Blij dat ik je er weer bij getrokken heb (of eigenlijk Storm) ik miste je.
YouTube Muziek
Moderator: Moderators
Re: YouTube Muziek
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Welkom terug vreemdeling.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik vond het ook prachtig!Gershom schreef: ↑18 feb 2018 16:36 Ik hoop binnen afzienbare tijd ook enkele muziekjes met de forumleden te delen. Dan ga ik nu een acceptabele verklaring verzinnen voor mijn langdurige afwezigheid zonder enig bericht. Want als ik schrijf: "Ik had geen zin meer", dan is het net alsof ik toch een onverbeterlijke melancholicus ben, die iets teveel naar droefgeestige liedjes heeft geluisterd....
Ik ben je zeer erkentelijk dat je jouw schitterende muzikale bijdrage met ons hebt willen delen. En wellicht vind je het enigszins overdreven dat ik daar zo euforisch op reageer. Dat is dan maar zo, ik heet niet voor niets "vreemdeling".
Hoe meer mensen hoe meer vreugd.. alhoewel.. weeeer een melancholie liefhebber
Dan moet ik je/jullie waarschuwen; al te veel melancholie en ik kan me niet meer weerhouden om de vrolijke noten naar binnen te gooien.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Noten (niet te veel) zijn gezond, vooral vrolijke noten.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik wens u alle goeds
@Petra,
Wat moeten we zonder jouw vrolijke noten?
Wat moeten we zonder jouw vrolijke noten?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
-
ChaimNimsky
- Superposter
Blij weer iets van je te vernemen. Gershom betekent overigens geen "vreemdeling" (ger) maar "vreemdeling daarginds" (ger sjam). Hier ben je allesbehalve een vreemdeling; hier ben je een bijzonder gewaardeerd forumlid wiens postings ik met plezier lees.
Zionist
ChaimNimsky schreef:
55 Jaar geleden bij mijn ietwat verlate "bar mitsva" heb ik een naam gekozen die ik had opgediept uit Exodus 2: 21-22
(Vetaling ned. bijbelgenootschap)
"Want Mozes bleef bij Zippora en zij baarde hem een zoon, En hij noemde hem Gershom. Want zeide hij; Ik ben een vreemdeling geworden in een vreemd land."
Het leek mij in die tijd toepasselijk. Grootgebracht in een godsdienst die niet de mijne was, en geboren uit onbekende ouders was ik uiteraard niet op de hoogte van de ins en outs van het Ivriet.
Beste Chaim. Bedankt voor je hartelijke woorden.Gershom betekent overigens geen "vreemdeling" (ger) maar "vreemdeling daarginds" (ger sjam).
55 Jaar geleden bij mijn ietwat verlate "bar mitsva" heb ik een naam gekozen die ik had opgediept uit Exodus 2: 21-22
(Vetaling ned. bijbelgenootschap)
"Want Mozes bleef bij Zippora en zij baarde hem een zoon, En hij noemde hem Gershom. Want zeide hij; Ik ben een vreemdeling geworden in een vreemd land."
Het leek mij in die tijd toepasselijk. Grootgebracht in een godsdienst die niet de mijne was, en geboren uit onbekende ouders was ik uiteraard niet op de hoogte van de ins en outs van het Ivriet.
Petra schreef;
Speciaal voor jou. deze inzending. Treuriger kan niet. Blijf wel kijken tot het einde...
https://www.youtube.com/watch?v=YqVRcFQagtI
Noten naar binnen gooien?? Ik heb in Artis gewerkt dus noten gooiende bezoekers zij mij zeer vertrouwd. Veel van hen hadden evenals jij een uitbundig gevoel voor humor. Gezien jouw vele beschouwingen en commentaren ben jij eveneens geneigd tot scherts en luim. Dus na iedere droefgeestige melodie zoek ik snel even op wat jij er van vind. Dat voorkomt dat ik mij in een onpeilbare depressie verlies.Hoe meer mensen hoe meer vreugd.. alhoewel.. weeeer een melancholie liefhebber
Dan moet ik je/jullie waarschuwen; al te veel melancholie en ik kan me niet meer weerhouden om de vrolijke noten naar binnen te gooien.
Speciaal voor jou. deze inzending. Treuriger kan niet. Blijf wel kijken tot het einde...
https://www.youtube.com/watch?v=YqVRcFQagtI
Poëzie waar Russen het patent op lijken te hebben.
Ondertiteld.
https://www.youtube.com/watch?v=AxAGLXom3uI
Ondertiteld.
https://www.youtube.com/watch?v=AxAGLXom3uI
@Gershom,
Ja, zo mooi vooral de begrijpelijke emotie van alt-hoboïste Davida Schefers.
Ik hoop dat jullie me niet uitlachen, maar af en toe boeit me deze muziek. Het heeft een christelijke oorsprong maar zo oud dat hoor je niet meer.
Vind ik het mooi? Dat weet ik niet maar het boeit, klaar uit.
Het wordt a-capella gezongen en verschillende partijen; het heet Sacred-Harp singing. Ik ken het van de documentaire :Awake my soul. Het schijnt o.a in Ierland onder jongeren ook weer in opkomst te zijn. In Amsterdam is er ook Sacred Harp singing. De bewegingen komen wat vreemd over, maar om de maat te houden wel noodzakelijk.
Ja, zo mooi vooral de begrijpelijke emotie van alt-hoboïste Davida Schefers.
Ik hoop dat jullie me niet uitlachen, maar af en toe boeit me deze muziek. Het heeft een christelijke oorsprong maar zo oud dat hoor je niet meer.
Het wordt a-capella gezongen en verschillende partijen; het heet Sacred-Harp singing. Ik ken het van de documentaire :Awake my soul. Het schijnt o.a in Ierland onder jongeren ook weer in opkomst te zijn. In Amsterdam is er ook Sacred Harp singing. De bewegingen komen wat vreemd over, maar om de maat te houden wel noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door Storm op 21 feb 2018 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Dylan
Bob Dylan
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Belsche rock overseas:
Madammeke Bettens, ik mag u graag zien.
Madammeke Bettens, ik mag u graag zien.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
@ De Encyclopedist;
Heet de zangeres zo?
Even wat romantiek anders komt Petra zo depri uit haar bed.
Of klinkt het toch een beetje melancholisch?
Heet de zangeres zo?
Even wat romantiek anders komt Petra zo depri uit haar bed.
Of klinkt het toch een beetje melancholisch?
Bob Dylan
Bob Dylan
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Sarah Bettens, meer precies. Ze is niet helemaal een vloms madammeke.
Ik ben bang van wel. Voor een vrolijk moppie en en toch rock adviseer ik The Allman Brothers Band:
Ook als je niet om autootjes geeft.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
@De Encyclopidist,
Jij voelt dat beter aan, dus gooi ze er maar in de vrolijke noten.
Ik had toch echt een lijst met vrolijke noten, misschien per ongeluk gewist.
Even terug naar mijn jeugd.
Je ontbijtje aan de Dock off the bay beginnen is toch niet onaardig Petra?
Jij voelt dat beter aan, dus gooi ze er maar in de vrolijke noten.
Ik had toch echt een lijst met vrolijke noten, misschien per ongeluk gewist.
Even terug naar mijn jeugd.
Je ontbijtje aan de Dock off the bay beginnen is toch niet onaardig Petra?
Bob Dylan
Bob Dylan