Noord Korea

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: Noord Korea - OS

Bericht door Giovedico delle Fate »

Gershom schreef: 01 mar 2018 07:27
Eerlijke dictaturen bestaan evenmin als eerlijke democratieën.
Voor beiden geldt: ze zijn eindig, ze zullen zichzelf de das om doen.
De reden daarvan is grappig genoeg dezelfde: "Het zijn sterke schouders die de weelde van de macht kunnen dragen".
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

De Encyclopedist schreef: 01 mar 2018 10:20
Giovedico delle Fate schreef: 01 mar 2018 10:10 De (geografische) onwetendheid van de amerikanen kent geen grenzen...
Ze zeggen wel eens dat Amerikanen hun eigen kont niet zonder kaart kunnen vinden. Het filmpje suggereert dat voor veel Amerikanen het zelfs mét een kaart niks wordt.
Ja, precies!
Een landkaart is voor de gemiddelde Amerikaan net zoiets als een kleurplaat waar je bij de verschillende nummertjes een specifieke kleur moet invullen.
En als je ze een globe laat zien en vraagt wat het is zullen ze antwoorden: een strandbal...
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Weet je wat ik denk? Dat Kim Jong-un door de Olympische Spelen het verschil heeft gezien tussen zijn eigen grimmig voortmarcherende leger en de feestelijke optocht van elkaar goedgezinde sportmensen uit de hele wereld. Een voor hem totaal onbekende wereld van blijdschap en geluk. En dat hij nu denkt: dat wil ik óók!
Kim is als een kind dat in een duistere gevangenis geboren en getogen is, en voor het eerst ontdekt dat er ook nog een andere wereld bestaat. Die er in zijn ogen uitziet als een Utopie. Maar dat absoluut niet is. Er heerst precies dezelfde god van macht en mammon, maar dan bedekt met een laagje klatergoud.
Arme Kim, wat staat hem te wachten als hij zich gewonnen geeft'?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Vandaar dat 'het kind' Trump en hij het misschien heel goed met elkaar kunnen vinden. Dat zou winst zijn.
En.. Olympische Spelen naar NK.. wellicht? :idea:
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Gerard R. schreef: 11 mar 2018 12:41 Vandaar dat 'het kind' Trump en hij het misschien heel goed met elkaar kunnen vinden. Dat zou winst zijn.
En.. Olympische Spelen naar NK.. wellicht? :idea:
Ja, en je trekt precies de conclusie waarop ik hoopte. Want het is niet alleen maar 'arme Kim', maar ook arme Trump, arme Poetin, arme Sadam, arme Assad, arme Nethanjaho, en zelfs arme 'ons'. Want als puntje bij paaltje komt zitten we allemáál in onze eigen gevangenis, waarin we geboren en getogen zijn.

Dieptepsychologie.

In de duisterdiepe krochten
Van de menselijke geest
Vieren monsters en gedrochten
een luguber vreugdefeest.

In die diepverborgen zalen
is de duivel aan de macht
worden wie erin verdwalen
neergeslagen en verkracht.

Wordt de helderheid die straalde
van geluk en levenslust
alles waar je ooit naar taalde
ongenadig uitgeblust.

Ben je daar, blijf dan niet wachten
Op een Florence Nightingale
Maar gebruik je eigen krachten
En verlaat het strijdtoneel.  
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

sofia schreef: 11 mar 2018 13:42 [..]
Want als puntje bij paaltje komt zitten we allemáál in onze eigen gevangenis
[..]
Ooow.. spijker op z'n kop, Sofia!! =D>

Overigens heeft Trump Xi Jinping maar eens gebeld over hoe hij een en ander kan doen. :D
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

sofia schreef: 11 mar 2018 12:11 Weet je wat ik denk? Dat Kim Jong-un door de Olympische Spelen het verschil heeft gezien tussen zijn eigen grimmig voortmarcherende leger en de feestelijke optocht van elkaar goedgezinde sportmensen uit de hele wereld. Een voor hem totaal onbekende wereld van blijdschap en geluk. En dat hij nu denkt: dat wil ik óók!
Kim is als een kind dat in een duistere gevangenis geboren en getogen is, en voor het eerst ontdekt dat er ook nog een andere wereld bestaat. Die er in zijn ogen uitziet als een Utopie. Maar dat absoluut niet is. Er heerst precies dezelfde god van macht en mammon, maar dan bedekt met een laagje klatergoud.
Kim weet dat hij nu serieus genomen moet worden. Daarom wil hij met Trump praten. Dan kan hij de bevolking laten zien dat hij Kim Jong-Un met een zittende Amerikaanse president heeft gesproken. Dat is zijn vader en opa nooit gelukt. Dan ziet de bevolking dat ze als klein landje serieus wordt genomen. Hij zal proberen om de sancties te verlichten maar niet tegen elke prijs. Eerst maar zien of de ontmoeting plaats zal vinden. Waar is al een hele opgave.
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

