De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef: 22 aug 2018 10:46 Als de puinbakkerij ophoudt is dat beter voor onze wereld.
Ên vooral voor Amerika.
En Pence is gewoon een degelijke rechtse christelijke man. Dat kan.
Alles is beter dan Trump.
Maar er is ook kans dat Pence in het eindrapport van Mueller ook aangeklaagd wordt als iemand die meer wist van kwalijke zaken dan hij liet weten.
Indien Pence ook wegvalt zal - als ik mij goed herinner - Paul Ryan het voor een tijdje moeten overnemen. Maar ook dit scenario is beter dan de ultieme schurk en nietsnut Donald Trump.

Dit nieuws over Cohen en Manafort zal in ieder geval voor een blauwe tsunami zorgen in november.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Rereformed schreef: 22 aug 2018 05:38De vraag voor de Republikeinen is dus of dit hieronder valt. Of zullen ze zich eruit wurmen door te zeggen dat Trump op het moment van de wetsovertreding nog geen president was?
Ik werd via een actualiteitenprogramma door Ali Velshi gewezen op de beruchte "airforce one uitspraak" van Trump, waar hij ontkende iets te weten over zwijggeld voor Stormy Daniels. Dat is nu dus een leugen gebleken, hetgeen inhoudt dat Trump als president zich ook schuldig maakte aan de misdaad die hij als kandidaat beging.

Grappig is overigens dat Trump de journalist toen aanzei (nadat hij gezegd had er niets van af te weten): "Well, you’ll have to ask Michael Cohen. Michael is my attorney and you’ll have to ask Michael Cohen". Dit antwoord is nu officieel en onder ede gegeven.

Vooralsnog ook nog geen Republikeinse reakties op het nieuws. Dat belooft niet veel goeds.
(Maar één verontschuldiging is dat het Huis van Afgevaardigden met vakantie is tot 4 september.)
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef: 22 aug 2018 05:15 Cohen geeft toe (oa.) hieraan schuldig te zijn:
"Individual-1 (=now the president of the USA) directed his personal lawyer to break the law in order to influence the outcome of the 2016 presidential election."
Klik & zelfs op Foxnews: zeer waardevol nieuws! Het lijkt gedaan met Blitzgrieg Bozo de oranje narcist.
OMG! :bounce:
Eindelijk!
Je moest wel heel lang erop wachten! Het tijdstip van je bericht geeft de gedachte dat je er de hele nacht voor bent opgebleven.

Ik heb de commentaren nog niet gehoord. Is 8 veroordelingen van de 18 aanklachten geen teleurstelling voor Mueller?
Manafort is een crimineel -- de downfall van Trump's campagneleider is enorm slecht nieuws voor het imago dat de president nu niet meer hoog kan houden. Daarnaast komt er nog een andere zaak tegen Manafort aan waarbij er nog meer op het spel staat.

8 van de 18 lijkt geen succes voor de aanklagers, maar dat is schijn. De 8 misdaden waaraan Manafort schuldig is bevonden betreffen een mix van alle typen midaden waarvan hij beschuldigd werd. Over de andere 10 misdaden waarvan hij (nog steeds) wordt verdacht, heeft de jury simpelweg geen unanieme uitspraak gedaan, wat dan ''mistrial'' (''An inconclusive trial, such as one in which the jury cannot agree on a verdict'') wordt genoemd. Daar kan dan nog op door worden gegaan in een toekomstig nieuwe zaak. Van deze zaak kan geschat worden dat hij er maximaal 11 tot 14 jaar voor gaat krijgen en minimaal 5 tot 7. Bij de volgende zaak tegen Manafort staat er nog meer op het spel. Het is bovendien in Washington met een rechter die erom bekend staat weinig van Republikeinen te houden. Maar laten we uitgaan van het meest positieve scenario voor Manafort: hij krijgt maar 6 jaar gevangenisstraf voor deze eerste 8 misdaden & de aanklagers gaan er niet meer op door. Bij de volgende rechtzaak krijgt hij nogeens 10 jaar (een minimum). Samen is dat 17 jaar. Manafort is 70 jaar, wat wil zeggen dat hij tot minimaal z'n 87ste achter de tralies zit -- wellicht de rest van z'n leven. Niet leuk voor iemand die alles heeft verloren, een ongelukkige vrouw achterlaat die tegen haar kleinkinderen moet gaan zeggen dat opa voor zware misdaden in de gevangenis zit, en twee kinderen die hij niet meer kan zien wanneer hij dat zelf wil. Dat kan hem bovendien stimuleren alsnog met Mueller een deal te sluiten. Het relevante is dat zowel de voormalige campagneleider van de oranje president alswel zijn voormalige advocaat nu publiekelijk zware criminelen blijken te zijn.

