De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky »

Giovedico delle Fate schreef: 06 mei 2018 16:38Jan Roos heeft hier niet eens een zetel in het parlement weten te bemachtigen. OK, Blonde Geert en Thierry la Fronde wél, maar die zijn toch nog nét iets beter bij hun hoofd dan Donald Trump.
Blonde Geert is geniaal vergeleken met oranje Trump die op verbaal vlak tot dusver niets wezenlijks heeft weten te produceren, met een mogelijke uitzondering voor 'covfefe' waarvan de betekenis nog steeds onduidelijk is.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 06 mei 2018 15:38
Gerard R. schreef: 06 mei 2018 15:35 Het is allemaal heel boefachtig. Maffiosi mag je het van mij ook noemen.
Kijken of we dat 8 jaar lang krijgen...
Eerst maar eens kijken of we het 4 jaar krijgen...
Ik vermoed dat het allemaal ergens volgend jaar op z'n eind loopt & we terugkijken naar een stukje unieke geschiedenis. Jij en ik zullen waarschijnlijk in de toekomst tegen onze kleinkinderen zeggen: 'Opa heeft nog over deze enge boef gepost op het Freethinker forum en we hebben zijn politieke afgang live mogen meemaken -- uniek, dat waren nog eens interessante tijden'.
En Maria mag dan met trots opmerken dat toen Trump voor het eerst werd besproken, zij op pagina 1 al Trump ontmaskerde met termen die pas later gemeengoed zijn geworden en inderdaad exact aangeven waar het om ging:

Maria: "Trump heeft al van alles gezegd.
Bij ieder publiek zegt hij wat ze willen horen.
De grootste draaikont aller tijden, die president wil worden.
Die weet dat mensen zijn woorden volgen en niet zijn daden.
Het schoolvoorbeeld van een volksmenner.
Jammer genoeg zijn het de volksmenners, die de meeste volgelingen achter zich aankrijgen."

Knap, Maria! 8*)

De beschrijving van Dikkemick op pagina 1 is ook zeer correct gebleken:

"Trump kan gevaarlijk zijn. En dat kan Clinton ook. Iedereen kan gevaarlijk zijn. Ik acht de kans bij Trump alleen wat hoger, omdat zijn houding totaal onmenselijk (bijna dierlijk) is. Zijn lichaamstaal alleen al. Het is een verbale hork en diplomatie is nu eenmaal een vereiste in dit wereldje.
Trump komt op mij over (maar ik heb mensenkennis als een garnaal) als een mannetje met een minderwaardigheidscomplex dat hij met zijn gebaren en grote brutale mond wil rechtzetten met alle gevolgen van dien. En uiteraard trappen de Amerikanen erin."

De inschatting van jezelf was te bescheiden!

Gerard R. begreep het ook meteen juist:

"Buitengewoon gevaarlijk.
De man is snel geraakt, vaart niet stabiel en zet in diplomatieke zin al snel een grote bek op.
Hij heeft veel geluk gehad met zijn bombast.
Onschikt als president van zo'n staat wat mij betreft.
Die moet dan de nucleaire codes enz. in beheer krijgen?
Daar moet dan wel een goede bevoogding boven staan zeg."

Op die dag dat de reaktie van Gerard R. kwam, eind oktober, ging ik me eindelijk grondig verdiepen in "het geval Trump". Wat ik te horen kreeg was voor mij schokkend. En laat me nog steeds weten dat de VS gekregen heeft wat ze verdienen, want het was ruimschoots bekend hoe buitengewoon ongeschikt deze man zou zijn, zie de links hier: viewtopic.php?p=511974#p511974 . Men heeft willens en wetens op een pathologische leugenaar, narcist, volksmenner en oplichter met de kwaliteiten van een maffiabaas gestemd.
Vanaf die dag tot op de dag van vandaag luister ik iedere dag naar Trump-nieuws via YouTube en hoop ik dat deze man een hartaanval krijgt... Inderdaad zoals Chaim zegt: uniek, dat waren nog eens interessante tijden! Wanneer men terugblikt zal men het hebben over hoe de VS een circus werd, hoe het volk uiteen werd gedreven via door de president dagelijks uitgezaaide haat en nijd, zal men opnieuw en opnieuw herhalen hoe gelijk Trump had toen hij al tijdens de verkiezingen zei iemand op 5th Avenue te kunnen doodschieten, en zelfs dan nog door zijn aanhangers gesteund zal worden. Men zal zich erover verbazen hoe een president de oorlog kon verklaren aan de FBI, de rechterlijke macht, de media, zelfs aan de beroemdste zwarte American Football players, en zich gedurende lange tijd telkens overwinnaar wanen! Men zal het erover hebben dat dit het moment was dat het christendom in de VS een pact met de duivel sloot en het geloof zo voor schut zette dat het christelijk geloof in de VS daar nooit meer van herstelde, maar het evangelische geloof aldaar daarna in rap tempo afnam.

