De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Mullog »

lanier schreef: 16 jun 2018 14:23 Je kunt proberen geleidelijk veranderingen door te voeren, of als Trump alles op stelten zetten en de kaarten opnieuw te schudden. Hij is zakenman en wil de beste deals. Alleen vraag ik me af of dat internationaal en politiek gezien gaat lukken.
Misschien zijn het wel de beste deals maar ze hangen volgems mij als los zand aan elkaar. Misschien kan dat in vastgoed of projectontwikkeling maar in (internationale)politiek waar alles met alles te maken heeft is de beste deal misschien niet altijd de beste deal.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lanier schreef: 16 jun 2018 14:23 Je kunt proberen geleidelijk veranderingen door te voeren, of als Trump alles op stelten zetten en de kaarten opnieuw te schudden. Hij is zakenman en wil de beste deals. Alleen vraag ik me af of dat internationaal en politiek gezien gaat lukken.
Hoe vaak ging een van zijn bedrijven failliet? Daar ligt het antwoord op je vraag,
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Peter van Velzen schreef: 18 jun 2018 03:26
Hoe vaak ging een van zijn bedrijven failliet? Daar ligt het antwoord op je vraag,
Hoe vaak heeft hij zich er daarna weer uit weten te redden? Oók iets om bij stil te staan wellicht.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef: 18 jun 2018 14:33
Hoe vaak heeft hij zich er daarna weer uit weten te redden? Oók iets om bij stil te staan wellicht.
Nauwelijks, wie kan het schelen wat er met Donald gebeurd als de VS failliet gaan? (of erger)
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Dit gebeurt er in het gebied dat omsloeg van een Democraten-meerderheid naar een Republikeinen-meerderheid, waardoor Donald Trump de vorige presidentsverkiezingen kon winnen :

From rust belt to robot belt: Turning AI into jobs in the US heartland

De grote ontevredenheid in de "Rust Belt" bracht Donald Trump winst. Michael Moore wist dat goed te verwoorden :

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Het nieuws van deze week concentreert zich op het feit dat sinds 6 april meer dan 2000 kinderen van illegale immigranten die zijn opgepakt van hun ouders gescheiden zijn en naar opvangskampen zijn gestuurd.
https://www.youtube.com/watch?v=PvWzDQsKbm4
Vanaf 7'25'' een audioclip die deze zaak tot op nieuwe hoogte opvoert.

Zelfs Alan Dershowitz, de Harvard professor die altijd voor Trump opkomt roept op om hiermee te stoppen: https://www.youtube.com/watch?v=wxgWWRYhqSs

Het lijkt mij dat Stephen Miller, berucht om zijn extreem rechtse opinies en zo ongeveer de enige die vanaf het begin tot nu toe nog steeds om Trump heen zoemt, hiervoor verantwoordelijk is.
Born OK the first time
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Rereformed schreef: 16 jun 2018 06:49 Ik hoop, maar houdt mijn hart vast. Trump is een bijzonder slimme demagoog. Hij heeft het klaargespeeld de Republikeinse partij om te turnen tot Trump-sekte en Fox is de Trump propaganda TV.
Ik denk dat je hier Trump te veel krediet geeft. Trump heeft voornamelijk kunnen profiteren van een klimaat waar de republikeinen en fox al jaren naar toe werkten. Trump is niet zozeer de oorzaak als het gevolg.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het is een horror, ik kan er niet meer van maken. En Melania heeft ook van zich laten horen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

vegan-revolution schreef: 18 jun 2018 14:33
Kost een lieve duit, maar toen hád hij ook wat.... 8-[ Een miljard belastinggeld van de Amerikaan, meen ik.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nogmaals, kijk de Netflix docu en Trump is niets anders dan Bill Gates, Mark Zuckerberg toen deze eenmaal geld genoeg hadden om de wereld te veroveren. Trump is daarenboven nog behept met een ik-ga-over-lijken-om-mijn-zin-te-krijgen karakter. Het zijn DE self-made Americans waar heel veel Amerikanen zo hard over roepen.
En het vervelende aan deze president: Je weet als tegenstander dat als Trump "ja" zegt (maar misschien 'nee' denkt) hij toch "JA" zal uitvoeren om zijn standpunt maar door te drukken en te laten zien met wie we te maken hebben.
Het kan goed uitpakken, maar alleen dan als de tegenstander hier gevoelig voor is en buigt.

