Er zin verschillende vormen van satire; parodie ironie en sarcasme zijn wel de meeste bekende.
Het wordt veel gebruikt door stand-up comedians.
Nou heeft satire natuurlijk een functie. Meestal wordt het gebruikt om op humoristische wijze maatschappijkritiek te geven met de bedoeling om mensen aan het denken te ze zetten. En niet zomaar een beetje denken natuurlijk; er moet een gedachtepatroon worden doorbroken.
Er worden figuurlijke ruitjes ingetikt in de hoop dat er iets (gedachtegang) wordt afgebroken.
Dus ik zie zo’n bulldozer voor me, met zo’n grote bal. BANG! BANG! BANG! Doet die bulldozer.
Dus zo zie ik die Satanskerk en Pastafarisme, ze slaan gaten met behulp van satire.
En dan?
Dan is er een gat of meerdere gaten.
Maar daar blijft het dan ook bij want een bulldozer kan niet anders dan gaten rammen.
Een bulldozer kan niet opbouwen, die kan alleen maar gaten slaan.
Je hebt geen ene reet aan al die gaten als er niks nieuws wordt opgebouwd.
Maar om op bouwen, daar heb je dan weer een hijskraan voor nodig.
Satanskerk en Pastafarisme zijn bulldozers. Ze kunnen alleen maar afbreken, d.m.v. tegendraadse beweging.
Maar meer dan een tegendraads geluid is het ook niet.
Opbouwen kunnen ze niet; daar is een hijskraan voor nodig.
Dus ook dat hebben ze gemeen; het was ooit leuk, het is nu ouwe koek en er zit geen toekomst in!
Zo ugh, ik heb weer gezegd. Kom maar op met alle blijken van ehhh... waardering natuurlijk.

Hoe kun je het hier nou niet mee eens zijn.