De staatsloterij winnen

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Petra
Banned

De staatsloterij winnen

Bericht door Petra » 17 mar 2018 00:31

Giovedico delle Fate schreef:
16 mar 2018 11:14
Gershom schreef:
15 mar 2018 21:19
@Giovedico delle Fate

En ja, je kunt niet alles hebben omdat er dan niets meer te wensen overblijft. Zonder wensen wordt het leven doods. Alleen al om die reden zou ik geen staatsloterij willen winnen.
Maar met geld kun je toch niet alles kopen! Dus te wensen blijft er altijd wat. Ik wil die staats wel winnen, hoor. Dan vertrek ik meteen naar een beter klimaat! Ik zit hier in NL half maart met de kachel op snijbranden met koude handen te typen!
Ik heb eens gelezen dat mensen die de staatsloterij winnen er na een jaar niet echt gelukkiger op zijn geworden.
Eerder ongelukkig schijnt het omdat ze helemaal niet met zoveel geld om kunnen gaan en er een puinhoop van maken.

Nou vraag ik me af;

Zou de idee van het winnen van de staatsloterij meer geluksgevoel geven dan het winnen an sich.
Wat best gek is want dan ben je dus het meest gelukkig als je het wel hoopt maar toch niet wint. :?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: De staatsloterij winnen

Bericht door Giovedico delle Fate » 17 mar 2018 09:45

Petra schreef:
17 mar 2018 00:31

Zou de idee van het winnen van de staatsloterij meer geluksgevoel geven dan het winnen an sich.
Wat best gek is want dan ben je dus het meest gelukkig als je het wel hoopt maar toch niet wint. :?
Misschien zit er toch iets in de Olympische Gedachte: "Meedoen is belangrijker dan winnen"?
En mijn oma, die overal wel een spreuk of volkswijsheid voor had, zei het al zo vaak: "Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak".

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 17 mar 2018 17:16

Mensen die winnen krijgen een coach toegewezen. Vaak laten ze het geld ook niet in 1 keer uitbetalen maar in een aantal termijnen. Volgens mij worden mensen er niet ongelukkiger van. Ze blijven vaak werken en vinden het prettig dat ze geen geld hoeven te lenen voor grote uitgaven. Wat onprettig kan zijn is als familie, vrienden of bekenden geld van je willen. Maar daar is die coach ook voor.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 17 mar 2018 17:23

Ik ben m'n eigen coach en vermoedelijk een hele blije. ('geld maakt niet ongelukkig')
In ieder geval kunnen jullie zien dat ik ga inloggen via een ip op de Canarische eilanden...
Van mij mag je mee, nemen we allebei een HD met muziekjes mee. :)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 mar 2018 04:02

lanier schreef:
17 mar 2018 17:16
Mensen die winnen krijgen een coach toegewezen. Vaak laten ze het geld ook niet in 1 keer uitbetalen maar in een aantal termijnen. Volgens mij worden mensen er niet ongelukkiger van. Ze blijven vaak werken en vinden het prettig dat ze geen geld hoeven te lenen voor grote uitgaven. Wat onprettig kan zijn is als familie, vrienden of bekenden geld van je willen. Maar daar is die coach ook voor.
Toen Kesinee en ik trouwden, heeft ze gezegd dat ze het gevoel had met mij de loterij te hebben gewonnen. Toen wij 8 jaar later naar Thailand vertrokken kwam ze er pas achter dat ze geen Coach had om met die familieleden om te gaan. Dus slaag ik er niet in haar echt gelukkig te maken.
Ik wens u alle goeds

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 18 mar 2018 11:40

Ik moet altijd denken bij dit onderwerp aan de mop, die ik ooit hoorde.

Mijn vriend heeft de staatsloterij gewonnen.
Denk je, dat hij gelukkig was????????????
Nou, reken maar van yes.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 18 mar 2018 16:50

Maria schreef:
18 mar 2018 11:40
Ik moet altijd denken bij dit onderwerp aan de mop, die ik ooit hoorde.

Mijn vriend heeft de staatsloterij gewonnen.
Denk je, dat hij gelukkig was????????????
Nou, reken maar van yes.
Die anekdote heb ik lang geleden voor het eerst gehoord van Wim Kan.
Hij bracht het iets uitgebreider op zijn bekende drukke manier
Ach mensen wat is geluk? Geld maakt niet gelukkig...Sommige mensen denken
dat veel geld gelukkig maakt.
Denkt u dat ook? gelooft u echt dat je gelukkig wordt als je maar veel geld hebt?
Nee, nou effe serieus...denkt u werkelijk dat veel geld gelukkig maakt??? (...Pauzeert even...)
Nou reken maar!!!

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 18 mar 2018 17:07

Ik moet altijd aan een Amerikaanse loterij reclame denken:
Een oudere man wordt geïnterviewd:
- Sir, what would you do if you won the lottery?
- I would buy a cruise for my wife.

Next shot:
Dezelfde man staat op de kade. Cruise schip vaart weg. Man zwaait en zegt "Bye".

Ik denk overigens dat het belangrijk is om eerst na te gaan denken en dan pas te gaan kopen. Je kan bijvoorbeeld wel gelijk je hypotheek aflossen, maar als je 6 maanden later toch wil verhuizen heb je wel mooi het boete bedrag voor niets betaald.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 18 mar 2018 17:09

Bonjour schreef:
18 mar 2018 17:07

Ik denk overigens dat het belangrijk is om eerst na te gaan denken en dan pas te gaan kopen. Je kan bijvoorbeeld wel gelijk je hypotheek aflossen, maar als je 6 maanden later toch wil verhuizen heb je wel mooi het boete bedrag voor niets betaald.
Slimme observatie! Die moet ik even meenemen naar 10 april... :wink:

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 18 mar 2018 17:11

Giovedico delle Fate schreef:
18 mar 2018 17:09
Slimme observatie! Die moet ik even meenemen naar 10 april... :wink:
Heb ik iets gemist? Wat is er 10 april?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 18 mar 2018 17:23

Bonjour schreef:
18 mar 2018 17:07
Je blijft de praktische denker. :D

Zou deze zuunige Zeeuw dat ook zo bedacht hebben?
28-05-17
Zeeuw wint de Lotto Jackpot: 25.400.000 euro
Het bedrag was bruto.
Die heeft zich vast nog zorgen gemaakt over hoeveel belasting daar nog af ging. #-o

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 18 mar 2018 17:28

Gershom schreef:
18 mar 2018 16:50
Die anekdote heb ik lang geleden voor het eerst gehoord van Wim Kan.
Ik hoorde deze zinnen binnen een gesprek over rijke mensen en of geld gelukkig maakt of niet.
Gewoon op een manier waarop gesproken wordt over schulden en over familieleden, die in de problemen raken over een erfenis.

Het was toen even stil, ik zag mensen elkaar aankijken........ en toen moest ik gierend lachen.
Misschien niet eens alleen om deze woorden, maar om de hilariteit van het geheel. :lol: :lol:

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 18 mar 2018 17:40

Petra schreef:
17 mar 2018 00:31
Ik heb eens gelezen dat mensen die de staatsloterij winnen er na een jaar niet echt gelukkiger op zijn geworden.
Eerder ongelukkig schijnt het omdat ze helemaal niet met zoveel geld om kunnen gaan en er een puinhoop van maken.

Nou vraag ik me af;

Ik was al blij dat ik al mijn zaken op orde had en geen achterstallige rekeningen meer, die ik lang geleden pas betaalde als het echt moest, maar ik weet het nog alsof het gisteren was. Nu betaal ik elke rekening meteen en in begin ben je daar erg gelukkig mee en bij tijd en wijle nog steeds want ik besef me dat veel mensen het veel slechter hebben en zorgen hebben over geld. Ik kan me voorstelken dat zo iemand helemaal blij wordt. En als je wilt kun je er ook nog veel goeds mee doen. Ik denk dat in die zin via geld wel gelukkig kunt worden en ook een groot gewin als je er verstandig mee omgaat. Maar hoeveel geld je ook hebt, het maakt niet alles goed en soms is het niet eens een schrale troost. Het enige waar je gelukkig mee kunt zijn is met je zelf als je tenminste op een normale manier kunt leven. Maar daarom heb ik niets tegen wat meer geld als dat te winnen valt. Al is het maar dat je daarmee je kinderen weer kunt helpen zonder na te denken of het ook echt wel kan.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 18 mar 2018 17:47

Fenomeen schreef:
17 mar 2018 17:23
Ik ben m'n eigen coach en vermoedelijk een hele blije. ('geld maakt niet ongelukkig')
In ieder geval kunnen jullie zien dat ik ga inloggen via een ip op de Canarische eilanden...
Van mij mag je mee, nemen we allebei een HD met muziekjes mee. :)
Ook hier geen coach nodig
Qua inloggen redelijk blij met huidig ip maar zal vooral de noodzaak tot werken niet missen :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Petra
Banned

Bericht door Petra » 23 mar 2018 00:40

lanier schreef:
17 mar 2018 17:16

Wij zitten altijd te bedenken aan wie we het allemaal gaan weggeven. Meestal komen we aan het eind van het verhaal schromelijk tekort. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie