Petra schreef: ↑09 feb 2018 03:53
Anyway lieve Ingi, kop op!

niet getreurd, want dit is allemaal natuurlijk ook maar mijn persoonlijke mening, en ik ben nu eenmaal een hypocriet loeder, vanuit m’n kern.
Ik denk wel dat we het wat hobby's betreft prima met mekaar kunnen vinden.
Dat denk ik ook, en moet je altijd eens over alles zijn om het prima met elkaar te kunnen vinden?
Ik heb alleen een probleem mee dat je jouw en mijn huisdieren gaat opeten..
Klopt, ik bezig mijn eigen overtuigingen en jij de jouwe. Maar ik breng ze niet aan de man of vrouw.
Ik sta in het leven en als ik Reiki actief zou doen dan stel ik mij ter beschikking.
Net als het parachute centrum
om de hoek die je de mogelijkheid aanbiedt om uit het vliegtuig te springen. Hij vindt dat dat een kick geeft en
maakt zijn passie tot een beroep in dit geval. Ik vraag me af of dit een goed voorbeeld is, je moet dit wel leuk
vinden om op dat idee te komen. Ik kan me voorstellen dat hij dit ook anderen gunt. Dat is ook mijn drive. Die is
groot genoeg dat als iemand komt die het graag wil doen, geen geld heeft dat ik het gewoon gratis weggeef. Ik
zou sowieso vaste vergoedingen meer hanteren als ik overnieuw begin. Om verschillende redenen.
Vergeet hierbij niet dat jij in dit geval mij hebt gevraagd, om uit te leggen wat ik onder de bron versta.
Mooi topic! En ik hoef me niet druk te maken dat ik deze heb geopend..yeah.
En ik geef netjes antwoord. Ook een overtuiging dat dat zou moeten. En ik kan dan weer de overtuiging
bezigen dat jij mij kwaad hiermee wilt. Dit doe ik niet maar als ik het zou doen hadden we opeens oorlog..als we
beiden boos zouden worden omdat we het liever zelf uit proberen.
Als jij een hypocriet loeder bent is dat jouw overtuiging en gedachte.
Ik ben alleen maar blij dat iemand verder kijkt als de neus lang is en mij
niet veroordeelt op mijn overtuigingen.. ook al weer twee zienswijzen.
Niks mis met je kern...dat is nu zelf onderzoeken, niets (zomaar) geloven wat de ander je vertelt.
En vooral als hij vind dat jij dat ook zo zou moeten doen. Die linken die je hebt geplaatst die moet je zien binnen het kader
waarin ik het beschrijf en vanuit mijn ervaring. Dat hoef je nog niet klakkeloos aan te nemen. Maar als je bv binnen een tuinopleiding vind
dat je geen bloemen meer nodig hebt in je bloemstuk heb je kans dat ik mijn bloemstuk toch ergens anders ga kopen. Zie het als een
gebruiksaanwijzing. Soms is het voor jou handig om anders te doen op het moment dat je weet hoe het werkt. Ik heb precies hetzelfde met
Reiki gedaan. Ik gebruik zelf niets meer behalve de focus en de (vermeende) spirituele energie.
Het probleem/ruzie/ oorlog begint pas als wij elkaar ervan te proberen overtuigen dat we een andere zouden moeten aannemen. Zolang we elkaars grenzen niet overschrijden is er nog niets aan de hand. Of als ik op de grenzen stoot.
Als iemand vind dat ik iemand schaadt door valse hoop te geven kan ik dat als een uitnodiging zien en erover nadenken. Ik kan ook denken..(wat ik soms ook doe) overdrijven is ook een vak en helemaal niets mee doen. Zolang ik zelf maar weet wat ik doe en het met mijn geweten kan verenigen. En ook daar is het leed niet mee geleden. Er zijn overtuigingen zat, waar men vind dat men de ander niet mee schaadt en de ander vind van wel.
Een gewetenloos (die het vergeten is) iemand drijft dan zijn zin door, denk ik dan. Iemand met geweten ( die het niet vergeten is) denkt eerst nog een keer na.
Wanneer schaadt je iemand daadwerkelijk en wanneer niet. ik behandel zelf geen vreemden maar het is wel iets om mee te geven aan behandelaars in bv een cursus. Schrijf ik gewoon nog een extra stuk, daarvoor hoef ik niet eens weer te beginnen met cursussen geven. Dat kan ik ook zo publiceren. Op FB bv.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.