Omarosa manigault newman loopt daarnaast ook nog eens audios te verspreiden met zeer beschadigende info voor Trump. Cohen werkt mee aan het onderzoek, een advocaat van het Witte Huis had al een boekje opengedaan, Omarosa is nog steeds een boekje aan het opendoen, Michael More komt binnenkort met z'n film, het Rusland-onderzoek loopt op volle toeren en wordt steeds dreigender voor Trump, de October Surprise komt er ook nog aan... Op naar de midterm verkiezingen.

Waar ik eveneens benieuwd naar ben, is hoever Foxnews nu nog wil gaan met het steunen van de president nu het kaartenhuis duidelijk op instorten staat -- volgens mij beschikken die hielenlikkers niet over voldoende sisu 8*) .
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 22 aug 2018 11:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 11:25Manafort is 70 jaar, wat wil zeggen dat hij tot minimaal z'n 87ste achter de tralies zit -- wellicht de rest van z'n leven. Niet leuk voor iemand die alles heeft verloren, een ongelukkige vrouw achterlaat die tegen haar kleinkinderen moet gaan zeggen dat opa voor zware misdaden in de gevangenis zit, en twee kinderen die hij niet meer kan zien wanneer hij dat zelf wil.
Oftewel hij zal nu serieus nadenken om toch maar bij Mueller aan te kloppen voor een deal waarbij hij Mueller alle informatie geeft over de Trump Tower meeting.

Maar dat is weer vooruitlopen op wat er nu allemaal gebeurt. Eerst maar eens zien of Trump nog voor clown gaat spelen via een gratieverlening voor Manafort. Chuck Schumer heeft net een publieke uitspraak hierover gedaan: "My message to the president: you better not talk about pardons for Michael Cohen or Paul Manafort." https://www.youtube.com/watch?v=NbZQPIifxEY . Geen idee of daarachter een heel zwaar dreigement schuilt.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 11:25 Omarosa manigault newman loopt daarnaast ook nog eens audios te verspreiden met zeer beschadigende info voor Trump. Cohen werkt mee aan het onderzoek, een advocaat van het Witte Huis had al een boekje opengedaan, Omarosa is nog steeds een boekje aan het opendoen, Michael More komt binnenkort met z'n film, het Rusland-onderzoek loopt op volle toeren en wordt steeds dreigender voor Trump, de October Surprise komt er ook nog aan... Op naar de midterm verkiezingen.

Waar ik eveneens benieuwd naar ben, is hoever Foxnews nu nog wil gaan met het steunen van de president nu het kaartenhuis duidelijk op instorten staat -- volgens mij beschikken die hielenlikkers niet over voldoende sisu 8*) .
Tsja, het schijnt nu als een stoomwals verder te gaan, maar het is nu een stoomwals in tegengestelde richting dan die van de topictitel, één die Trump volledig plat zal rijden. Deze dag is het begin van het einde voor hem. De vraag die nu nog overblijft lijkt nu te zijn: hoe lang gaat dit ongelooflijke schouwspel nog duren voordat Trump afgezet is.
Geen idee of LANFY dit topic volgt, maar wij gaan aan onze borrelnootjes en popcorn beginnen.

