Duitser krijgt celstraf voor bekeren jongeren in Marokko

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

ANP

RABAT - In het Marokkaanse Agadir is woensdag een Duitse toerist tot zes maanden cel veroordeeld omdat hij heeft geprobeerd Marokkaanse jongeren tot het christendom te bekeren. Dit is van bronnen bij justitie in het Noord-Afrikaanse land vernomen.

De 64-jarige man had jongeren op straat in gesprekken over religie verwikkeld en ‘boeken van christelijke missionarissen’ uitgedeeld. De politie nam daarop een kijkje in zijn hotelkamer, waar nog meer missiemateriaal werd gevonden.

In het voornamelijk islamitische Marokko zijn andere godsdiensten toegestaan, zolang niet actief bekeerlingen worden geworven.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... in_Marokko
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
MOODY BLUE
Diehard

En Marokkanen hier maar klagen over het hebben van te weinig godsdienstvrijheid. :twisted:
Afbeelding

balou
Forum fan

Bericht door balou »

Moody Blue schreef;
En Marokkanen hier maar klagen over het hebben van te weinig godsdienstvrijheid
Het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar ik heb in de kranten geen klachten van dien aard gezien.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Als vroeger alle bekerenden tijdig op het onjuiste van hun handelen waren gewezen dan zaten wij nu niet met de gebakken peren, :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MOODY BLUE
Diehard

balou schreef:Moody Blue schreef;
En Marokkanen hier maar klagen over het hebben van te weinig godsdienstvrijheid
Het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar ik heb in de kranten geen klachten van dien aard gezien.
Je komt zeker niet op forae en sites van Marokkanen?

Alleen al het noemen van een boerkah verbod is al een aantasting van hun godsdienstvrijheid, het ontslaan van iemand in een representatieve functie die geen hand wenst te geven is het toppunt van godsdienstige uitsluiting.
Afbeelding

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Laten we in Nederland maar beginnen met het bekeuren van Jehova Getuigen.
Kan makkelijk in de APV samen met parkeerheffingen en het wildplassen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

Ik vraag me vooral af wat die vent eigenlijk bezielde. Was 'ie levensmoe ofzo? :?
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik heb wel enig respect voor zo´n idiote Duitser. Iig toont hij meer wat zijn ware geloofsopvattingen dan die seniele man uit Rome die allerlei leuke dingen over moslims en Mohammed zegt. :twisted:
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Moody Blue schreef;
Je komt zeker niet op forae en sites van Marokkanen?
Zeker wel. Ik ben alleen nooit een discussie aangegaan op een moslimforum.
Maar af en toe lees ik wat van de berichten..

Je krijgt dan een heel vertekend beeld van de werkelijkheid als je wat op een forum geschreven wordt maatgevend acht voor een hele bevolkingsgroep.

Een oppervlakkig lezer van dit forum zou licht tot de conclusie kunnen komen dat Nederlanders ultra rechts zijn. Alleen omdat een klein aantal mensen zo geobsedeerd is, dat zij bij elk onderwerp dat ter sprake komt, even uithalen naar de PVDA, SP, Groen links of Job Cohen.
Dat de discussie eigenlijk gaat over het sexuele leven van het fruitvliegje, is daarbij van geen belang...
Maar de situatie is anders zoals de verkiezingen hebben aangetoond.
Dus als ik dit lees
En Marokkanen hier maar klagen over het hebben van te weinig godsdienstvrijheid.
Kijk ik toch liever even in de kranten, of de Marrokaanse gemeenschap heeft geklaagd.
Ik kon niets van dien aard vinden.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

balou schreef: Kijk ik toch liever even in de kranten, of de Marrokaanse gemeenschap heeft geklaagd.
Ikke wel.
En de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden. Jij lijkt alles een beetje te bagatelliseren, en anderen overdrijven de zaak weer. Op veel islamitische fora reageert men inderdaad als een agressieve gebeten hond wanneer iemand het onderwerp 'burqa-verbod' ter sprake brengt (ook al is er bijna niemand die het ding draagt, en is er in de Koran nergens iets over het kledingstuk te vinden). Oók in bij moslims in het buitenland (zoals in Maleisië) valt die hypocriete houding te bespeuren. En nee, ik zeg hiermee niet dat alle moslims zo zijn!!!!

Wat vind je overigens van het feit dat in Marokko iemand kan worden opgepakt omdat hij religieuze discussies aangaat op straat (om even op het onderwerp terug te komen).?

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kalebas
Forum fan

religieuse intolerantie en dwingelandij

Bericht door Kalebas »

De scheiding van staat en godsdienst bestaat helaas nog niet overal. Maar ook in het westen heeft dat proces zich nog steeds niet volledig voltrokken. Kijk maar naar de winkelsluitingswet die ook niet-christenen het eerbiedigen van christelijke rustdag oplegt. Ook hier in Nederland kan je de politie op je dak krijgen als je tegen de belangrijkste religie in gaat. Dat ondervond Bakker Nagelkerke uit Prinsenbeek. Hij kreeg een fikse boete, omdat hij zijn winkel op zondag had geopend.

En in Italie wenste rechter Tosti niet langer recht te spreken onder het kruisbeeld, hij moest 7 maanden het gevang in. Zie http://brightsfrance.free.fr/tostidutch.htm
Kortom religieuse intolerantie en dwingelandij zijn overal te vinden, niet alleen in islamitische landen.

Veel mensen zien de islam als een achterlijk geloof, maar het christendom is echt niet beter. Het aanbidden van een bloedoffer voor de oppergod is behoorlijk heidens.

Wij zijn geplaatst in een tijdperk waarin de barbaarse en heidense denkbeelden nog steeds diep geworteld zijn. Nu het informatietijdperk aangebroken is kan een breed publiek zijn horizon verbreden. Men is niet meer aangewezen op wat lokale geestelijke leiders als waarheid verkondigen. Ik hoop en verwacht dan ook dat de mensheid dit achterlijke tijdperk snel achter zich kan laten.
Het schuldoffer, en wel in zijn weerzinwekkendste, meest baarbaarse vorm,
het offer van de onschuldige voor de zonden van de schuldigen!
Welk een huiveringwekkend heidendom!
(F. Nietzsche )
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Devious schreef;
Wat vind je overigens van het feit dat in Marokko iemand kan worden opgepakt omdat hij religieuze discussies aangaat op straat (om even op het onderwerp terug te komen).?
Ik vind het beiden niets. Ik begrijp niets van mensen die anderen willen bekeren.
En ik begrijp niets van overheden die dat willen verbieden. Temeer daar de Islam zelf bezeten is van een wilde bekeringsdrift.
Een paar dagen geleden deed het Vaticaan een vergelijkbare uitspraak. Toen moesten anderen zich maar aanpassen aan de heersende godsdienst in Italië.
In Nederland zitten wij met een probleem. Van oorsprong was het een Christelijke natie, maar vanwege de scheiding tussen kerk en staat, en de toenemende ontkerkelijking, heeft de gemiddelde Nederlander een wat onverschillige en tolerante houding tegenover godsdienst. De enige "Vreemde" godsdienst die wij kenden, was het Jodendom. En daar had niemand erg veel moeite mee, omdat Joden nu eenmaal geen zending bedrijven, en niemand anders dan Joden voorschrijven hoe te leven. Wij kennen dus ook een traditie van: Ach, laat die mensen toch....Ik ben daarin opgegroeid, en het is moeilijk een tolerante houding zomaar te laten varen.
Van Hara Krishna tot Lou de Palingboer, Je kon hier van alles verwachten, en ach het had wel iets aardigs allemaal.

Wij hadden een expansieve groei van de Islam nooit verwacht
Wij hebben ons niet gerealiseerd dat mensen vast zouden houden aan een zo strenge en intolerante religie. Wij waren zo naief om te denken dat als die mensen hier eenmaal met de heersende vrijheden in aanraking zouden komen, ze hun geloof misschien vanzelf wat liberaler en toleranter zouden gaan beleven. (Zoals het westen ervan uitging dat als Irak eenmaal een westerse democratie zou hebben, het vanzelf wel beter zou gaan met die mensen)

Ondertussen hebben opeenvolgende regeringen zichzelf laten gijzelen, en moeten wij moeizaam een intolerante houding aan gaan leren.
Ze zeggen vaak: Dat moet je in Marocco of Saoudi Arabië niet proberen....En ze hebben daarin gelijk. Maar dat zijn vaak landen met een of andere vorm van theocratie gecombineerd met een dictatoriaal regime. Daar is nooit sprake geweest van godsdienstvrijheid, en het is daarom veel makkelijker intolerant te zijn.
Die Confortabele positie heeft geen enkele regering hier ooit gehad. En zolang hier een Christelijke partij in de politiek werkzaam is als grootste partij, zal die er natuurlijk ook nooit komen.
Dus modderen wij voort met burka verboden en handjes geven en hoofddoekjes-problemen Witte , zwarte of grijze scholen. Geneuzel dat niets oplost, maar wrijving en wrevel in de hand werkt.
Een aardig actueel voorbeeld is de spagaat van Turkijke.
Ze moeten daar niets van Christenen hebben, maar om bij Europa te horen, moeten ze daar een mouw aan zien te passen. Dat is op eieren lopen voor iedere regering daar.
En ik denk dat het uiteindelijk toch niet gaat lukken.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Kalebas schreef;
Ik hoop en verwacht dan ook dat de mensheid dit achterlijke tijdperk snel achter zich kan laten.
Ik hoop het ook, maar ik verwacht het niet. Integendeel.
Er is in Amerika een reactie aan de gang van religieuze intolerantie. Christendom versus Islam. En wat in Amerika speelt
komt vroeg of laat als cocacola deze kant op waaien...

Ik vind wel dat je gelijk hebt met jouw visie, maar de enige kans op verbetering is toch een beter onderwijssysteem in het leven roepen, waarin religie geen plaats heeft.
Zie jij dat snel gebeuren met het CDA?
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Misschien moeten er nog wel meer moskeeën worden gebouwd , waar de haat boodschap van de islam wordt gepredikt.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Kijk ik toch liever even in de kranten, of de Marrokaanse gemeenschap heeft geklaagd.
Vanmorgen was iemand van een moslima belangenorganisatie op Radio1. Ook zij zijn tegen een burqa-verbod, omdat vrouwen er zelf voor zouden kiezen :shock: en het een religieus verbod is, wat zou kunnen leiden tot het meer afzetten van moslims tegen de maatschappij. Aan de andere kant gaf ze toe dat o.a. in Afghanistan vrouwen worden gedwongen een burqa te dragen, maar dat dat hier niet het geval zou zijn. En dat trouwens nergens staat geschreven dat een burqa dragen moet volgens de islam.
Zelf droeg ze geen burqa en zou ze dat ook niet doen. Een verbod zou ertoe kunnen leiden dat die vrouwen zich isoleren en niet meer zouden vertonen.

Dus als ik morgen een nieuwe religie sticht en naakt over straat ga met een veer in m'n kont dan moet dat kunnen vanwege mijn religieuze overtuiging? En moet onze democratie alle religieuze uitingen respecteren en accepteren? Dacht het toch niet. Een burqa dragen is op zich vrij extreem en identificatie van de persoon is onmogelijk. Ben benieuwd wat een verbod tot gevolg heeft voor de carnavalsviering straks :wink:
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Plaats reactie