Verder (als je de docu gezien hebt) moet je deze lijst eens langslopen. Is Trump op zijn buik geschreven. En DAT is president van de USA.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 19 jun 2018 15:04Verder (als je de docu gezien hebt) moet je deze lijst eens langslopen. Is Trump op zijn buik geschreven. En DAT is president van de USA.
Een narcist is relatief eenvoudig te manipuleren met complimenten & lof -- zeker als hij/zij de macht heeft belangrijke beslissingen te nemen. Netanyahu slijmt er naar hartelust op los met voor Israel continu positieve resultaten:

Arme Palestijnen & arme Iraniërs.
En het vervelende aan deze president: Je weet als tegenstander dat als Trump "ja" zegt (maar misschien 'nee' denkt) hij toch "JA" zal uitvoeren om zijn standpunt maar door te drukken en te laten zien met wie we te maken hebben.
Het kan goed uitpakken, maar alleen dan als de tegenstander hier gevoelig voor is en buigt.
Indien je een handelsoorlog gaat voeren met China, terwijl eveneens Europa, Canada, Mexico & India reeds tegenmaatregelen hebben genomen of aangekondigd tegen de importheffingen van de VS, dan zullen de eerste gevolgen reeds zichtbaar zijn in November bij de midterm elections en zeker bij de presidentsverkiezingen in 2020. Ik denk & hoop dat hij impeachment aan z'n broek gaat krijgen en de geschiedenis in zal gaan als de absoluut slechtste president die de VS ooit heeft gehad.
Zionist
vegan-revolution
Superposter

axxyanus schreef: 19 jun 2018 08:40
Rereformed schreef: 16 jun 2018 06:49 Ik hoop, maar houdt mijn hart vast. Trump is een bijzonder slimme demagoog. Hij heeft het klaargespeeld de Republikeinse partij om te turnen tot Trump-sekte en Fox is de Trump propaganda TV.
Ik denk dat je hier Trump te veel krediet geeft. Trump heeft voornamelijk kunnen profiteren van een klimaat waar de republikeinen en fox al jaren naar toe werkten. Trump is niet zozeer de oorzaak als het gevolg.
Het lijkt mij niet dat alleen de Republikeinen en waar zij naartoe werkten hier een factor is, maar vooral ook hoe de Democraten gemiskleund hebben. En dan bovendien daar bovenop ook nog eens de arrogante Hillary Clinton (die een groot deel van de bevolking wegzette als "deplorables") als boegbeeld werkte ook niet bepaald mee. Dat Hillary Clinton desondanks met de "popular vote" won mag nog een wonder heten. En dat brengt een andere factor, het oneerlijke verkiezingssysteem ("winner takes all") in de Verenigde Staten, in beeld. Maar dit wetende moet je je van tevoren rekenschap geven van dit oneerlijke systeem dat in werking is. En dat hebben de Democraten niet goed gedaan, waarbij dan bovendien dan ook nog eens een groot deel van de bevolking schofferen voor de Democraten géén handige strategie is geweest. Zo goed verging het de bevolking trouwens niet met alle "foreclosures" onder het bewind van de Democraten.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Rereformed schreef: 19 jun 2018 07:59 Het nieuws van deze week concentreert zich op het feit dat sinds 6 april meer dan 2000 kinderen van illegale immigranten die zijn opgepakt van hun ouders gescheiden zijn en naar opvangskampen zijn gestuurd.
https://www.youtube.com/watch?v=PvWzDQsKbm4
Vanaf 7'25'' een audioclip die deze zaak tot op nieuwe hoogte opvoert.

Zelfs Alan Dershowitz, de Harvard professor die altijd voor Trump opkomt roept op om hiermee te stoppen: https://www.youtube.com/watch?v=wxgWWRYhqSs

Het lijkt mij dat Stephen Miller, berucht om zijn extreem rechtse opinies en zo ongeveer de enige die vanaf het begin tot nu toe nog steeds om Trump heen zoemt, hiervoor verantwoordelijk is.

Ook in Nederland worden kinderen van asielzoekers opgesloten en wel in kamp Zeist. Vaak gebeurt dit als ze moeten worden uitgezet.
http://www.geenkindindecel.nl
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lanier schreef: 20 jun 2018 21:28 Ook in Nederland worden kinderen van asielzoekers opgesloten en wel in kamp Zeist. Vaak gebeurt dit als ze moeten worden uitgezet.
http://www.geenkindindecel.nl
:(
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/kri ... -illegalen
19 juni 2018 16:34
Het Amerikaanse beleid om gezinnen van illegale migranten aan de grens uit elkaar te halen en kinderen te scheiden van hun ouders, stuit op ongekend felle kritiek. Maar voorlopig trekt president Trump zich er niets van aan. Vandaag spreekt hij met partijgenoten over twee nieuwe immigratiewetten. Daarin staat geen woord over het lot van de uit elkaar gehaalde gezinnen.
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tru ... -aan-grens
3 uur 1 minuut geleden
De Amerikaanse president Donald Trump maakt een einde aan het omstreden beleid om kinderen van illegalen na aankomst in de VS te scheiden van hun ouders en apart te detineren. Illegale immigranten met kinderen krijgen bovendien voortaan voorrang bij de afwikkeling van de procedures.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten