appelfflap schreef: ↑13 apr 2019 10:06
Maria schreef: ↑13 apr 2019 09:56
je moet ook leven.
en dat geldt niet alleen als je ziek bent en zo zijn we terug bij het klimaat
milieumaatregelen zijn onlosmakelijk met economie, welvaart en levensstandaard verbonden.
de allerbeste methode om de opwarming tegen te gaan is volstrekt waardeloos als ze niet haalbaar is, bv financieel.
Het gaat nu over de klimaat politiek zoals we het voorgeschoteld krijgen.
Dan moet je idd. in het groot denken en niet met tunnelvisie met alleen maar de economische haalbaarheid in gedachten.
Echter geen ja kunnen zeggen tegen de huidige verschillende soort plannen, mag nooit leiden tot dan maar niks doen.
Gedachten als "na ons de zondvloed en Gods water maar over God's akkers te laten lopen", zijn in deze tijd doodzonden.
Het moet ons alleen nog meer aanzetten tot alles van alle kanten bekijken, ook al lijkt het niet direct zoden aan de dijk te zetten.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er verschillende manieren zijn om te leven en er het beste uit te halen.
Politiek in het klein vind ik nu even belangrijker.
Het is niet alles of niets, zoals jouw woorden me in de oren klinken.
Het is alles wat wij er met z'n allen aan kunnen doen, zelfs om dezelfde levensstandaard te kunnen behouden, misschien wel beter als we uitkijken waar onze centen naartoe gaan.
Bij de allerlaagste inkomens zit daar niet veel rek meer in, maar die hebben dan ook een veel kleinere voetafdruk.
Voor iedereen die het zich kan veroorloven aan verspilling mee te doen en niet tevreden zijn met alleen gewoon een goed leven.
Ik haat de wegwerpmaatschappij.
Ik haat het dat ik niet de keuze heb om mijn kommer plastic vrij te kopen.
Ik haat het dat ik bij de vorige winkel veel in papieren zakken kan kopen, maar die alles heeft verkocht aan een winkelketen, die zo mogelijk nog meer en zwaarder plastic verpakking gebruikt dan 5 jaar geleden.
Ik haat het als mensen niet zelf gaan nadenken en alleen maar schelden op politici en de elite die ons alles door de strot zouden duwen.
Op heel veel misbruik van materiaal en gebruik van grondstoffen in je leven heb je zelf de keuze.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."