Omarosa vandaag.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 22 aug 2018 11:36
ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 11:25Manafort is 70 jaar, wat wil zeggen dat hij tot minimaal z'n 87ste achter de tralies zit -- wellicht de rest van z'n leven. Niet leuk voor iemand die alles heeft verloren, een ongelukkige vrouw achterlaat die tegen haar kleinkinderen moet gaan zeggen dat opa voor zware misdaden in de gevangenis zit, en twee kinderen die hij niet meer kan zien wanneer hij dat zelf wil.
Oftewel hij zal nu serieus nadenken om toch maar bij Mueller aan te kloppen voor een deal waarbij hij Mueller alle informatie geeft over de Trump Tower meeting.
Inderdaad. En hij zal daar snel over moeten gaan nadenken, want de zaak in Washington staat voor de deur met een rechter die weinig sympathie heeft voor Republiekeinen. Vuurwerk!
Maar dat is weer vooruitlopen op wat er nu allemaal gebeurt. Eerst maar eens zien of Trump nog voor clown gaat spelen via een gratieverlening voor Manafort. Chuck Schumer heeft net een publieke uitspraak hierover gedaan: "My message to the president: you better not talk about pardons for Michael Cohen or Paul Manafort." https://www.youtube.com/watch?v=NbZQPIifxEY . Geen idee of daarachter een heel zwaar dreigement schuilt.
Ik hoop dat hij zoiets stoms zal gaan doen nu hij Damocles' zwaard duidelijk boven het hoofd ziet hangen. Hij is nu begrijpelijkerwijs ten einde raad. Voegt alleen maar een waardevol ingrediënt toe aan de ondergang van een narcistische demagoog -- ''A horse, a horse, a kingdom for a horse!''. Het plot wordt er aanzienlijk beter van.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 11:55Voegt alleen maar een waardevol ingrediënt toe aan de ondergang van een narcistische demagoog -- ''A horse, a horse, a kingdom for a horse!''. Het plot wordt er aanzienlijk beter van.
Wat nog ontbreekt is dat Mexico aanbiedt om gratis de gevangenis voor Trump & co te bekostigen en bouwen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 11:25 Waar ik eveneens benieuwd naar ben, is hoever Foxnews nu nog wil gaan met het steunen van de president nu het kaartenhuis duidelijk op instorten staat -- volgens mij beschikken die hielenlikkers niet over voldoende sisu 8*) .
We hebben het antwoord: ze hebben Mark Levin ingeschakeld om te beweren dat Cohen erin geluisd is: hij spreekt zich uit schuldig te zijn voor iets wat helemaal niet strafbaar is, maar overal de normale gang van zaken is.
https://www.youtube.com/watch?v=-SWZjpAgfJg
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 22 aug 2018 12:44
ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 11:25 Waar ik eveneens benieuwd naar ben, is hoever Foxnews nu nog wil gaan met het steunen van de president nu het kaartenhuis duidelijk op instorten staat -- volgens mij beschikken die hielenlikkers niet over voldoende sisu 8*) .
We hebben het antwoord: ze hebben Mark Levin ingeschakeld om te beweren dat Cohen erin geluisd is: hij spreekt zich uit schuldig te zijn voor iets wat helemaal niet strafbaar is, maar overal de normale gang van zaken is.
https://www.youtube.com/watch?v=-SWZjpAgfJg
Feit is dat Cohen nu volledig meewerkt met het Mueller-team & niet meer aan de kant staat van Blitzkrieg Bozo. Samen met alles dat er nu plaatsvindt, kan eenvoudig gesteld worden dat de ondergang van de Furor onstopbaar is geworden en dat zal Foxnews ook wel zien. Ze kunnen hem onmogelijk blijven steunen tot het bittere eind -- dat zou hun imago net zo schaden als dat van Trump zelf. Het is meer dan voorstelbaar dat ze hun lot niet oneindig aan zijn neergang willen verbinden. Vandaar de vraag tot hoever Foxnews nog wil gaan.

