar omdat niemand weet wie er zich onder dat gewaad bevind en dat is onacceptabel! Verder mag iedereen zelf weten hoe hij of zij zich willen kleden. Vaak is het echter zo dat het dragen van een burka onder dwang gebeurt of door een levenslange indoctrinatie. Als ze zo graag in een burka willen lopen, laten ze dat dan binnenshuis maar doen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

laten ze dat dan binnenshuis maar doen
Daar doen ze hem nu juist uit. Een burka staat voor vrouwenonderdrukking. Verder staat het voor mannen die hun seksuele lusten niet kunnen beteugelen, en ook nog vinden dat een vrouw zonder burka erom vraagt om verkracht te worden. In moslimlanden is de verkrachte vrouw ook nog eens schuldig, want de man kon niet anders. Als je een burka ziet als pubergedrag dan ben je niet goed thuis in je eigen religie (maar dat zag ik al meer).

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

mustafa schreef:
LudwigEduardBoltzmann schreef:
ik schreef eerder over een puberale fase en dat moet je z'n gang laten gaan, vind ik
Natuurlijk moet je dat, binnen bepaalde grenzen uiteraard, z'n gang laten gaan, zolang het slechts om zich tegen de maatschappij afzettende, schoolgaande pubermeisjes gaat die dit geheel vrijwillig doen.

Maar daar twijfel ik dus aan: volgens mij gaat het helemaal niet alleen om schoolgaande pubermeisjes, en volgens mij gaat het in de meeste gevallen ook zeker niet vrijwillig.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Volgens Mustafa wel, volgens Mustafa lopen alleen maar zich tegen de maatschappij afzettende pubermeisjes in een burka, om in zichzelf te kruipen. En ook nog geheel vrijwillig, dus laat ze toch. Dat wij dat nu niet kunnen zien he, dat het alleen maar daarom gaat.

Plaats reactie