Je sleept er mij ook wat teveel bij. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Laat ik het simpel zeggen.
Aangezien ik in mijn omgeving wat teveel ellende en geldklopperij heb gezien in de alternatieve geneeskunde ben ik fel tegenstandster en noemde het dan ook niet voor niks wreed en mensonterend.
Dat vind ik van elke vorm van winstbejag, want dat ik anti vrije markt economie ben wist je ondertussen ook wel.
Als fan van Vrouwe Justitia (wist je ook allang) ben ik tevens voorstandster van de rechtsorde en de rechtsbescherming van elk mens.
En daarmee uiteraard tegen oplichting, bedrog etc. Maar daarmee ook voor de vrije keuze van mensen.
Om mensen te beschermen vind ik daarom goeie voorlichting en informatie vanuit de wetenschap en overheid uiterst belangrijk. Dat ik achter de wetenschap sta wist je toch ondertussen ook wel.
Omdat ik er persoonlijk fel op tegen ben zou ik zeggen; eruit met die zooi. Echter... het is maar mijn mening.
Mensen kun je ook vrije keuzes laten door het rechtssysteem te gebruiken en tegen kwalijke praktijken op te treden. Daarmee haal je ze uit de markt via de rechtsorde en houden mensen wel hun vrije keus.
Aangezien ik nogal democratisch/communistisch ben ingesteld vind ik wel dat als het de wil van het volk is om het in het basispakket op te nemen dat dat moet gebeuren. Er zit immers zoveel in wat ik niet nodig vind of niet achter sta.
Mijn conclusie: Rechtssysteem, voorlichting en referendum.