Die proefopstelling hebben we al in Europa. Dat is Zweden.
En als vergelijkingsmateriaal kun je Denemarken, Noorwegen en Finland gebruiken.
Die proefopstelling hebben we al in Europa. Dat is Zweden.
kijk naar gebieden waar men neits doet, te weinig doet of simpelweg niets kan (kies zelf uit oorlogsgebied, 3e wereld, dictaturen,...)Gerard R. schreef: 15 apr 2020 11:41 Als de economie ernstig in elkaar stuikt door wat men nu doet (WERELDWIJD...)
Well als ik dan deze covid trends in scandinavië bekijk dan heb ik mijn bedenkingen bij de aanpak van Zweden.Rereformed schreef: 15 apr 2020 12:41Die proefopstelling hebben we al in Europa. Dat is Zweden.
En als vergelijkingsmateriaal kun je Denemarken, Noorwegen en Finland gebruiken.
NOS schreef:Kabinet: mondkapjes zijn nodig in de zorg
Het kabinet gaat de bevolking niet adviseren mondkapjes te dragen in het openbaar vervoer en de publieke ruimte, zoals de Duitse en Belgische regering vandaag wel deden.
Minister De Jonge zei op de persconferentie dat de schaarse mondkapjes hard nodig zijn in de zorg. Als mensen mondkapjes op straat gaan dragen, kunnen diezelfde mondkapjes dus niet in de zorg worden gebruikt.
Het kabinet gaat af op de adviezen van het Outbreak Management Team, aldus De Jonge, en dat stelt dat het dragen van mondkapjes buiten de zorg niet nodig is en leidt tot schijnzekerheid.
info-coronavirus.be schreef:Heeft het zin om een mondmasker te dragen als bescherming tegen het nieuwe coronavirus?
Het gebruik van mondmaskers om een infectie met het coronavirus te voorkomen, heeft alleen zin in ziekenhuizen waar patiënten met het coronavirus verzorgd worden en in laboratoria waar het lichaamsmateriaal van deze patiënten onderzocht wordt. Het dragen van mondmaskers op publieke plaatsen heeft momenteel geen enkele meerwaarde. Meer weten over het nut van een mondmasker? Lees dan dit interview met dr. Steven Van Gucht ( https://www.info-coronavirus.be/nl/2020 ... van-gucht/ ), professor virologie en voorzitter van het Wetenschappelijk Comité Coronavirus.
VRT schreef:Volgende week is er een nieuwe Nationale Veiligheidsraad. Alleszins is het "ons doel" om een geleidelijke versoepeling van de maatregelen te organiseren vanaf begin mei, zo klinkt het. "Het dragen van mondmaskers zal alleszins een belangrijke rol hebben in die versoepeling. Stoffen maskers zullen aanbevolen worden in situaties waar geen veilige afstand kan worden gehouden."
Misschien dat iemand er iets zinnigs van kan maken.ARD schreef:Masken im Alltag "dringend" empfohlen
Außerdem empfehlen Bund und Länder "dringend" das Tragen von Alltagsmasken in Bus und Bahn und beim Einkaufen.
De uitgebreide IC capaciteit legt nu de rest van de ziekenhuizen voor een groot deel plat. Een van de grootste zorgen in de ziekenhuizen is op dit moment hoe men de overige zorg weer op gang krijgt. Los van personeelstekort speelt er nog veel meer. Een simpel voorbeeld: tekort aan narcose middelen. Dat betekent dat bijvoorbeeld reguliere operaties in de knel komen. Nog een voorbeeld: veel meer CT scans die nodig zijn voor Covid patiënten maar ook om overige patiënten te screenen voor een ingreep (die met een onontdekte covid fataal kan worden). Die capaciteit is er ook niet direct. Kortom: met een paar IC ' s uit de grond stampen, ben je er echt niet.Arjen2015 schreef: 15 apr 2020 11:46 nu worden er weer adviezen de media ingeslingerd als 2022
en Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care heeft eerder gezegd dat wat hem betreft er maximaal zo'n 700 patiënten op de IC mogen liggen, voordat de maatregelen kunnen worden versoepeld.
https://nos.nl/artikel/2330447-de-coron ... n-man.html
ooit aan gedacht om de ic plekken standaard uit te breiden tot er voldoende onderbouwing van dat de piek is behaald en ze weer ic plekken kunnen gaan afbouwen? Nee de samenleving op slot gooien totdat de ic onder de 700 is, ik snap zulke mensen echt niet!
Niemand die pushed om de ic verlopig naar de 3000 te gooien..maar nee daar is geen capaciteit voor. Maar wel de capaciteit om een land op slot te gooien. Mij maak je niet wijs dat je geen personeel kan opscholen binnen 3 maanden voor beademing op de ic
in mijn ogen worden gewoon bewuste keuzes gemaakt….of extra ic of de samenleving op slot
Laat ik de media er maar even buiten![]()
Ik zou niet weten hoe het mogelijk is dat mijn woorden zo uitgelegd kunnen worden.heeck schreef: 15 apr 2020 10:31Nee, dat heb je niet!vegan-revolution schreef: 14 apr 2020 20:09Ik heb alleen maar beweerd dat die kans bestaatheeck schreef: 14 apr 2020 12:03Jij bent daarom degeen die de arts toedicht dat hij mensen zou laten sterven als hij niet buiten zijn boekje ging.
Als je de video bekijkt dan zul je zien dat er wel degelijk sprake is van een dilemma.heeck schreef: 15 apr 2020 10:31Je hebt de zaak in het frame van een dilemma gepresenteerd en je vervolgens niet aan de bij zo een frame horende spelregels gehouden.
Ik ben niet zeker maar volgens mij zitten in de cijfers van Belgie ook de doden in woonzorgcenters.Rereformed schreef: 15 apr 2020 12:44 België is inmiddels op weg om van alle landen in de wereld de meeste sterfgevallen per miljoen inwoners te krijgen. België is Italië al voorbij.
Klopt het is meer gedrag en basaal begrip waar het bij sommigen aan lijkt te ontbreken.axxyanus schreef: 15 apr 2020 12:03 Maar het gedrag dat ik zie bij mensen die handschoenen dragen, geeft mij niet bepaald vertrouwen dat ze daar voordeel aanhebben. Ze nemen de handleuning van de voetgangersbrug over het kanaal gewoon vast en krabben vijf minuten later met handschoenen aan, aan hun neus.
ook dat moet correct gebeuren is veel meer dan uw handen ff onder water steken.
En dan achteraf invullen welke factoren je als verklarende benoemt?Rereformed schreef: 15 apr 2020 12:41Die proefopstelling hebben we al in Europa. Dat is Zweden.
Dank!Fenomeen schreef: 15 apr 2020 16:31 De studie:
https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abb5793
Heb er even geen zin in.
Te lange lap tekst en heb andere dingen te doen.
Heeck is vast bereid een samenvatting te geven.
Qua interpreteren van cijfers is ie gewoon de beste op dit forum. (NOFI voor anderen)
Niet de aardigste maar dat pretendeert ie ook niet; hier is mijn conclusie en je doet er maar mee wat je wil.
Zo is Heeck.![]()
Nee, want de door jou behemelde huisarts had "tig" andere opties kunnen overwegen. Via zijn begroepsgroep mionstens al.vegan-revolution schreef: 15 apr 2020 21:38Ik zou niet weten hoe het mogelijk is dat mijn woorden zo uitgelegd kunnen worden.
Als je de video bekijkt dan zul je zien dat er wel degelijk sprake is van een dilemma.heeck schreef: 15 apr 2020 10:31Je hebt de zaak in het frame van een dilemma gepresenteerd en je vervolgens niet aan de bij zo een frame horende spelregels gehouden.
en ook:Een vals dilemma, valse tweedeling of valse dichotomie (ook wel zwart-witdenken genoemd)[1] is een drogreden of denkfout waarbij twee alternatieven voorgesteld worden als de enige mogelijkheden, terwijl er in werkelijkheid nog andere zijn. Als zodanig is het een foute toepassing van het principe van de uitgesloten derde.