dikkemick schreef:En nu doe je het dus weer. ......
Sorry mick, ik geef het op!
Je hebt een gigantische blinde vlek of ik mis blijkbaar het vermogen om mijn zienswijze zodanig (voor jou) duidelijk uit te leggen dat je ook echt begrijpt wat ik wil zeggen.
Het zal het laatste wel zijn.
Peter van Velzen schreef:Niemand stelt ooit voor de komst van radicale christenen naar West-Europa te verhinderen. Dit is overigens geen meten met twee maten, het is een verschil van inzicht. Het is zeer wel mogelijk dat de ene groep een groter gevaar herbergt dan de andere groep.
Die radicale christenen zijn er al, echter die radicale christenen blazen zichzelf niet op temidden van een grote groep ongelovigen, ze kapen ook geen vrachtauto om door een winkelgebied te scheuren en daarbij zoveel mogelijk slachtoffers te maken etc. etc.
Verder is het (denk ik) een te verwaarlozen groepje.
Dat is overigens tegelijk het probleem als het gaat om het maken van een inschatting van het percentage radicale moslims binnen de moslimgemeenschappen in Europa, je kunt er slechts een gooi naar doen wat dat percentage is.
En het vervelende is dat de groep moslims die publiekelijk in sterke bewoordingen afstand nemen van het radicale gedachtegoed en zich publiekelijk uitspreken VOOR de vrijheid van geloof/ongeloof, meningsuiting en de wetten van het land waarin ze leven nagenoeg NIET vertegenwoordigd blijken!
Hoe moeten we dat stilzwijgen interpreteren? Is het angst voor de radicalen of is het een onvermogen of onwil een groot deel van het dogma wat beleden wordt de rug toe te keren?
Wat ik wel weet is "Wie zwijgt stemt toe.". Ik meen dat er teveel gezwegen wordt en gedwongen wordt geaccepteerd, zowel uit naam van religieuze onderdrukking aan de ene kant dan wel uit naam van een doorgeschoten tolerantie aan de andere kant!
De agressie die voortvloeit uit de islam aan het adres van ALLE ongelovigen is heden ten dage niet te vergelijken met de huidige nog bestaande groep radicale christenen, het is appels met peren vergelijken.
De islam vandaag de dag is het christendom uit de middeleeuwen compleet met de door het dogma opgelegde drive om ALLE andersgelovigen en ongelovigen uit de weg te ruimen dan wel tenminste tot ondergeschikte slaaf te maken.
Het nare is dat de middelen die ze in dit tijdperk tot beschikking hebben vele malen dodelijker zijn dan toen en ook een veel groter bereik hebben.
Peter van Velzen schreef:Islamhaat ....
Ik wil het graag sterke afkeer van Islam noemen zoals ik een sterke afkeer heb van ALLE religieuze dogma's die exclusiviteit voor de belijders predikken.
Mijn sterke afkeer voor islam houd overigens NIET in dat ik ook een sterke afkeer heb van ALLE moslims!
Ik ben dan ook blij dat je in de laatste zin van je reactie op een duidelijke nuancering aandringt:
Peter van Velzen schreef:Islamhaters zijn niet noodzakelijkerwijs moslimhaters, en wie opkomt voor de rechten van moslims, is niet noodzakelijkerwijs voorstander van de Islam. Onthoudt dat alsjeblieft.

De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)