Daar ben ik dan wel bijzonder bedreven in.

Niet gehinderd door enige vorm van kennis... is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Moderator: Moderators
Daar ben ik dan wel bijzonder bedreven in.
Al je zintuigen/ vaardigheden/mogelijkhed/ talenten/ eigenschappen/ dus ook je aangeboren instincten werken vanuit het (ge)weten. (bron/bewustzijn)Petra schreef: ↑01 feb 2018 04:40 @Ingi, ik heb 3 vragen.![]()
Mag ik daaruit concluderen dat de mens die dicht bij de bron of de kern is en vanuit zijn/haar natuurlijke staat handelt dus immer goeie dingen doet? Dan volg je je geweten (wat blijkbaar altijd tot het goede leidt) En dan ben je 'lief' en 'schaadt anderen niet.'
1)
Dichtbij de Bron is iedereen *lief.
*Om het hele zwikkie aan goed/mooi/hoog/licht etc. termen maar eventjes onder één noemer te vangen.
Is deze conclusie genoemd bij 1 correct Ingi![]()
2)Ingi schreef: ↑31 jan 2018 14:11 Wij leren onze kinderen al om niet na te denken bij wat we doen..en zo verleren ze het zelf na te denken en bewust te kiezen. Vandaag de dag zie je mensen ook weer meer nadenken. Dat gaat soms ook gepaard met onrealistische
zaken..niet alles klopt maar je moet ergens beginnen. De balans komt wel weer.
Ik lees dat je nu schrijft dat je met MEER nadenken dus beter en bewust kunt kiezen. Het lijkt erop alsof je nu pleit om je VERSTAND te gebruiken i.p.v. je natuurlijke staat te volgen. Of denk je dat je voor een natuurlijke staat juist veel moet nadenken?![]()
3)
Is natuurlijk instinct voor jou hetzelfde als natuurlijke staat? Voor mij liggen die namelijk erg dicht bij elkaar.
Want dan noem je nu iets wat behoorlijk schadelijk is en toch tot de natuurlijke staat behoort.
FransP schreef: ↑29 jan 2018 07:33 M.i. is elk kader beperkend, gelijk aan tunnelvisie.
Ook de Bron is een kader. Helemaal een Bron waar het ook nog 's hoog en licht en weetikwat mot zijn.
Ook Reiki is een kader
En dan nog verder.. ook het idee dat er omringende lagen ergens afgehaald moeten worden, is een overtuiging binnen een kader.
Daar begin je al...
Je hebt een kern.
Nou fijn zo, zou je denken, ikke met m'n kern; helemaal goed!
Maar nee hoor; d'r zitten weer lagen op.
Ook goed denk ik dan. Ben ik een kern met lagen, ook gezellig.
Maar nee hoor, ze zijn blijkbaar niet goed genoeg, mijn lagen, en ze moeten eraf.
Als je dat allemaal voor mekaar hebt zal er wel weer iets met die kern aan de hand zijn. Die moet dan leger of hoger of whatever worden, zodat je fijn werk aan de winkel houdt. D.r mot tenslotte wel aan verdiend worden, al die ont-dekkende mensen.
Doet me een beetje aan Katy Byron denken. The Work.
http://thework.com/sites/thework/nederlands/
Voor mensen die zo graag de waarheid willen weten.
Dan denk ik; als je d'r zoooooveeeeeeeeeeel boeken voor nodig hebt om je waarheid aan het licht te brengen dan ehhhh... lijkt me de waarde van haar kennis over waarheid niet echt waardevol. Voor mij dan. Omdat het mij het gevoel geeft dat ze het óf zelf nog niet zo goed begrepen heeft óf met name een verdienmodel tot hoogste waarheid heeft verheven.
Het maakt geen verschil voor wie denkt vanuit weten of hij wel of niet goed uit zijn woorden kan komen.Hopper schreef: ↑31 jan 2018 18:49Laat duidelijk zijn dat ik voor mijzelf schrijf. Het is Petra die dit topic geopend heeft. Tussen Ingi haar gedachten zie ik vooral veel zaken welke mij bekend voorkomen en voortkomen uit kennis-overdracht. Overtuigingen-overdracht zo je wilt. Daar doel ik in ieder geval niet op.
Ingi schreef: ↑01 feb 2018 20:03FransP schreef: ↑29 jan 2018 07:33 M.i. is elk kader beperkend, gelijk aan tunnelvisie.
Ook de Bron is een kader. Helemaal een Bron waar het ook nog 's hoog en licht en weetikwat mot zijn.
Ook Reiki is een kader
En dan nog verder.. ook het idee dat er omringende lagen ergens afgehaald moeten worden, is een overtuiging binnen een kader.
Daar begin je al...
Je hebt een kern.
Maar nee hoor, ze zijn blijkbaar niet goed genoeg, mijn lagen, en ze moeten eraf.
Als je dat allemaal voor mekaar hebt zal er wel weer iets met die kern aan de hand zijn. Die moet dan leger of hoger of whatever worden, zodat je fijn werk aan de winkel houdt. D.r mot tenslotte wel aan verdiend worden, al die ont-dekkende mensen.
Dan denk ik; als je d'r zoooooveeeeeeeeeeel boeken voor nodig hebt om je waarheid aan het licht te brengen dan ehhhh... lijkt me de waarde van haar kennis over waarheid niet echt waardevol. Voor mij dan. Omdat het mij het gevoel geeft dat ze het óf zelf nog niet zo goed begrepen heeft óf met name een verdienmodel tot hoogste waarheid heeft verheven.
Boeken heb ik niet nodig, ik probeerde gewoon wat voorbeelden te geven. Soms kom je een tekst tegen en dat resoneert dan gewoon.
Herkenning noem je dat. Je leest iets wat je al weet.
Uitleggen van wat de bron doe je met het instrument denken.
Bron, is oorsprong van alles. De naam zegt het al .
Of je zou moeten geloven dat er naar de oorsprong nog een oorsprong.
Als er niets meer is behalve de oceaan dan is dat de oorsprong van de druppel.
En de oceaan de bron, de druppels zijn wij en alles wat nog meer bestaat.
FransP schreef: ↑02 feb 2018 07:24Ingi schreef: ↑01 feb 2018 20:03oke sorry Frans.FransP schreef: ↑29 jan 2018 07:33 M.i. is elk kader beperkend, gelijk aan tunnelvisie.
Ook Reiki is een kader
Daar begin je al...
Je hebt een kern.
Boeken heb ik niet nodig, ik probeerde gewoon wat voorbeelden te geven. Soms kom je een tekst tegen en dat resoneert dan gewoon.
Herkenning noem je dat. Je leest iets wat je al weet.
Uitleggen van wat de bron doe je met het instrument denken.
Bron, is oorsprong van alles. De naam zegt het al .
Of je zou moeten geloven dat er naar de oorsprong nog een oorsprong.
Als er niets meer is behalve de oceaan dan is dat de oorsprong van de druppel.
En de oceaan de bron, de druppels zijn wij en alles wat nog meer bestaat.
Ik denk dat je verkeerd quote. Deze tekst is niet van mij.
Soms is resoneren een gevalletje *conformation bias.
Denk je dat iedereen met een goed geweten wordt geboren?Ingi schreef: ↑01 feb 2018 09:10 Al je zintuigen/ vaardigheden/mogelijkhed/ talenten/ eigenschappen/ dus ook je aangeboren instincten werken vanuit het (ge)weten. (bron/bewustzijn)
Kinderen aanmoedigen zelf nadenken (vanuit (ge)weten versta ik daar ook onder.
Dat omschrijf ik met de natuurlijke staat.
Doe je dan altijd het 'goede' of kan dat ook het 'slechte' zijn. (goede/slechte conform algemeen heersende opvattingen).
Is een Kern of Bron met een natuurlijk goed-geweten of lieve natuurlijke staat of hoog bewustzijn niet tegengesteld aan een neutrale bron of kern?
Ik snap je niet, volgens mij zeg je dit:Ingi schreef: ↑01 feb 2018 09:10 Een dier met zijn instincten heeft dat probleem niet. Het is net zo goed een wezen vanuit de bron, die niets goed of fout vind.
Het doodt om te overleven en hoeft daar niet over na te denken. Ook instincten zijn gegeven vanuit de bron. Alleen wij denken
dat dit niet goed is. Vanuit het denken weer. Het denken geeft ons ongekende mogelijkheden, vanuit de bron. Die zijn er nu aan
Als je het beseft, is het een boeiende ontwikkeling.
Petra schreef: ↑03 feb 2018 02:41 Doe je dan altijd het 'goede' of kan dat ook het 'slechte' zijn. (goede/slechte conform algemeen heersende opvattingen).
Ik ben best wel een loeder, zou dat mijn kern kunnen zijn? Dat ik zeg maar vanuit de bron gegeven instinctmatige misbaksel streken nu eenmaal niet kan laten.![]()
Hoe zou het voor jou als mens zijn om bewust te ervaren dat alles wat je denkt,voelt, doet neutraal bekeken wordt? Geen veroordeling in goed of slecht. Gewoon geobserveerd. Je wordt geaccepteerd zoals je bent met alles wat je doet. Als je het
Het denken maakt overal iets van. goed of slecht. Vanuit de bron wordt niet gezegd of doden om te overleven prima of slecht is. Zelfs niet dat doden om anderen te schaden slecht is. Maar ook niet als men zich daartegen verweert en het niet acceptabel vind.Petra schreef: ↑03 feb 2018 02:41 Ik snap je niet, volgens mij zeg je dit: Doden om te overleven is een instinct. Instincten zijn gegeven vanuit de bron. Alleen wij denken dat dit niet goed is.Denken vanuit de bron geeft ons ongekende mogelijkheden. Klopt het dat je bedoelt dat doden om te overleven prima is en dat het ons denken is wat er iets verkeerds van maakt?
Ons denken ons belang vindt dit heftig, ja. Het is een idee/gedachte wat ik hierover heb. Wij willen allemaal een leefbare aarde. Waar ik kan draag ik gewoon mijn deel bij door te luisteren wat mijn geweten me influistert. Ook in de omgang met mensen. Los van jouw reïncarnatie idee is het voor een leven al de moeite waard. Mijn klein klein kinderen gun ik ook een mooie en leefbare wereld. Ik denk iedereen hier.Petra schreef: ↑03 feb 2018 02:41Dat is een heftige zeg. Wat voor ondergang? Ethische? of het einde der mensheid of?Ligt onze ondergang al op de loer als alleen ik niet denk vanuit de bron? Dan ga ik heus wat beter m'n best om die bron te vinden!
(Als ik dan maar niet lief hoef te worden want dan vrees ik dat ik nog heel wat reïncarnaties nodig heb.)
Ingi schreef: ↑03 feb 2018 20:56 2 keer nee.
Ik ben een literatuur en cultuur barbaar, Kant ken ik alleen de naam en de rest ken ik ook niet.
Petra schreef: ↑03 feb 2018 02:41 Doe je dan altijd het 'goede' of kan dat ook het 'slechte' zijn. (goede/slechte conform algemeen heersende opvattingen).
Ik ben best wel een loeder, zou dat mijn kern kunnen zijn? Dat ik zeg maar vanuit de bron gegeven instinctmatige misbaksel streken nu eenmaal niet kan laten.![]()
1)
Misschien kun je eerst proberen je de vraag zelf te beantwoorden of voor jezelf te onderzoeken.
Ben ik slecht als ik vreemd ga? Of ben ik slecht als ik uit noodweer iemand doodt? Of in de oorlog mijn zogenaamde vijand doodschiet? Is Hitler slecht? In wezen ook niet. Ik denk zelf wel dat hij het geweten (bron) niet heeft gehoord. Dus hij heeft niet gehandeld vanuit vanuit het idee dat al die mensen vermoord moesten worden.
2)
Hoe zou het voor jou als mens zijn om bewust te ervaren dat alles wat je denkt,voelt, doet neutraal bekeken wordt? Geen veroordeling in goed of slecht. Gewoon geobserveerd. Je wordt geaccepteerd zoals je bent met alles wat je doet. Als je het
vanuit het denken beschrijft. Niet dat het anders zou kunnen.
Volgens mij komen er heel veel mensen een hoop tekort op onze aardkloot, kunnen die hun buiken vullen met het beseffen wat de bron is?Ingi schreef: ↑03 feb 2018 20:56 Het is ons vanuit de bron als mens ook gegeven dat we ons denken volgen of dat we bewust luisteren naar ons geweten?
