Klopt. Dat was dus ook de eeuwige moeilijkheid. Je kon er op los leven en vlak voor je dood je bekeren en dan was alles in orde. Dan nam je wel de gok dat je niet in 1 klap dood was...en dan nog was de discussie: dat geldt niet want je wist de waarheid al veel eerder. Ja maar wist Hitler de waarheid dan niet eerder? Ja dus. Eindeloos.Wim_1946 schreef: ↑04 dec 2018 21:51 Het is niet zo dat ik een expert ben van het christendom, maar ik vraag me wel af of dit klopt volgens de christelijke leer.
Ik dacht dat als je Jezus aanvaardde als je verlosser dat dit voldoende was om in de hemel te komen. Anders gezegd, ook de grootste zondaar (Hitler b.v.), kreeg een plek in de hemel als hij voor zijn overlijden Jezus aanvaardde.
Maar ik laat me graag overtuigen als ik het mis heb.
In 1 vd boeken van Maarten t Hart vertelt hij ook dat dat hetgene is waarmee hij zijn vader op de kast krijgt, zijn chr vader. Hij zegt dan: dus als hitler vlak voor hij zichzelf dood schoot vergeving vroeg is hij behouden? En dan die vader die boos werd omdat hij dat niet wilde, maar het wel klopte volgens zijn leer...