lanier schreef: 11 mar 2018 15:12
sofia schreef: 11 mar 2018 12:11 Weet je wat ik denk? Dat Kim Jong-un door de Olympische Spelen het verschil heeft gezien tussen zijn eigen grimmig voortmarcherende leger en de feestelijke optocht van elkaar goedgezinde sportmensen uit de hele wereld. Een voor hem totaal onbekende wereld van blijdschap en geluk. En dat hij nu denkt: dat wil ik óók!
Kim weet dat hij nu serieus genomen moet worden. Daarom wil hij met Trump praten. Dan kan hij de bevolking laten zien dat hij Kim Jong-Un met een zittende Amerikaanse president heeft gesproken. Dat is zijn vader en opa nooit gelukt. Dan ziet de bevolking dat ze als klein landje serieus wordt genomen. Hij zal proberen om de sancties te verlichten maar niet tegen elke prijs. Eerst maar zien of de ontmoeting plaats zal vinden. Waar is al een hele opgave.
Ik denk dat Kim maar een heel klein (kinder-)denkraampje heeft, met een al even kinderlijk verwachtingspatroon: een goedkeurende aai over zijn bol. Die heeft hij waarschijnlijk van zijn leven nog niet gehad.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik gok dat Trump een enorme hak wordt gezet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

dikkemick schreef: 11 mar 2018 17:34 Ik gok dat Trump een enorme hak wordt gezet.
:lol: Als ik heel eerlijk ben (en dat ben ik eigenlijk altijd) dan hoop ik daar ook een beetje op...
Ik ben echter veel meer bang dat de heren Kim en Trump het op een akkoordje hebben gegooid, bij wijze van charme-offensief naar de wereldopinie.
En als puntje bij paaltje komt (en dat komt het uiteindelijk altijd) dan wantrouw ik Trump minstens net zo erg als ik Kim wantrouw. En dat alles zónder dat ik een van beiden ook maar in de verste verte ken...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Weet je wat ik denk?
Dat beide heren best gevoel voor humor hebben. Het zou mij dan ook niet verbazen als ze straks gaan swappen (ietsje naar beneden scrollen...)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

dikkemick schreef: 11 mar 2018 18:40 Weet je wat ik denk?
Dat beide heren best gevoel voor humor hebben. Het zou mij dan ook niet verbazen als ze straks gaan swappen (ietsje naar beneden scrollen...)
Waaaahaaahaaaa :D :D :D Geweldig!!!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

sofia schreef: 11 mar 2018 16:25
lanier schreef: 11 mar 2018 15:12
Ik denk dat Kim maar een heel klein (kinder-)denkraampje heeft, met een al even kinderlijk verwachtingspatroon: een goedkeurende aai over zijn bol. Die heeft hij waarschijnlijk van zijn leven nog niet gehad.
Kim Jong Un heeft het voor elkaar gekregen dat Noord-Korea als land serieus wordt genomen. Het regime is slimmer dan je denkt, ze spelen al decennialang een slim spelletje. Ook nu bepaalt hij de agenda:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/07 ... t-die-nu-/
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

sofia schreef: 11 mar 2018 16:25 Ik denk dat Kim maar een heel klein (kinder-)denkraampje heeft, met een al even kinderlijk verwachtingspatroon: een goedkeurende aai over zijn bol. Die heeft hij waarschijnlijk van zijn leven nog niet gehad.
Ik denk dat je hier een inschattingsfout maakt. Het verhaal gaat dat Kim in Zwitserland is opgeleid en bijvoorbeeld het Engels, Frans en Duits machtig is. De wijze waarop hij zijn positie geconsolideerd heeft en de wereld bespeeld is bepaald meedogenloos en zeker niet dom. Als er weddenschappen afgesloten kunnen worden op wie er het beste uitkomt zou ik eerder op Kim wedden dan op Trump, als je begrijpt at ik bedoel.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Het één sluit het ander niet uit. Compassie is minstens zo belangrijk als gerechtvaardigd wantrouwen. Sadam had bijvoorbeeld geen atoomwapens, maar hij is wel gedood. Honi soit qui mal y pense....
Plaats reactie