Beperkingen van dit forum #Safari

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Re: Beperkingen van dit forum #Safari

Bericht door Dolce Vita »

Ik ben hier net nieuw, maar blij (nou ja, blij... :? ) verrast met dit topic, want ik heb dit probleem heel lang gehad op een ander forum (geloofsgesprek). Ook ik gebruik Safari. Maar ik heb ook een pc met Firefox en als ik het mij goed herinner had ik dat probleem toen ook met Firefox. Ik heb het destijds nooit aangekaart bij het forumbeheer aldaar, maar ben inderdaad ertoe overgegaan om langere antwoorden eerst in een tekstverwerker te schrijven. Dat was geen prettige oplossing, omdat bij het kopiëren van test uit de tekstverwerker naar het berichtscherm van het forum, alle tekstopmaak verloren ging. Persoonlijk vond ik het niet te doen, ofschoon ik het wel altijd gedaan heb.

Dus dit probleem geldt in elk geval niet alleen voor FT.
Only fools take life so seriously that they are constantly hurt.
-Paramahansa Yogananda-
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Dolce Vita schreef: 08 mar 2018 15:14 Ik ben hier net nieuw, maar blij (nou ja, blij... :? ) verrast met dit topic, want ik heb dit probleem heel lang gehad op een ander forum (geloofsgesprek). Ook ik gebruik Safari. Maar ik heb ook een pc met Firefox en als ik het mij goed herinner had ik dat probleem toen ook met Firefox. Ik heb het destijds nooit aangekaart bij het forumbeheer aldaar, maar ben inderdaad ertoe overgegaan om langere antwoorden eerst in een tekstverwerker te schrijven. Dat was geen prettige oplossing, omdat bij het kopiëren van test uit de tekstverwerker naar het berichtscherm van het forum, alle tekstopmaak verloren ging. Persoonlijk vond ik het niet te doen, ofschoon ik het wel altijd gedaan heb.

Dus dit probleem geldt in elk geval niet alleen voor FT.
Nee, het is een universeel probleem, waarvan ik nu zéker weet dat het een ontwerpfout in de forumsoftware is. Of toch in elk geval een onhandigheid.
Ik heb inmiddels ook op het Engelse support-forum rondgeneusd, en daar komt de klacht veel vaker voor. Het eerste bericht hierover dateert al van 2007.

Grappig is dat sommige gebruikers het probleem hebben opgelost met een zogenaamde 'MOD' (modification), maar daarvoor moet je wel heel diep op de software ingrijpen en bovendien de programmeertaal beheersen.

Ik heb helaas niets kunnen ontdekken dat erop wijst dat de softwarebouwer er iets aan gaat veranderen. Dus het aanvinken van het "Onthouden" vakje tijdens het inloggen is vooralsnog de enige oplossing.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Giovedico delle Fate schreef: 08 mar 2018 15:28 Dus het aanvinken van het "Onthouden" vakje tijdens het inloggen is vooralsnog de enige oplossing.
Is dit vlg. jou een oplossing?
Ik zag de suggestie al voorbijkomen.
Misschien heb ik er daarom geen problemen mee, en kende dit probleem zelfs niet, want dat doe ik bijna altijd, ook op andere fora als ik daar meer dan eens kom.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Maria schreef: 08 mar 2018 17:30
Giovedico delle Fate schreef: 08 mar 2018 15:28 Dus het aanvinken van het "Onthouden" vakje tijdens het inloggen is vooralsnog de enige oplossing.
Is dit vlg. jou een oplossing?
Ik zag de suggestie al voorbijkomen.
Misschien heb ik er daarom geen problemen mee, en kende dit probleem zelfs niet, want dat doe ik bijna altijd, ook op andere fora als ik daar meer dan eens kom.
Strikt genomen is het geen 'oplossing'. Maar het is een bruikbare 'work around'.
Ik zou zeggen: doe zo voort :wink:
Dolce Vita
Geregelde verschijning

Giovedico delle Fate schreef: 08 mar 2018 15:28

Nee, het is een universeel probleem, waarvan ik nu zéker weet dat het een ontwerpfout in de forumsoftware is. Of toch in elk geval een onhandigheid.
Ik heb inmiddels ook op het Engelse support-forum rondgeneusd, en daar komt de klacht veel vaker voor. Het eerste bericht hierover dateert al van 2007.

Grappig is dat sommige gebruikers het probleem hebben opgelost met een zogenaamde 'MOD' (modification), maar daarvoor moet je wel heel diep op de software ingrijpen en bovendien de programmeertaal beheersen.

Ik heb helaas niets kunnen ontdekken dat erop wijst dat de softwarebouwer er iets aan gaat veranderen. Dus het aanvinken van het "Onthouden" vakje tijdens het inloggen is vooralsnog de enige oplossing.
Aha. Bedankt voor je antwoord en tip van het aanvinken van "onthouden". Ik hoop dat dat zal werken.
-Paramahansa Yogananda-
Delight
Ervaren pen

Bericht door Delight »

Peter van Velzen schreef: 07 mar 2018 05:46 Even een vraagje:

Heb je tijdens het inloggen het hokje aangevinkt om ingelogd te blijven?
Mij overkomt dit probleem namelijk nooit, maar ik vink dan ook altijd dat hokje aan. (Nou ja "altijd", ik hoef als gevolg daarvan vrijwel nooit in te loggen)
Ik heb het uitlog-probleem ook met een andere site. Cookies wissen helpt daar ook niet.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Giovedico delle Fate schreef: 08 mar 2018 10:30
Petra schreef: 08 mar 2018 03:07
Ruim je je geschiedenis op?
Kan het geschiedenis of cookies opruimen automatisch gebeuren?
Petra,
Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt.
En daardoor snap ik jouw vragen dan weer niet goed. Of misschien ben ik daarvoor gewoon te dom :wink:
:lol: Het zal wel omgekeerd zijn. Ik reageerde op je opnieuw moeten inloggen.
Volgens mij spelen er twee euvels. Steeds moeten inloggen en het wegvallen bij het versturen.

Ik heb ook een mac en heb dat ook vaak dat ik bij versturen weg word gedirigeerd.
Ik zet twee sessies open, als ik verstuur en ik kom in de inlog, hoef ik niet in te loggen maar kan ik 't verhelpen door te verversen en dan met de < > toetsen m'n eigenste bericht weer ophalen.
Mijn theorie is dat ik niet (echt) uitgelogd word omdat ik nog een ingelogde versie ernaast open heb staan. Maar dat kan ik helemaal mis hebben hoor. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Dolce Vita
Geregelde verschijning

Petra schreef: 09 mar 2018 01:13
Giovedico delle Fate schreef: 08 mar 2018 10:30
Petra schreef: 08 mar 2018 03:07
Ruim je je geschiedenis op?
Kan het geschiedenis of cookies opruimen automatisch gebeuren?
Petra,
Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt.
En daardoor snap ik jouw vragen dan weer niet goed. Of misschien ben ik daarvoor gewoon te dom :wink:
:lol: Het zal wel omgekeerd zijn. Ik reageerde op je opnieuw moeten inloggen.
Volgens mij spelen er twee euvels. Steeds moeten inloggen en het wegvallen bij het versturen.

Ik heb ook een mac en heb dat ook vaak dat ik bij versturen weg word gedirigeerd.
Ik zet twee sessies open, als ik verstuur en ik kom in de inlog, hoef ik niet in te loggen maar kan ik 't verhelpen door te verversen en dan met de < > toetsen m'n eigenste bericht weer ophalen.
Mijn theorie is dat ik niet (echt) uitgelogd word omdat ik nog een ingelogde versie ernaast open heb staan. Maar dat kan ik helemaal mis hebben hoor. :lol:
Volgens mij heb je gelijk. Wat je beschrijft maakte ik op een ander forum voortdurend mee. En inderdaad, door het forum twee maal open te zetten, kon ik met de terugknop mijn eigen tekst dan nog vinden en kopiëren. Als ik hem niet twee keer aan had staan, hielp de terugknop niet meer. Dan kwam ik wel terug in het berichtscherm,maar dat was dan wel leeggemaakt :-|
-Paramahansa Yogananda-
Plaats reactie