axxyanus schreef: ↑28 aug 2019 10:53
Als bedrijven een probleem hebben met gewettigde afwezigheden en daar een probleem met mogelijk absenteïsme van maken dan is er daar iets serieus mis. .
waarom denk je dat de industrie in hoofdzaak vandaag op machines draait en apple alles in Azie laat maken?
iets met productiekosten en dan zie je wat een werknemer echt is.
niemand duwt iemand in een bepaald rolpatroon.
maar als blijkt dat een bepaalde bevolkingsgroep vaker afwezig is of trager werkt dan zijn werkgevers daar minder mee opgezet.
waarom iemand vaker afwezig is of trager werkt doet er voor hem niet toe omdat uiteindelijk enkel het resultaat telt
zoek ik een conditioneel gezond iemand voor een functie, ik heb die nodig, dan zal ik bij voorbaat alle morbide obese kandidaten nooit of te nimmer uitnodigen. racistisch? jij zegt van wel en ik vind mijn aanpak net zo logisch als de nachtclubuitbater die transgenders weigert om rond de paal te gaan hangen.
Dat is niet hoe men zaken wetenschappelijk benadert. Racisme, discriminatie e.d. komen niet naar boven in de individuele gevallen maar in het patroon dat verschijnt als we de zaken meer algemeen bekijken.
ik zou niet gewoon naar het algemene beeld kijken.
ik zie eerder vaak het omgedraaide
in een bepaalde situatie roept men racisme tot men iets gedetailleerder begint te kijken. In Vlaanderen zijn migranten veel vaker werkloos en daar moet je eens de officiële statistieken naast leggen rond bv taalachterstand bij die bevolkingsgroep.
tientallen procenten aan Marokkaanse jongeren vinden geen job, kunnen een job niet houden ... terwijl men hier schreeuwt om werkvolk (in alle mogelijke sectoren.)
het makkelijkste is om elke verantwoordelijkheid naar een extern element af te schuiven ipv de hand in eigen boezem te steken.
ach, in de politiek en echte topjobs werkt men niet met sollicitatiebrieven. bij echte topjobs krijg je plots mensen die we headhunters noemen.
kom je in een bepaalde sector niet aan e bak kun je je omscholen, genoeg knelpuntberoepen.
uiteraard zijn er echte racisten maar niet elk voorval waar een vrouw benadeeld wordt is automatisch discriminatie