De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky »

Nog 6 dagen. Het ziet er naar uit dat de Democraten het Huis terug kunnen winnen, maar het zal spannend gaan worden,
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

maar het zal spannend gaan worden,
Dan zijn de Democraten krachteloze zakken met zo'n chaotisch, vaak gevaarlijk, beleid van Trumpmans.
Dan verdienen ze ook niet beter in dat geval.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 01 nov 2018 15:40
maar het zal spannend gaan worden,
Dan zijn de Democraten krachteloze zakken met zo'n chaotisch, vaak gevaarlijk, beleid van Trumpmans.
Dan verdienen ze ook niet beter in dat geval.
In zoverre Democraten gesponsord worden door dezelfde rijken als de Republikijnen, zijn ze dat ook. Maar dat is niet de reden waarom het spannend zal worden. De meeste geregistreerde kiezers (24% van de bevolking is dat niet eens en kan dus helemaal niet stemmen zolang ze dat niet zijn), blijven bij tussentijdse verkiezingen weg. Tijdens de laatste presidentsverkiezingen stemden 45% van de geregistreerde kiezers helemaal niet. 25% van de bevolking stemde op Trump en 26 % stemde op Clinton. Het hangt er daarom maar vanaf wie er de moeite nemen om te gaan stemmen in het elk district. De kwart van de kiezers met een absoluut vertrouwen in Trump, het kwart van de kiezers dat alles zou doen om hem dwars te zitten, of de helft die er zich twee jaar geleden niet echt mee bemoeide. En als die mensen deze keer wél mee doen, in welke districten stemmen ze dan op wie?

Het zou niet de eerste keer zijn dat er méér mensen op de ene partij stemmen, maar dat - door het scheve districtensyseem de andere partij de meeste zetels wint.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik kan mij niet voorstellen waar dat 'vertrouwen' vandaan zou moeten komen. Ja, iets van het wilde Westen, maar verder...
Daar moeten die Democraten wat mee kunnen, zou je zeggen?
ChaimNimsky
Superposter

Vandaag is de grote dag. Het is de verwachting dat de Democraten het Huis terug gaan winnen, maar niet de Senaat. Laten we er het beste van hopen en dat die narcistische mandril gauw een toontje lager mag gaan zingen.
Zionist
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Tsja, was het niet in 2016 dat de media er vol van stonden dat de Democraten met overweldigende meerderheid het Huis van Afgevaardigden zouden winnen? Hoe anders kwam dat toen uit .....

En hoe zullen de kiezers in de VS nu de recordlage werkloosheid sinds bijna 50 jaar gaan beoordelen?

U.S. Unemployment Rate Falls to Lowest Level Since 1969

Daaruit :
By Eric Morath and Harriet Torry, Updated Oct. 5, 2018 4:44 p.m. ET

WASHINGTON—Unemployment in September hit the lowest level since the Vietnam War, with little indication it is going to shoot back up in the near term.

The jobless rate fell to 3.7%, the lowest since December 1969, the Labor Department said Friday.
Ik houd er rekening mee dat deze "midterm" verkiezingen nog alle kanten op kunnen gaan .....

De (manipulatieve) duidingen in de media zijn in het verleden volstrekt onbetrouwbaar gebleken.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De peilingen gaven in 2016 Hilary Clinton drie procentpunten voorsprong op Donald Trump. Ze won uiteindelijk met 2%, maar door het kiessysteem verloor ze qua aantal kies"mannen". En dat telt in de VS, niet het aantal kiezers. Ook bij de verkiezingen voor het parlement stemden meer mensen op de democraten dan op de republiekijnen, maar - omdat daar de absurde indelingen van de districten een rol speelde, kregen de Republikeinen in het congres nog een grotere meerderheid. Het is daarom absurd om op grond van percentage van het hele land een voorspelling te doen. Daarvoor moet je de individuele districten bestuderen. En dat nog weet je niet wie er uiteindelijk écht naar de stembus gaan. De voorspelling dat de Senaat in meerderheid Republikijns zal blijven is al wat betrouwbaarder. Je hoeft geen 435 districten te bestuderen, doch slechts 35 staten. Bovendien blijven er 65 Senatoren gewoon zitten. En wel 42 Republikeinen tegen slechts 23 Democraten. De Republikeinen hoeven slechts 9 van de 35 staten te winnen om hun meerderheid in de Senaat te behouden.

Cenk Ugur (The young Turks) voorspelt, dat de Democraten deze keer 226 van de 435 districten zullen winnen en 27 van de 35 staten. Maar alles hangt volgens hem af van de feitelijke opkomst.

De kans dat na een Democratische overwinning Trump zal worden afgezet is verwaarloosbaar. Zelfs al winnnen de Democraten ALLE zetels, dan nog hebben ze de steun van 9 Republiekijnse senatoren nodig om hem wegte krijgen.(2/3 meerderheid in de Senaat nodig).
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik ga niet speculeren, maaruh...
Ik acht Apenrotsje ongeveer net zo gevaarlijk voor de wereld als welke terreur dan ook. We hebben slechts een begin gezien (hoewel ernstig...). Hij wil iets van 'VS-greatness' forceren met angst en destructie.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Als de democraten winnen en Trump naar hun moet luisteren, zal hij ben ik bang nog extremer worden. Ook zal hij van mislukkingen zeggen dat het de schuld is van de democraten. Zijn achterban gelooft wat hij zegt en niet wat de pers schrijft. Nog meer verdeeldheid zal volgen...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Corretie: het is ALTIJD de schuld van de ander bij apenrots-typen.
vegan-revolution
Superposter

Gerard R. schreef: 06 nov 2018 14:52apenrots-typen
Afbeelding

:)
ChaimNimsky
Superposter

Goed nieuws als verwacht: op het moment lijken de Democraten op een meerderheid in het Huis af te stevenen, terwijl de Republikeinen hun meerderheid in de Senaat (helaas) wat vergroten. Ga nu slapen.
Zionist
vegan-revolution
Superposter

Inderdaad. Het is zo goed als zeker dat de Democraten de meerderheid in het Huis van Afgevaardigden gaan behalen. Hoe groot die meerderheid gaat worden is nog even de vraag, maar die meerderheid lijkt in ieder geval ruim te worden.

De meerderheid in de Senaat blijft stevig in handen van de Republikeinen, wat een "impeachment" van Donald Trump voorlopig onwaarschijnlijk maakt. Maar met het Huis in handen van de Democraten gaat Donald Trump het nog moeilijk krijgen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik was daarstraks wat snel met mijn bericht en had deze 2 laatste berichten nog niet gezien.
Maar zullen we de periode hierna wat meer in het licht van de uitslagen van deze midterms gaan bezien?
Daar waar de democraten meer in staat zullen zijn van zich te laten horen?
Gaat Trump het moeilijker krijgen?

Uiteraard zal de stoomwals zijn krachten, die hij nodig zal hebben, nog wel gaan gebruiken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
vegan-revolution
Superposter

Het ziet er wel naar uit dat de uitslag gunstiger gaat zijn (zowel in het Huis als in de Senaat) voor de Republikeinen dan dat de uitslag was voor de Democraten in 2010 in de eerste "midterm" verkiezingen met Barack Obama als president.
Gesloten