YouTube Muziek

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: YouTube Muziek

Bericht door ChaimNimsky »

Gershom schreef: 21 feb 2018 00:15 ChaimNimsky schreef:
Gershom betekent overigens geen "vreemdeling" (ger) maar "vreemdeling daarginds" (ger sjam).
55 Jaar geleden bij mijn ietwat verlate "bar mitsva" heb ik een naam gekozen die ik had opgediept uit Exodus 2: 21-22
(...)
Het leek mij in die tijd toepasselijk. Grootgebracht in een godsdienst die niet de mijne was, en geboren uit onbekende ouders was ik uiteraard niet op de hoogte van de ins en outs van het Ivriet.
Gezien je in het verleden bent grootgebracht in een godsdienst die niet de jouwe was, lijkt me de naam 'Een vreemdeling daarginds' nog toepasselijker dan 'vreemdeling'.
"Want Mozes bleef bij Zippora en zij baarde hem een zoon, En hij noemde hem Gershom. Want zeide hij; Ik ben een vreemdeling geworden in een vreemd land". (Vetaling ned. bijbelgenootschap)
Letterlijk: "En hij noemde zijn naam Ger-sjom (גרשם), want zei hij; een vreemdeling (ger - גר) ben ik geweest in een vreemd land."
Zionist
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Gershom schreef: 21 feb 2018 00:35 Ik heb in Artis gewerkt dus noten gooiende bezoekers zij mij zeer vertrouwd.
Artis! Wat leuk. Wij hebben daar om de hoek gewoond, zaten er wekelijks. Kan me nog herinneren dat er tijgertjes geboren waren, mochten wij (m'n broer en ik) achter in de hokken met die kleintjes spelen. Ja echt waar ja!
(Al vind ik dat Artis zou moeten worden opgeheven, elke dierentuin eigenlijk.)
Gershom schreef: 21 feb 2018 00:35 Speciaal voor jou. deze inzending. Treuriger kan niet. Blijf wel kijken tot het einde...
Het is dat 18 jarige popje wat de burger weer moed geeft. :)
Speciaal voor jou..
In Nanjing woonde ik hier om de hoek, kwam er regelmatig, gek genoeg omdat het één van de weinige rustige plekken was in die lawaaiige stad en m.i. een van de mooiste musea ter wereld.
Weinig mensen weten het maar onovertroffen wat onmenselijke wreedheden betreft. Paradoxaal genoeg was de gevierde 'held/redder' van Nanjing een Nazi. (John Rabe)

@Storm
Ik sta elke ochtend intens blij op met de gedachte dat m'n kroost bij leven en welzijn ergens op deze aardkloot rondhuppelt. :D
Dat gevoel raak ik nooit meer kwijt en ga je pas snappen als je de keerzijde hebt meegemaakt.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Storm schreef: 21 feb 2018 02:03 Dock of the bay
Otis was geweldig! Om The Dock of the Bay is hij wereldberoemd, maar hij was een briljante soulzanger. Laten we wakker worden met koffie en sigareten:

En nu iets veel academischer en geen greintje pop:

Lang geleden had ik een buurman met maar één plaat, die hij de hele dag draaide, ook als ik wilde slapen. Uit wraak heb ik eens om 7 uur 's ochtend Reich opgezet, hard, en ben gaan douchen en ontbijten. Kort daarna is-ie verhuisd en kwam er een vrouw wonen aan wie ik veel zoetere herinneringen heb.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

De Encyclopedist schreef: 21 feb 2018 03:38 Otis was geweldig! Om The Dock of the Bay is hij wereldberoemd, maar hij was een briljante soulzanger. Laten we wakker worden met koffie en sigaretten

Ahhhhhhhh.. ik zit nog aan de koffie en sigaretten ook.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Petra schreef;
Paradoxaal genoeg was de gevierde 'held/redder' van Nanjing een Nazi. (John Rabe)
John Rabe en Oskar Schindler, vertonen in hun levensloop merkwaardig veel overeenkomsten...

