Ik kan begrijpen, waarom je deze standpunten deelt. Op het eerste gezicht lijken ze redelijk, maar er zitten wel verborgen gebreken in.
Mijn eigen
versie van gebreken vind ik dus weer ---
(eveneens geheel naar eigen smaak) --- bij standpunten van andere partijen. Dat is logischerwijze de reden dat ik dus niet op die partijen zal stemmen.
Alleen Jezus is volmaakt maar daar geloven we niet in.
Met name de uitsluiting van immigranten van uitkeringen is deels dubieus. Waar het vluchtelingen betreft, aan wie die terecht asiel is verleend en die niet zonder levensgevaar terug kunnen lijkt me dat niet door de beugel te kunnen. Ook ten opzichte van mijn eigen vrouw, die slechts acht jaar in Nederland verbleef, is dat twijfelachtig.
Ik kan daar kort over zijn. Ik ben het niet met je eens sinds Kiks nog kon meedoen in deze discussies en zal het waarschijnlijk ook niet eens met je gaan worden. Toen bestond de optie FVD nog niet eens. Opvang in de regio vind ik zelf de beste oplossing. Dan kan daarna het eigen land weer worden opgebouwd. Of misschien willen ze dat ook wel niet. Het zal mij een worst zijn. Mijn standpunt hierover is sinds 2015
dezelfde en is alleen nog maar versterkt. Daarom heb ik op FVD gestemd en zal dat straks weer gaan doen.
Ook heb ik niet zoveel op met de term "Nederlandse" waarden.
Dat verbaast me niet. Ik denk dat een Guy Verhofstad er precies zo over denkt Ik meen dat jij eens had gezegd dat wat jou betreft heel Nederland als natie mag verdwijnen in een groot Europa. Dat vind ik dus onbespreekbaar. Daarom stem ik FVD.
Peter van Velzen schreef: ↑14 jun 2018 03:29
De genoemde zaken zijn helemaal niet typisch Nederlands, maar gelden in de meeste democratiën waar de mensenrechten worden geëerbiedigd, en gelden al grotendeels.
Mooi hoor. Erg vooruitstrevend van die landen. Maar ik kan als Nederlander helaas alleen maar op de versie van FVD stemmen.
Ook ontbreken er veel waarden die net zo belangrijk zijn. Het lijkt meer bedoeld om de Islam te bestrijden dan om de westerse waarden te beschermen.
Islam is nu eenmaal letterlijk een erg
hot item voor allen, maar waarvan ik vind dat deze alleen maar
hot behoort te zijn voor de gelovigen. Stem gerust op een andere partij die de voor jouw ontbrekende waarden wel respecteert.
Tot slot nog een snel stukje kritiek, Het zijn niet alleen religieuze scholen die de leerlingen moeten informeren over (andere) godsiensten. Dat moeten openbare scholen óók. Het lijk me eerlijk gezegd beter om religieuze scholen helemaal af te schaffen. Tot mijn verbzaing gaat het FvD daarin niet ver genoeg.
Nogmaals: Omdat we als mensen altijd maar van mening verschillen over hoe een land geregeerd dient te worden is het mogelijk om op diverse andere partijen te stemmen die er andere ideeën op na houden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (
General Wesley Clark 2007)