Maar dat redeneren en besluiten is gebaseerd op een bepaalde traditie. Om met een extreem voorbeeld te komen, mensen wiens brein zich anders ontwikkelt en die daardoor bv denken dat ze Napoleon zijn. Of die denken een communicatiekanaal met God te hebben.Maria schreef: ↑22 okt 2018 11:09 En dan heb ik het hier nog niet eens over al die mensen, waar het niet duidelijk aan lichamelijk geslachtskenmerken te ontdekken is, maar waarbij binnen het brein iets zich anders ontwikkeld dan bij hetero's.
Dat is een groep, waarbij je kort door de bocht zou kunnen redeneren en besluiten voor die ander, dat het alleen maar in de perceptie is, dat mensen denken dat ze in een verkeerd lijf zitten.
Verbeeldingen en een waan dus of anders aanstelleritus.
Als iemand met het idee zit een vrouw te zijn, ook al is diens lichaam een man (of omgekeerd) dan lijkt het me toch niet zo ver gezocht om van een waan te spreken. Stel dat we een pil zouden hebben die iemand laat denken van het andere geslacht te zijn. Zouden we dan transseksuelen niet eerder zo'n pil moeten aanbieden dan chirurgie?
Dan heb je ook nog mensen die een detransitie ondergaan. Die dus eerst door een chirurgische ingreep van geslacht veranderden en die daarna terug een ingreep ondergingen om hun oorspronkelijk geslacht te herstellen. Ik wil hiermee het leed van die mensen niet minimaliseren, maar het doet wel vragen rijzen in hoe verre "ik zit in een lichaam van het verkeerde geslacht", het correcte antwoord is op hun problematiek.