Leuk dat ik precies weet waar jij met tijgerwelpen heb gespeeld. Achter die verblijven waar altijd zo'n penetrante roofdier-geur hing.
In mijn tijd werden daar een paar Sumatraanse tijgers met de fles grootgebracht. Men kon geen min voor ze vinden dus moesten wij om beurten aan de bak om er een fles in te stoppen. Van een goede nachtrust kwam weinig terecht. Later vertoonden zij, eenmaal volwassen, volstrekt "gestoord" gedrag. Vlak voor voedertijd, werd in het nachtverblijf altijd het vlees klaargelegd, en om vier uur werden dan de schuiven omhoog getrokken en stormden de hongerige dieren woest grauwend naar binnen om het voer weg te slepen. Altijd een spektakel-stuk voor de op sensatie beluste bezoekers. De Sumatranen, hadden echter nooit haast. Vaak moest je ze naar binnen lullen, en dan kwamen zij luid snorrend kopjes geven aan de verzorgers. Op hun gemak namen zij dan het voedsel mee, maar vaak "vergaten" zij dat ook nog en moesten wij het naar buiten schuiven.

Of dierentuinen opgeheven zouden moeten worden is een interessant vraagstuk waarmee ik best een topic zou willen openen. Zonder die tuin zouden die "Surinaampjes" ellendig gecrepeerd zijn (geworden geweest)...Dit om alvast aan te geven aan welke kant mijn argumenten liggen.

Maar het ging over muziek. Welnu om te laten zien dat ik best een vrolijke peer ben, een lied waar ik eind jaren zestig spontaan van dubbelklapte van het lachen. Het werd gebracht als een serieuze Italiaanse Barok sonate compleet met een klavecimbel solo. En van Veen die uiterst virtuoos en met een prachtige stem allerlei zelf verzonnen woordjes stond uit te kramen. Ik vind het nog steeds leuk.
Ik heb de eerste (en mooiste) versie kunnen vinden. de tekst staat eronder.
https://www.youtube.com/watch?v=WemgtPBZXxs
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Gershom schreef: 21 feb 2018 05:06 Petra schreef;
Paradoxaal genoeg was de gevierde 'held/redder' van Nanjing een Nazi. (John Rabe)
John Rabe en Oskar Schindler, vertonen in hun levensloop merkwaardig veel overeenkomsten...

Rabe & Schindler: idd. Weird hè.

Leuk dat ik precies weet waar jij met tijgerwelpen heb gespeeld. Achter die verblijven waar altijd zo'n penetrante roofdier-geur hing.
In mijn tijd werden daar een paar Sumatraanse tijgers met de fles grootgebracht.
Jaaaa, verhip; ik heb ook nog de fles gegeven!
Ohhhhh, misschien hebben we mekaar wel ontmoet :lol:
Naar mijn weten waren wij de enige twee kinderen die dat mochten.

Exit elke vorm van dierenopsluiting; goed topic!
van Veen
Kijk.. da's nog 's een keer een tekst die ik snap; diep geroerd, echt chickenskin !

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Wat is dat nu, wordt het muziek topic genegeerd?? :shock:

The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Storm schreef: 23 feb 2018 17:49 Wat is dat nu, wordt het muziek topic genegeerd?? :shock:

[youtube) Natalie Merchant sings old poems to life[/youtube]
Potverdorie Storm, wat een geweldig halfuurtje! :love1:
Poetry & liedjes hmmmm, en wat een prachtige stem heeft ze!

Dat inspireert tot 'happy nuts' zoals Peter dat zo leuk gedoopt heeft. :lol:
Maar weer wat slingers in het emiraat ophangen :occasion9:

De Encyclopedist
Ervaren pen

Petra schreef: 24 feb 2018 00:42 Aguilera
Stapje terug in de tijd met de Andrews Sisters:

Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

De Encyclopedist schreef: 24 feb 2018 01:36
:lol: Ik had idd. erover gedacht om die er ook bij te zetten. Leuk!

De Encyclopedist
Ervaren pen

Petra schreef: 24 feb 2018 02:05
De Encyclopedist schreef: 24 feb 2018 01:36
:lol: Ik had idd. erover gedacht om die er ook bij te zetten. Leuk!
Ik hoef de dames niet elke dag te horen, maar hun muziek is natuurlijk alleraardigst en bevat, door de historische omstandigheden, een zee van betekenis.

Ik had nu iets heel anders willen toevoegen, maar ik kan het niet vinden. Morgen een nieuwe poging. In de tussentijd hoop ik u te vermaken met een aardige gitarist:

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Ja een geweldige gitarist Mark Knopfler.

Procol Harum in samenwerking met een orkest!

Bob Dylan
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Storm schreef: 24 feb 2018 13:45 Ja een geweldige gitarist Mark Knopfler.
En naar ik vernomen heb, evenals Jeff Lynne, een volkomen saaie droogkloot op het podium.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@dickemick,
Misschien over geconcentreerd.

Bob Dylan
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Storm schreef: 24 feb 2018 13:45 Procol Harum in samenwerking met een orkest!
Mooi :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie