De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 24 aug 2018 21:49Je had de borrelnootjes & de popcorn hopelijk niet weggeborgen?
Deze week is zeker borrelnootjes en popcorn waard, al luisterend naar Bill Maher die de belangrijkste zaken opsomt:
https://www.youtube.com/watch?v=ilN2SuRTElY :D
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maar eerst even golfen misschien? :^o
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 25 aug 2018 10:32 Maar eerst even golfen misschien? :^o
Als je er 200000 dollar voor over hebt kun je dat in Mar-a-Lago doen. Cloud cuckoo land! :D
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Een intermezzo: het eerste catch & kill contract ligt al op straat en de villian heeft waarschijnlijk een buitenechtelijk kind. Heeft niets met Rusland te maken, maar het is eenvoudig voorstelbaar dat Melania er wat onrustig van gaat worden.
Zionist
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Ach, wat is dit toch allemaal triest voor de "gemiddelde" VS-burger. "Het volk verdient wat het kiest", wordt wel eens beweerd, maar dit verdienen ze toch echt niet, vind ik. Ze hadden al niet zo veel soeps om uit te kiezen en nu blijkt de soep ook nog eens bedorven, misschien wel vergiftigd.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Boerenverstand schreef: 25 aug 2018 12:45 Ach, wat is dit toch allemaal triest voor de "gemiddelde" VS-burger. "Het volk verdient wat het kiest", wordt wel eens beweerd, maar dit verdienen ze toch echt niet, vind ik. Ze hadden al niet zo veel soeps om uit te kiezen en nu blijkt de soep ook nog eens bedorven, misschien wel vergiftigd.
Het lijkt me dat ze dit inderdaad verdienen. Tijdens de verkiezingen was het namelijk zeer goed bekend dat Trump bijzonder vulgair is, vrouwen enkel ziet als seksobjecten, dat hij absoluut geen verstand van zaken heeft en geen boek gelezen heeft, de ongeschoolde massa bespeelt met populistisch rechts, dat hij met absoluut idiote beloften aankomt (Mexico zal de muur betalen!), dat hij aan de lopende band liegt, dat hij anderen uitschakelt via de meest gemene streken en vuilspuiten, dat hij Putin en andere autoritaire figuren bewondert, dat hij geen geweten heeft, dat hij openlijk Rusland opriep om te hacken, dat hij aan narcisme lijdt en hij zijn leven lang aan Russische money laundering deed. Nu is duidelijk geworden dat Trump veelal de bron was voor de idiotieën van de National Enquirer. De hoeveelheid gif, vuil en modder die Trump via de National Enquirer heeft rond gestrooid is door en door kwaadaardig. Beluister dit eens: https://www.youtube.com/watch?v=3e4oMar_nh0&t=71s

Velen lieten vóór de verkiezingen weten dat een stem voor een onafhankelijke kandidaat een verloren stem zou zijn, en dat het absoluut nodig was om op Clinton te stemmen, hoezeer men ook een hekel aan haar had, omdat het alternatief een catastrofe zou zijn. Dat laatste was mij ook al duidelijk vóór de verkiezingsdag. Mijn interesse werd pas kort voor de verkiezingen opgewekt, en had slechts een paar video's met informatie nodig.
Telkens wanneer ik eraan denk dat 80% van de evangelische christenen in de VS op Trump stemden kan ik niet ontkomen aan de gedachte dat ze verdienen wat ze hebben gekregen. En ik hoop van harte dat hun kiezen voor Trump de ondergang voor hun beweging betekent, en ze nooit van de kater waar ze uiteindelijk mee zullen ontwaken zullen herstellen: hun geloofwaardigheid is na deze daad niet meer op te krikken.

De enige remedie voor de VS als land dat zich democratisch mag noemen is dat Trump afgezet wordt. Dan kan men zich troosten met het feit dat het regeringssysteem toch niet totaal bedorven is, maar manieren van corrigering heeft.
Indien het gebeurt zal het de eerste keer zijn in de geschiedenis van de VS.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nu ik die verkiezingstijd weer in herinnering kreeg, herinner ik me hoe Trump een paar weken voor de verkiezingen opeens opnieuw en opnieuw begon te zeggen "the election is rigged" (er is geknoeid). En nu begrijp ik het beter: iemand die Trump van dag tot dag gevolgd heeft weet dat wanneer Trump iemand van iets beschuldigt, hij altijd zelf schuldig is hieraan, want dáár kreeg hij zijn idee van. Dat hij toen overal rondbazuinde dat er gemanipuleerd zou zijn laat het duidijkst zien dat hij met de Russen samenzweerde. Hij wist dat het inderdaad waar was, en dacht slim te zijn door de schuld te geven aan de Democraten.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 25 aug 2018 16:25 Zoiets, zeg maar:
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection
Heel bekend.
Trump lijdt aan talrijke psychische stoornissen, en "blame shifting" is heel sterk bij hem. Het is een reflex dat onmiddelijk getriggerd wordt. Het bekendste voorbeeld was het antwoord toen Hillary hem ervan beschuldigde de marionet van Poetin te zijn (overigens geheel juist gebleken), waarop hij onmiddellijk als een kind van 5 antwoordde "No, you're the puppet!"
Op de aanklachten die Clinton tegen hem aanvoerde kon hij met geen woord antwoorden en dat kan hij tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Hij moet zich behelpen met de herhaling van de woorden "witch hunt" en vervolgt daarna altijd steevast met dat men Democratische boosdoeners moet vervolgen.
Born OK the first time
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Rereformed schreef: 25 aug 2018 15:40 De enige remedie voor de VS als land dat zich democratisch mag noemen is dat Trump afgezet wordt. Dan kan men zich troosten met het feit dat het regeringssysteem toch niet totaal bedorven is, maar manieren van corrigering heeft.
Indien het gebeurt zal het de eerste keer zijn in de geschiedenis van de VS.
Ja, dat geeft gelukkig wel wat hoop. De VS komt langzaam uit een nationale psychose. Medicatie en therapie zal nog wel een poosje nodig zijn. Toch moeten ze in de VS ook eens gaan kijken of het hele politieke systeem daar een beetje te moderniseren is. Van de andere kant is wat we nu zien misschien wel juist een teken van een gezond systeem, zoals je hierboven in de quote ook al aangeeft.

Kijken we naar een land als Turkije, dan lijkt het corrigerend vermogen van het regeringssysteem daar op dit moment een beetje zwakjes. Misschien doet de VS het eigenlijk wel goed op dit moment en is dit het maximaal haalbare onder de omstandigheden. Eerst maar afwachten tot de patiënt zo ver mogelijk is hersteld.

Nu maar hopen dat we in Europa ook nog geestelijk gezond zijn/blijven.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Boerenverstand schreef: 25 aug 2018 19:50 Ja, dat geeft gelukkig wel wat hoop. De VS komt langzaam uit een nationale psychose. Medicatie en therapie zal nog wel een poosje nodig zijn.
Heel interessant zijn de commentaren van mensen op bovenstaande "puppet"-video:

1 jaar geleden, dus ongeveer een half jaar na dat debat met Clinton, na het bekendworden van de beruchte Trump Tower meeting met de Russen:
-That foreshadowing from Clinton though. God damn. At the time it seemed like a huge leap for her to say this stuff, but from the revelations of Trump Jr actively colluding with them it is just mind-blowing.
-In light of all that's happened this week, looking back, his visceral reaction to Clinton calling him a Russian puppet makes a lot more sense. Super obvious, especially in hindsight. Clinton really spelled it out for us. Shame people didn't listen to her then.

Nog een jaar later:
-After the political wreckage that was the Helsinki summit, Trump's treason is laid bare in our faces as plain as day. Every single word Hillary said might have seemed hyperbolic at the time but it has borne out to be true. It is mind boggling to me what Republicans are putting this country through. Hopefully the Mueller investigation concludes soon and Trump is impeached and pulled out of office before he has the opportunity to sell out more of this country to Russia.
-Does anyone else see this as prescient in 2018? Kinda painful to watch now.
-And what a dirty record he s got with so little time in office...
-Absolutely. Dude is an absolute joke

Maar Trump heeft hetzelfde effect gehad dat een religieuze cultus kan hebben: mensen volkomen doof en blind maken. Ga je kijken op een pro-Trump video, bijvoorbeeld deze video van gisteren, dan krijg je nog steeds dit soort reakties te lezen, alsof men niets van het nieuws van deze week heeft opgevangen, totaal gehersenspoelde mensen:

-God bless you President Trump and your family. 🇺🇸🇺🇸🇺🇸Trump 2020
-The Blue Wave will be all of us waving Goodbye to all those Defeated Democrats this November when Republicans Win Big Again in the midterms...
-Your doing such a great job Mr President.
-Best President ever! God Bless President Trump!
-Finally a President that can speak to us and tell it like it is.
-they need to really watch all voting centers because you know the democrats will cheat again.
-If Trump can save South Africa, he is a true servant of God !

Vooral deze laatste blinkt uit in idiotie.
Merk op hoevaak God erbij gehaald wordt, terwijl deze president over geen greintje religieus bewustzijn of gemoed beschikt.
Deze video's zijn echt om je bij dood te lachen of anders om van te kotsen:
De vrome Trump
Gebed met Trumps introductie gericht aan de aanwezige journalisten
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Rereformed schreef: 25 aug 2018 21:20 Deze video's zijn echt om je bij dood te lachen of anders om van te kotsen:
Dan zeg ik om van te kotsen. Ik vind het namelijk misselijkmakend. De wereld is overgeleverd aan de waanideeën van een megalomane narcist, die zich laat souffleren door schijnheilige partijgenoten met een dubbele (religieuze) agenda en hun gebeden vullen met wensdenken en prietpraat.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Als volgroeid narcist is Trump volledig in zijn element tijdens zo'n kringgebed. Het druipt er vanaf: "Ik ben de zon en jullie draaien als planeten om mij heen."
Hoorde ik nu goed dat één van de leden van zijn kring in tongen sprak? Of wilde deze persoon indruk maken op de omstanders met de vorderingen van zijn cursus Ivriet?
Het idee dat deze mensen ook nog eens het gebed gebruiken als middel om belangrijke beslissingen te nemen voor hun land en de wereld is ronduit verontrustend.
Gesloten