Storm schreef: ↑19 jul 2018 23:58
@Maria,
Het obsessief bezig zijn met het zoeken van allerlei spirituele en religieuze sites is een keuze. Een keuze die een aantal Freethinkers maken. Wanneer je het beu wordt -en dat ben ik ook geregeld- dan kun je jezelf afvragen of het opsnorren van al die sites je veel goeds brengen.
En af en toe een dikke middelvinger op steken kan verfrissend zijn. Maar tegen wie? Tegen mensen die er anders over denken, anders ervaren ?
Be at peace with your self- zweverig?? Voor mij niet, al herken ik regelmatig geen peace at myself. Maar ik gun het anderen al omarmen ze bomen.
Wsl. heb je me niet goed begrepen.
Ik heb het hier vooral tegen mezelf.
Ik zoek het niet op.
Als ik het tegenkom, dan ontmoet ik mezelf uit een verleden, wat ik steeds verder achter me aan het laten ben.
De woorden op plaatje zeggen me wat, maar vooral als de reactie op het plaatje zelf.
Peace in myself, was en is het belangrijkste wat me drijft.
Maar vooral het feit dat ik in de 10 jaar, dat ik alleengaander was, veel minder last had van onvrede met mezelf, maar vooral wel in combinatie met de ander.
Ik had nl. alleen en altijd geleerd, dat ik eerst de oorzaak bij mezelf moest zoeken.
Als jij niet aardig doet, dan krijg je dat terug.
En nu nog en alweer, sinds ik niet meer alleen ben, is het bijna altijd dat, wat ik me aantrek.
Mijn cognitie blijft:
Als ik anders zou reageren, zou er pais en vrede zijn, ook in mezelf, want ik alleen ben degene die invloed kan uitoefenen op mezelf en als ik dat niet kan, zal ik dat moeten leren.
Dat constant proberen te leren anders met jezelf om te gaan, blijkt dan echter het paard achter de wagen spannen, als het gaat om vrede te hebben met jezelf.
Nu kan ik veel vaker, maar nog lang niet altijd zeggen:
Jij hebt problemen met mij? Jij kunt me niet accepteren zoals ik ben?
Oké, dat is jouw probleem. Jammer dan voor jou.
Ik heb goede ervaringen met mediteren, maar dan in heel veel en andere vormen.
Ook ervaar ik goede effecten in en na een goed eerlijk gesprek.
Maar niet in het oplepelen en napraten van een cliché.
Ook weet ik, dat je dat niet leert in een cursusje mindfullness of bepaald meditatie techniekje .
Mijn reacties nu werden geïnitieerd door de manier van zitten om te mediteren en de duim en wijsvinger.
Alsof men dat als hoofdzaak ervaart.
De vorm en niet de inhoud.......
En voor de duidelijke uitspraak hierbij geschreven.
Ik ervaar dat alles soms heel basaal en op het moment van reactie op de meme heel sterk.
Op dat moment was het dat, wat ik kwijt wilde.
Oh ja als je tijd hebt,er staan nog wat vragen open op het topic psalm 91, ik neem aan dat het geen eenrichtingsverkeer is. Of sta ik in de negeerstand?
Niet leuk.
Ook dit heeft niets met de ander te maken.
Mijn stemmingen zijn wisselend.
Zelfde verhaal.
Een topic rijgt zich aaneen gedurende dagen.
De inhoud van mijn dagen niet.
Soms duik ik erin, soms wil ik ff niet.
Zoals gewoonlijk doe ik bij simpele vragen moeilijk omdat ik dan denk dat er een diepzinnig antwoord wordt verwacht.
Daarom moest ik daar even op broeien.
Daarna raakte het in de vergetelheid. Sorry.
Ik heb nu geantwoord.
Iets anders kan ik er niet van maken.
viewtopic.php?p=554516#p554516
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."