Maar hij is nog lang niet afgezet. Er is nog een scenario mogelijk dat op een nachtmerrie lijkt: Indien er straks vrede komt tussen Noord- en Zuid-Korea, het Koreaanse schiereiland een nucleair-vrije zone wordt, dan zal deze rampzalige president uitgeroepen worden tot de persoon die het allemaal voor elkaar heeft gekregen! Hij zal niet ophouden er iedere dag over te spreken hoe geniaal hij was. Men zal hem de Nobelprijs voor de vrede geven, en in de VS wordt hij dan een volksheld die de volgende verkiezingen wint. 8-[
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het leert ons reuze veel.
Het is geen rationeel proces op aarde en dat geldt voor zoveel processen in de wereld.
Ook voor grote oorlogen. Of vernieling van een planeet.
'The Founding Fathers' van de VS hebben hun uiterste best gedaan, maar of het zinnig was....??
Ik twijfel steeds meer. En we zien het overal.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Giovedico delle Fate schreef: 06 mei 2018 16:38 jan Roos heeft hier niet eens een zetel in het parlement weten te bemachtigen. OK, Blonde Geert en Thierry la Fronde wél, maar die zijn toch nog nét iets beter bij hun hoofd dan Donald Trump.
Je bent boer Koekoek nog vergeten Of was dat voor jouw tijd? Jopie Glimmerveen? Hans Janmaat? Koningin Wilhelmina?
Als je wil griezelen is de nieuwe biografie van Hans Aalders over die koningin een verplicht nummer. Goed je kon haar niet kiezen, maar ook niet afzetten. Zij heeft kans gezien zich op te werpen als moeder des Vaderlands door zichzelf te mythologiseren. Als je niet van monarchen houdt is dit boek een aanrader. Je zult je kapot ergeren, en dat is zo leuk!!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Giovedico delle Fate schreef: 06 mei 2018 16:38 Blonde Geert en Thierry la Fronde
:lol:
Ik wens u alle goeds
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

ChaimNimsky schreef: 06 mei 2018 17:12
Giovedico delle Fate schreef: 06 mei 2018 16:38Jan Roos heeft hier niet eens een zetel in het parlement weten te bemachtigen. OK, Blonde Geert en Thierry la Fronde wél, maar die zijn toch nog nét iets beter bij hun hoofd dan Donald Trump.
Blonde Geert is geniaal vergeleken met oranje Trump die op verbaal vlak tot dusver niets wezenlijks heeft weten te produceren, met een mogelijke uitzondering voor 'covfefe' waarvan de betekenis nog steeds onduidelijk is.
Blonde Geert 'geniaal' noemen gaat mij toch heel wat te ver. Al moet je hem nageven dat het 'knap' is dat hij zich nog zo lang staande heeft weten te houden. Maar nu brokkelt zijn momentum toch wat af, mede als gevolg van verzadiging en copy cats. We schieten er met z'n allen alleen zo weinig mee op, want de samenleving is inmiddels al verrechtst en verhard.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Gershom schreef: 06 mei 2018 19:13
Giovedico delle Fate schreef: 06 mei 2018 16:38 jan Roos heeft hier niet eens een zetel in het parlement weten te bemachtigen. OK, Blonde Geert en Thierry la Fronde wél, maar die zijn toch nog nét iets beter bij hun hoofd dan Donald Trump.
Je bent boer Koekoek nog vergeten Of was dat voor jouw tijd? Jopie Glimmerveen? Hans Janmaat? Koningin Wilhelmina?
Als je wil griezelen is de nieuwe biografie van Hans Aalders over die koningin een verplicht nummer. Goed je kon haar niet kiezen, maar ook niet afzetten. Zij heeft kans gezien zich op te werpen als moeder des Vaderlands door zichzelf te mythologiseren. Als je niet van monarchen houdt is dit boek een aanrader. Je zult je kapot ergeren, en dat is zo leuk!!
Klopt, die passen ook in dit rijtje. En ik ken ze nog van vroeger, ze waren niet voor mijn tijd, m.u.v. Wilhelmina, al leefde zij nog 3 jaar voort nadat ik werd geboren. Maar met boer Koekoek in de kamer was het altijd lachen. Een soort Franz Krienbühl of Eddy the Eagle in de politiek.
Wat dat boek betreft: horror is niet mijn genre. Maar ik heb er het een en ander over opgevangen...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/l/2230446
Niet nieuw, maar boeiend. Én boefachtig.
Ik kan er niet anders van maken.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Noam Chomsky: Donald Trump is a Distraction

Dat gevoel heb ik dus ook altijd al gehad. Het is een grote dikke vette act.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja, ik heb daar ook wel aan gedacht. Het is té idioot.

Knap schadelijk voor het imago van je land dan. Zo voel ik dat.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wel, het is dan zover gekomen: Trump heeft aangekondigd de overeenkomst met Iran op te zeggen en heeft in een speech Iran beschuldigd van iedere agressieve beschuldiging die je kan verzinnen: https://www.youtube.com/watch?v=C8YXOdXqpVI
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja, hij LIJKT op het oorlogspad. Hij is een Amerikaan.
En die weten van wanten...

Verder: in zijn ogen moeten er nog heel wat vuiltjes weggewerkt worden en zo krijgt hij het congres in dat opzicht meer mee dan nu. Denkt hij wellicht.

Hij probeert nu ook heel actief Müller kwijt te raken.
Zal misschien ook wel een act zijn, maar het ziet er niet fris uit natuurlijk.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mueller dus. :mrgreen:
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Trump en Iran. Tegelijkertijd is het Israëlische leger in paraatheid wegens troepenverplaatsing Iranees leger in Syrië.

https://www.jpost.com/Middle-East/IDf-o ... ria-554838
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Labyrint schreef: 08 mei 2018 22:14 Trump en Iran. Tegelijkertijd is het Israëlische leger in paraatheid wegens troepenverplaatsing Iranees leger in Syrië.

https://www.jpost.com/Middle-East/IDf-o ... ria-554838
Denk je dat het verband houdt met elkaar?
Gesloten