Ach je moet ook fouten toe kunnen geven en herstellen. Ik zou er geen problemen mee hebben als abortus strafbaargesteld wordt. Van mij mogen euthenasie en het homohuwelijk op het altaar van het cmpromis geofferd worden door CU als zij daar de verwerpelijke praktijken van abortus kunnen terugdraaien.Ik ben er bang voor dat met een dergelijk kabinet een aantal zaken wordt teruggedraaid die na jarenlange strijd zijn verworven.
De verkiezingsuitslag laat in mijn ogen geen enorme 'ruk naar links' zien. Het aantal linkse zetel is niet drastisch veranderd. Wel kan vastgesteld worden dat links ook links heeft gestemd, en niet het comfortabele centrum linkse. Daarnaast is ook het gedeelte rechts rechtser geworden. Men kan dus rustig stellen dat er extremer is gestemd,. Niet meer lekker polderen, maar duidelijke stellingen. Gezien de onmogelijkheid om de winnaars van de verkiezingen - SP en PVV - samen een kabinet te laten formeren zal dus altijd 1 van de 2 weer in de oppositie komen.
Het rechtse bewind van Balkenende z'n regering heeft veel goeds op de weg gezet voor de toekomst. Ik ben blij dat het volk Balkenende het voordeel van de twijfel heeft gegeven. Nu is het wellicht goed om die doelen vast te houden maar een iets socialer beleid te gaan voeren. Zo wordt het wellicht een heel sterk ervolg, als ze elkaar dat licht maar in de ogen gunnen. Het ideale plaatje zou dan ook (kunnen) zijn: Linkse idealen, rechtse middelen.
Gegroet