En bekijk het eens vanuit het perspectief van een narcist: z'n eigen zoon staat waarschijnlijk een zware aanklacht te verwachten dankzij hem, z'n vrouw houdt zichtbaar niet meer zoveel van hem, z'n naam en alles dat hij heeft opgebouwd wordt tergend langzaam door het slijk gesleept, hij wordt belachelijk gevonden door een groeiend deel van z'n eigen bevolking, z'n aanhang slinkt, niets lukt en alles waar hij nog op kan staan is een economie die hij nieteens aan zichzelf te danken heeft, voormalige medeplichtigen keren zich tegen hem, zijn naaste medewerkers worden publiekelijk tot crimineel verklaard & veroordeeld tot gevangenisstraffen, zelfs Putin geeft voorrang aan een gesprek met Karin Kneissl dan aan hem (inderdaad: ''Wie is Karin Kneissl?'' En dat moet Trump ook hebben gedacht). Zelfs Omarosa - die hij nog had ontslagen in z'n goede jaren tijdens ''the apprentice'' - troeft hem op alle fronten publiekelijk af in het spel waar hijzelf zo prat op gaat,... Wat blijft nog over van deze voorheen zo succesvolle businessman? Hij is aan het verliezen. Een narcist kan geen loser zijn, dat is niet te accepteren. Een narcist kan in eigen ogen alleen maar goed zijn en ik ben oprecht bang dat als het kaartenhuis instort, Trump helaas de eerste Amerikaanse president zal zijn die zelfmoord pleegt. Enerzijds dramatisch en verdrietig, maar anderzijds wel meer in de stijl van Shakespeare dan een scenario waarbij Mexico aanbiedt de gevangenis te bouwen en te bekostigen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik vrees dat Pence tot de groep Christenen behoord, die niet kan wachten op armageddon en dat liever vandaag dan morgen ziet gebeuren. Dat wordt evenmin een pretje.
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Peter van Velzen schreef: 22 aug 2018 13:32 Ik vrees dat Pence tot de groep Christenen behoord, die niet kan wachten op armageddon en dat liever vandaag dan morgen ziet gebeuren. Dat wordt evenmin een pretje.
Er verandert niet veel als Trump verdwijnt, ik denk dat mensen zich daar behoorlijk in vergissen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 13:27Een narcist kan in eigen ogen alleen maar goed zijn en ik ben oprecht bang dat als het kaartenhuis instort, Trump helaas de eerste Amerikaanse president zal zijn die zelfmoord pleegt. Enerzijds dramatisch en verdrietig, maar anderzijds wel meer in de stijl van Shakespeare dan een scenario waarbij Mexico aanbiedt de gevangenis te bouwen en te bekostigen.
Wel, Mexico was natuurlijk maar een grapje. Maar ik denk dat dit scenario van het einde ook niet in aanmerking komt. Voor zelfmoord moet je de gedachte hebben dat je een mislukkeling bent. Trump kan zichzelf niet zo zien. Een ultieme narcist kan enkel de schuld aan anderen geven en erkent zijn eigen fouten niet.
Zijn er nog meer bizarre einden voor te stellen? Trump vlucht naar Rusland! :lol:
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lanier schreef: 22 aug 2018 13:46
Peter van Velzen schreef: 22 aug 2018 13:32 Ik vrees dat Pence tot de groep Christenen behoord, die niet kan wachten op armageddon en dat liever vandaag dan morgen ziet gebeuren. Dat wordt evenmin een pretje.
Er verandert niet veel als Trump verdwijnt, ik denk dat mensen zich daar behoorlijk in vergissen.
Er is een groot verschil tussen Maffiosi en hoerenlopers (en wat niet allemaal meer??) én mensen die een land prudent willen besturen zij het ter rechter zijde of ter linker (of door het midden).
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 22 aug 2018 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef: 22 aug 2018 13:46
Imho beseffen jullie het unieke van de Trump-tijd en zijn persoon niet. Noch beseffen jullie de positieve repercussies die deze tijd zal hebben op de VS wanneer Trump eenmaal afgezet is. Deze paar jaar Trump zal nog veel en veel langer en uitgebreider door de toekomst herinnerd worden dan het Watergate schandaal. Het spel dat Trump gespeeld heeft en de manier waarop hij een land van 325 miljoen mensen heeft kunnen bedriegen, en de hoeveelheid gezond verstand, wetten en de constitutie aan zijn laars heeft kunnen lappen is eenvoudig mind-boggling en zal nog jarenlang in het brandpunt van de belangstelling staan, in talloze boeken en films en studies besproken worden. Na Trump zal er een enorme golf van bezinning komen. Duizenden malen zal men zich afvragen hoe deze catastrofe in de toekomst voorkomen kan worden, hoe men het regeringssysteem kan verbeteren, hoe het Amerikaanse volk zijn trots weer kan hervinden, hoe de Amerikaanse evangelicals zo diep konden vallen voor de satan enz enz.
Ikzelf heb me nooit zo met politiek beziggehouden, maar vanaf de dag dat Trump tot president werd gekozen heb ik het Amerikaanse nieuws dagelijks op de voet gevolgd - spellbound - en het gevoel gehad dat het lot van de VS op het spel staat hier.