Als we gaan beseffen dat we dat zijn wat de bron is..en we inzien dat we niets te kort komen verdwijnt (zoals ik het zie) de noodzaak om er om te hoeven strijden. Dan maak je een geweldloos leven op aarde mogelijk.
Ja, je neemt een hoop dingen aan om voor jezelf te verklaren wat je niet begrijpt. De denkende mens eigen. Zolang je bij jezelf kunt houden en open staat voor dat het niet hoeft te kloppen is een open gesprek over alles mogelijk.Petra schreef: ↑04 feb 2018 03:49 Ikzelf weet m'n eigenste antwoorden wel Ingi. Ik ben juist benieuwd naar de jouwe.![]()
Nu krijg ik het idee dat je die bron of kern wel als neutraal en niet oordelend beschrijft omdat je dat zo geleerd is en daar vervolgens een eigenste persoonlijke overtuiging bovenop gooit.
- In de kern of bron is alles oké want die is neutraal, gij zult niet oordelen etc. Is het geleerde lesje.(2)
- Mensen die slechte dingen doen kunnen niet hun natuur of geweten of bron of kern gevolgd hebben (Hitler) is jouw persoonlijke overtuiging.(1)
Het komt op mij over alsof je een hoop Reiki of andere lessen geleerd hebt en die opzegt maar dat die niet altijd overeenkomen met jouw persoonlijke overtuigingen of geweten of hoe je het ook noemen wilt, en dat ik daarom zoveel contradicties zie.
Maar... ik kan het natuurlijk faliekant mis hebben; zal niet de eerste of laatste keer zijn.![]()
Een dooddoener. Kunnen ze hun buiken vullen met het niet beseffen?
Als ik zo zou denken zou ik geen huis dieren willen hebben. Jij kunt er al met je gevulde buik aan denken. Ik heb mij de situatie wel eens voorgesteld, het eerste wat elke keer in me opkomt hoe ik ervoor ga zorgen dat onze dieren het overleven of in ieder geval een kans maken. Ik denk dat ik ze los zou laten in de natuur als het echt niet meer anders kan. En hopen dat ze het overleven. Een kat vangt vogels /muizen enz, die houdt het wel een tijdje vol. Ik ben niet bang om dood te gaan, ook al heb ik natuurlijk ook de gewone overlevingsdrang en op een acuut moment zal die wel opspelen. Maar niet als ik er echt over na moet denken en een plan moet maken hoe we het gaan overleven.Petra schreef: ↑04 feb 2018 03:49 Nou heb ik twee hele lieve katten maar ik heb er geen enkel moreel of ethisch of gewetens -bezwaar mee om ze op de BBQ te gooien en er fijn aan te knabbelen. (Zo van; prima leven gehad, niet geleden; valt 't dood, vreet maar op.)
Mocht het erop aankomen en m'n buikje rammelt dan wil ik ze ook nog wel eigenhandig de nek omdraaien.
Mocht jij ook rammelen omdat we ernstige schaarste hebben, dan weet ik wel zeker dat ik jou bewusteloos heb voor je met je handen aan mijn happie kunt komen. Dus hopla daar heb je 'm; ik ben een overlever. Vanuit m'n kern.
Ik denk heel stiekem dat iedereen zo is. Ik hoop heel stiekem dat niet iedereen zo is.
Ingi,Ingi schreef:Het zou niet logisch zijn als kosmische energie afhankelijk is van hulpmiddelen.
Goed punt. In de materiële wereld zijn het hulpmiddelen. We bezigen de overtuiging dat we nog iets nodig hebben om heel te worden, terwijl we het al zijn. Reiki op afstand gaat ook al weer een stapje verder. Dat geldt niet alleen voor iemand die je helpt met Reiki, dat geldt ook voor Reiki zelf.heeck schreef: ↑05 feb 2018 11:18Ingi,Ingi schreef:Het zou niet logisch zijn als kosmische energie afhankelijk is van hulpmiddelen.
Ook in die zin dat kosmische energie los staat van de Reiki-behandelaar als doorgeefhulpmiddel?
"Ingi-Logisch" doordenkend had ik met name verwacht dat zo een kosmische energie vanzelf wel terecht zal komen waar er behoefte aan zou zijn.
Zonder behandelaar als hulpmiddel.
Roeland