Maar ik doel niet op het wel of niet beter maatregelen nemen ter voorkoming van verspreiding, ik had het over het economische aspect. En dat hangt absoluut zeker samen met Covid-19. Als je het op die wijze bekijkt heeft Nederland haar zaakjes gewoon beter op orde (qua begrotingstekort).axxyanus schreef: 06 apr 2020 16:06Ja dat is er een draai aan geven. De COVID-19 crisis heeft niets met de financiële toestand van een land te maken. Dus die fianciële toestand nu gebruiken als uitleg om geen hulp te geven is gewoon er een draai aan geven of anders verwoord een uitvlucht.dikkemick schreef: 06 apr 2020 15:17 Wat betreft dat laten stikken/egoïsme. Lubach gaf er gisteren een andere draai aan. En nu is dit satire maar wel met een kern van waarheid. Hulp in tijden van crisis is een verplichting, zeker als je lid bent van dezelfde club (EU), maar er zijn nu eenmaal landen die er financieel gezien met de pet naar gooiden/gooien. En dat is niet omdat er nooit gewaarschuwd is!
Een van de redenen dat Nederland (en België) het beter doen dan Italië, is omdat wij zagen wat er in Italië gebeurde. Niet omdat onze bewindvoerders zoveel beter begrijpen wat de gevaren van een exponentiële curve zouden zijn. In dat opzicht heet Italië pecht gehad en Nederland en België een bepaalde vorm van geluk. Dat het dus evengoed andersom had kunnen lopen, negeren, en de financiële toestand er bij halen, als uitleg, geeft bij mij een heel vrekkige indruk van de Nederlandse overheid.
Wil niet zeggen dat je een land mag (moet!) helpen als de mogelijkheden daar zijn.
Zie hier hoe e.e.a. met elkaar verbonden is: https://www.ad.nl/politiek/hoekstra-maa ... ~a43e17ba/
Wat mij betreft is dit allemaal een teken aan de wand dat 1 Europa nog erg ver weg is.