De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky »

Victor Onrust schreef: 06 apr 2019 11:17 Trump heeft als belangrijke eigenschappen realisme ...
Laat het millieu, de NAVO, de kinderen van vluchtelingen, etc. maar aan dat medelevende personage over, dan komt het allemaal wel goed?
... en onderhandelingsbekwaamheden.
Zelfs de voornaamste verkiezingsbeloften zoals de financiering van de muur & de vervanging van Obamacare heeft hij niet door het congres weten te krijgen waarin de Republikeinen notabene de meerderheid hebben. Als iemand zelfs op z'n sterke punten faalt, dan zegt dat wat over de bekwaamheid van de persoon.
Trump is niet mijn type
Ik vrees dat Melania er onderhand ook zo over is gaan denken.
Tot nu doet hij het best goed ondanks de duidelijke tegenwerking van de MSM, de "deep state" en de "Democraten" die wat mij betreft ieder recht om zich zo te noemen verspeeld hebben.
Tot dusver doen ze het best goed ondanks de duidelijke leugens van de huidige president en de tegenwerking van Foxnews & ik verwacht dan ook dat 2020 een overwinning gaat opleveren voor hen.
Goed, op enige verzoeken hierbij een positieve visie op Trump.
Ben benieuwd.
Zionist
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Victor Onrust »

Ik zou jullie zeer aanraden de blogs van Scott Adams te lezen waar ik eerder naar verwees. Leerzaam!
Victor Onrust = kijk ook eens op hardewoorden.nl =
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik houd liever mijn ogen en oren open. :)
En die man is waarschijnlijk alleen maar bezig met zichzelf en zijn achterban.
Wat anderen menen te zien is mij best, maar wat ik ontwaar lijkt me niet best voor dat land én niet voor de wereld.
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/12/128 ... 4x576a.jpg
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat?.... O, wist ik dat nog niet?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Victor Onrust schreef: 06 apr 2019 19:34 Ik zou jullie zeer aanraden de blogs van Scott Adams te lezen waar ik eerder naar verwees. Leerzaam!
Heb geen blog van een ander nodig om live te kunnen zien dat we te maken hebben met een meedogenloze narcistische leugenaar die in rap tempo het millieu naar de knoppen helpt.
Zionist
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Tjonge het vrijdenken is er niet beter op geworden. Men wil zelfs geen kennis nemen van een andere mening. Dat schiet lekker op.

https://twitter.com/DiamondandSilk/stat ... 96610?s=09
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Victor Onrust schreef: 06 apr 2019 11:17 Goed, op enige verzoeken hierbij een positieve visie op Trump. Trump heeft als belangrijke eigenschappen realisme en onderhandelingsbekwaamheden.
Realisme? Laat me niet lachten! Iemand die beweert een stabiel genie te zijn, die beweert overal meer van te weten, dan wie dan ook. DIe niet eens weet waar zijn eigen vader geboren is? Iemand die denkt dat het geluid van windmolens kanker veroorzaakt? Dat de opwarming van de aarde niet plaats vind?

Onderhandelingsbekwaamheid? Laat me niet lachen! Hij heeft alleen een goede Ghostwriter gehad die "the art of the deal" voor hem geschreven heeft. Hij is 6 keer failliet gegaan! Het compromis tussen democraten en republiekijnen omtrent het budget dat hij eindvorig jaar met een veto verwierp bevatte meer geld voor zijn "muur" dan hij uiteindelijk gekregen geeft. Het enige waar hij goed in is, is bluffen en zijn aanhangers op jutten.

Maar blijkbaar wil je me wel laten lachen,
Trump heeft geen enkele eigenschap die hem tot een geschikt president maakt. Hij weet echter heel goed hoe hij het nieuws moet beheersen. Namelijk door aan een stuk extreme onzin te verkopen. Het zou grappig zijn als het niet zo serieus was.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Victor Onrust schreef: 06 apr 2019 19:34 Ik zou jullie zeer aanraden de blogs van Scott Adams te lezen waar ik eerder naar verwees. Leerzaam!
Heb je mijn reactie daarop gelezen?
Het lijkt van niet.
Maria schreef: 06 apr 2019 16:08
Victor Onrust schreef: 06 apr 2019 11:17 Een belangrijke bron voor mijn visie is het blog van Scott Adams, de maker van de strip "Dilbert". Enkele links uit 2015:
Dat hij als verkoper goede winsten wist te behalen, was al duidelijk in 2015 en daarvoor.
Op een blog kun je schrijven zonder weerwoord.
Voor vandaag de dag zou ik eerder zijn Twitter lezen maar dan inclusief alles wat anderen schrijven als reactie.
https://twitter.com/ScottAdamsSays/stat ... 3032495110
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

@Maria, Ja je reactie had ik gelezen, zag niet wat ik daarop zou moeten zeggen. Op Scotts blog kun je reageren. Werd veel gedaan en, uitzonderlijk, hij reageerde daar zelf ook. Volg dat, sinds hij vooral video doet niet meer. Volg hem wel op Twitter, maar ga daar de reacties niet lezen. Loop daar lang genoeg rond om te weten hoe dat toe gaat. Het wordt steeds erger; zie mijn De kloof – een openbare nieuwjaarswens

@PetervV Ik geloof niet dat je reactie iets toevoegt, behalve dat je een slechte lezer (en misschien ook wel verliezer) bent.
Volg mij @VictorOnrust
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Victor Onrust schreef: 07 apr 2019 10:20 @Maria, Ja je reactie had ik gelezen, zag niet wat ik daarop zou moeten zeggen.
Dat het idd. blogs zijn over de situatie van 4 jaar geleden. :)
Totaal niet relevant voor de periode van net voor zijn verkiezing en de periode van toen tot nu als president.
Victor Onrust schreef: 07 apr 2019 10:20 Loop daar lang genoeg rond om te weten hoe dat toe gaat. Het wordt steeds erger;
Ga je dan ook niet het gevaar lopen alleen nog in je eigen bubbel te verblijven?
Er is de laatste tijd toch een heleboel gaande.

Victor Onrust schreef: 06 apr 2019 23:57 Men wil zelfs geen kennis nemen van een andere mening. Dat schiet lekker op.
https://twitter.com/DiamondandSilk/stat ... 96610?s=09
Daarbij wil ik nu nog toevoegen, dat we vrij weinig hebben aan anekdotisch materiaal, als er niet duidelijk ook omschreven is waar het om gaat.
zie mijn De kloof – een openbare nieuwjaarswens
In 2018 blijkt er een onoverbrugbare verharding opgetreden, die uitgaat van de elite die zich steeds meer in het nauw gedreven voelt en de meningsvorming strenger bewaakt dan ooit voor mogelijk werd gehouden. Tot die bewaking hoort de bewering dat “de ander” (wij dus) radicaliseert.
Ik heb eigenlijk een hekel aan "de elite".
Het woord is betekenisloos geworden sinds steeds meer "de groep mensen, die het ons moeilijk maken" mee aangeduid wordt.
Het gaat me erg clichématig in de oren klinken.

En wat je nu schrijft is juist de laatste tijd aan het veranderen.
Het zijn niet de mensen, die het economisch voor het zeggen hebben, die het moeilijker maakt een eigen mening te vormen en te ventileren.
Het is het gevolg van het tegenover elkaar komen te staan van verschillende groepen, die niet meer de vrije meningsuiting van anderen respecteren.
En de scheidslijn hiertussen zijn absoluut niet meer de centen, die te verdelen zijn.
Zelfs ook niet tussen het aloude politieke links en rechts, want dat bestaat niet meer.
Een individuele mening van iemand lijkt ondergesneeuwd te worden door de generalisaties.

Maar heb je het nu over de Amerikaanse politiek en Trump of over de politiek hier in Europa (Frankrijk) of over de politiek in Nederland?
In de link die jij noemt
https://www.trouw.nl/samenleving/volgen ... ~a3cdf895/
Christophe Guilluy schreef:Onze samenlevingen kennen alleen nog een boven- en een onderkant. Die laatste is in economisch, cultureel en politiek opzicht afgehaakt, betoogt hij.
Dat lijkt me wel te kloppen, maar toch kun je Frankrijk niet echt vergelijken met Nederland.
Ik kom er de laatste 20 jaar vrij veel, heb er familie en de trek van mensen naar de steden is er veel extremer.
Wat achter blijft in de dorpen en kleine steden heeft het goed, als ze werk hebben en 2 auto's, maar zeker ook zolang ze de sterk verhoogde brandstof prijzen kunnen betalen.
We hebben het gezien met de beginfase van de gele hesjes.
Bijna heel Frankrijk begreep de acties, waarom het in het begin te doen was.
Dat is dan ook de middenklasse, de tweeverdieners met redelijk werk met soms ver reizen, die hierin sterk wordt gepakt.
Maar ook voor de dagelijkse behoeften vaak meer dan 25-50 km. om meer te kunnen kopen dan alleen brood.
Voor de anderen, en dat zijn er steeds meer, volgt er extreme armoede.
Jij in De kloof – een openbare nieuwjaarswens schreef:In 2018 blijkt er een onoverbrugbare verharding opgetreden, die uitgaat van de elite die zich steeds meer in het nauw gedreven voelt en de meningsvorming strenger bewaakt dan ooit voor mogelijk werd gehouden. Tot die bewaking hoort de bewering dat “de ander” (wij dus) radicaliseert.
Het is allang niet meer de arme tegen de rijke, waarbij de arme radicaliseert.
Het zijn diverse soorten groepen die de ander ervan beschuldigen extremer te worden.

En dat is wat er in de USA de laatste jaren in sterke mate en steeds meer boven is komen drijven.

Ik heb net een nieuw topic geplaatst.
Over groepsdenken en het individu.
Misschien is dat beter geschikt voor de situatie hier dan dit topic.
viewtopic.php?f=44&t=17741
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Maria schreef: 07 apr 2019 13:20 Dat het idd. blogs zijn over de situatie van 4 jaar geleden. :)
Totaal niet relevant voor de periode van net voor zijn verkiezing en de periode van toen tot nu als president
Die blogs blijven relevant omdat ze aangeven hoe Trump langs andere lijnen denkt en functioneert dan in de huidige politiek gebruikelijk. Als hij wat "roept" is dat onderdeel van een onderhandelingsstrategie. Zijn presidentschap bevestigt dat voor zo ver ik dat volg.
Maria schreef: 07 apr 2019 13:20 Ga je dan ook niet het gevaar lopen alleen nog in je eigen bubbel te verblijven?
Er is de laatste tijd toch een heleboel gaande.
Ik pik er nog genoeg van mee om me bij de les te houden. Klap regelmatig draadjes van Wierd Duk open :)
Maria schreef: 07 apr 2019 13:20 anekdotisch materiaal
Dit was niet voor jou bedoeld maar een plaagstoot richting de andere reaganten die in hun eigen bubbel verblijven.
Maria schreef: 07 apr 2019 13:20 Ik heb eigenlijk een hekel aan "de elite"... het woord is betekenisloos geworden. ... gevolg van het tegenover elkaar komen te staan van verschillende groepen ... de scheidslijn hiertussen ... niet meer de centen.
De elite bestaat. Het is de groep die aan de macht is en die bestaat inderdaad uit meer dan het grootkapitaal. Altijd zo geweest trouwens. Ik hoop dat er ooit een betere elite komt die wat meer compassie heeft met "de gewone burger" En de kloof is wel degelijk ontstaan door de elite die niet in discussie wenst te treden met de oppositie maar voortdurend bezig is met uitsluiten en demoniseren; het op de man spelen in plaats van op de inhoud; fascisme en racisme laten roepen in de MSM door allerlei meelopers.

Voor de zekerheid: Hoewel ik Trump een verbetering vindt ben ik het zeker niet met alles eens. Dat geldt misschien nog wel sterker voor het FvD.

Frankrijk: Ik ben een groot fan van Houellebecq. Serotonine zojuist gelezen. Dat dekt redelijk wat er gebeurt en jij beschrijft.
Volg mij @VictorOnrust
Peter van Velzen
Site Admin

Victor Onrust schreef: 07 apr 2019 10:20 @PetervV Ik geloof niet dat je reactie iets toevoegt, behalve dat je een slechte lezer (en misschien ook wel verliezer) bent.
Ik moet toegeven dat ik een kwaliteit van Trump vergeten ben te noemen:
Onzin verkondigen en als iemand je weerlegt, jezelf tot winnaar uitroepen, daar is Trump inderdaad ook goed in.
Ik heb overigens niet op Adams gereageerd, maar op jouw eigen tekst. Die vond ik (beargumenteerd) belachelijk!
Je laatste bericht blinkt uit door het ontbreken van argumenten, en bevat bovendien een ad hominem.
Maar ik vind niet dat een moderator moet optreden in een onderwerp waarhij zelf actief is.

Waar je wel gelijk in hebt is dat Trump blijkbaar aanvoelt hoe een groot deel van het electoraat denkt. Dat is een deel van de realiteit dat hij wel eerbiedigt. Jammer genoeg voor datzelfde publiek doet hij verder niks voor hen, behalve ze aanmoedigen in hun denkbeelden.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat een onzin Peter, die man roept per definitie dat hij fantastisch en The Greatest is en winnaaar enzo.
Daar is geen spaan van heel, maar dat kakelt gewoon door.
En inderdaad, zijn electoraat vreet 't. Ook al worden ze bedot.
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat?.... O, wist ik dat nog niet?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mocht 'de president' denken dat hij er nu is...:

http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/e ... Yg/2281102
[..] Aan de antwoorden op die vragen heeft Mueller heel wat kantjes besteed. In het kort: Trump heeft herhaaldelijk geprobeerd om het Rusland-onderzoek te beïnvloeden of om er zelfs helemaal van af te komen. Dat dat niet is gelukt, kwam vooral doordat de mensen om Trump heen weigerden mee te werken, valt op te maken uit het verslag van de speciaal aanklager. [..]
En op de achtergrond nog steeds:

https://www.globalresearch.ca/rumors-of ... ht/5674880
By Philip Giraldi
Global Research, April 18, 2019
Strategic Culture Foundation
Region: USA
Theme: US NATO War Agenda
[..] It is depressing to observe how the United States of America has become the evil empire. Having served in the United States Army during the Vietnam War and in the Central Intelligence Agency for the second half of the Cold War, I had an insider’s viewpoint of how an essentially pragmatic national security policy was being transformed bit by bit into a bipartisan doctrine that featured as a sine qua non global dominance for Washington. [..]
Ik kan er niet gelukkig van worden.
Victor Onrust
Forum fan
Contacteer:

Goed, ik heb me maar uitgeschreven uit deze draad. Een normaal gesprek is niet mogelijk kennelijk. Blijf vooral in jullie bubble, heren.
Volg mij @VictorOnrust
Peter van Velzen
Site Admin

Victor Onrust schreef: 19 apr 2019 10:52 Goed, ik heb me maar uitgeschreven uit deze draad. Een normaal gesprek is niet mogelijk kennelijk. Blijf vooral in jullie bubble, heren.
Wat Victor een "normaal gesprek" vindt bevat blijkbaar geen argumenten. Jammer.
Ik wens u alle goeds
Gesloten