Wie weet zijn de repercussies nog veel drastischer. Nadat Mueller met zijn eindrapport aankomt kunnen er mogelijk ook vreselijke gevolgen zijn voor Rusland. Het is niet ondenkbaar dat het gehele westen alle (handels)banden met Rusland verbreekt.

Dit weet ik zeker: men zal in de toekomst spreken van vóór en na de Trump-tijd. Net zoals ieder jaar na 9/11 in het teken van die gebeurtenis stond. We zijn getuige van monumentale zaken.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 22 aug 2018 13:52
ChaimNimsky schreef: 22 aug 2018 13:27Een narcist kan in eigen ogen alleen maar goed zijn en ik ben oprecht bang dat als het kaartenhuis instort, Trump helaas de eerste Amerikaanse president zal zijn die zelfmoord pleegt. Enerzijds dramatisch en verdrietig, maar anderzijds wel meer in de stijl van Shakespeare dan een scenario waarbij Mexico aanbiedt de gevangenis te bouwen en te bekostigen.
Wel, Mexico was natuurlijk maar een grapje.
Dat was duidelijk (de laatste frase van mijn reactie was overigens evenzo luchtig bedoeld).
Maar ik denk dat dit scenario van het einde ook niet in aanmerking komt. Voor zelfmoord moet je de gedachte hebben dat je een mislukkeling bent. Trump kan zichzelf niet zo zien. Een ultieme narcist kan enkel de schuld aan anderen geven en erkent zijn eigen fouten niet.
Indien hij er niet meer aan kan ontkomen vat te verliezen op de gang van zaken en dat zijn spierballen geen partij blijken voor de realiteit, wanneer zijn ego moet buigen voor de werkelijkheid en zijn eigen onmacht hem in het gezicht staart, waarheen kan hij dan nog vluchten? Zal hij het opbrengen hoon niet meer te kunnen beantwoorden vanuit een waardige positie & uiteindelijk in z'n eentje stilletjes in de gevangenis te kniezen?
Zijn er nog meer bizarre einden voor te stellen? Trump vlucht naar Rusland! :lol:
En Putin zou hem terugsturen want wat heeft deze vluchteling voor Rusland gedaan? Waardevolle mensen, bondgenoten en goede spionnen worden beschermd, wat niet geldt voor een criminele ex-president die je liever kwijt dan rijk bent: ''return to sender''.
Zionist
Gesloten