Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Rereformed »

axxyanus schreef: 15 apr 2020 12:12 Hoe zou jij staan t.o.v. een proefopstelling?
Die proefopstelling hebben we al in Europa. Dat is Zweden.

En als vergelijkingsmateriaal kun je Denemarken, Noorwegen en Finland gebruiken.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

België is inmiddels op weg om van alle landen in de wereld de meeste sterfgevallen per miljoen inwoners te krijgen. België is Italië al voorbij.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 15 apr 2020 11:41 Als de economie ernstig in elkaar stuikt door wat men nu doet (WERELDWIJD...)
kijk naar gebieden waar men neits doet, te weinig doet of simpelweg niets kan (kies zelf uit oorlogsgebied, 3e wereld, dictaturen,...)
en bekijk het economische drama daar.

dit virus zal de economie doen instorten, ongeacht wat je doet of niet doet.
laat het gewoon doen en laat, ik zeg maar wat, de huisvuilophaling van een doorsneestad wegvallen door teveel zieken?
3 weken en de ratten danken u.

wij maken onszelf wijs dat, vooral niet rendabele mensen getroffen worden. 1 vd vle voorbeelden van het enorme zelfbedrog
In de vs ligt 1 vd grootste vleesverwerkende bedrijven stil. Dat is voedselbevoorrading en als die aangetast raakt heb je pas echt een probleem.

rereformed nogmaals:
onze regeringen hebben beslist om elke dode in het rusthuis gewoon mee te tellen als coronadode (hartinfarct, hoge bloeddruk, door leeftijd sterven,...) Maak u geen zorgen, hier tref je geen Italiaanse of Spaanse toestanden aan in de klinieken.
gewoon hersengeamputeerde politici die ... (geen idee wat hen bezielt). z$
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

nu weer een Harvard studie nee hoor gooi er maar een paar jaar bovenop met de 1,5 meter samenleving
2022 is niet genoeg wij kunnen het nog beter 2025!

en het zal de NOS wel weer niet eens zijn die het moet plaatsen!

https://nos.nl/artikel/2330560-harvard- ... ouden.html

sorry maar ik ga er niet in mee, misschien egoistisch maar dit is de natuur en die valt niet in te dammen
Martim Cymbron -
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De studie:

https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abb5793

Heb er even geen zin in.
Te lange lap tekst en heb andere dingen te doen.

Heeck is vast bereid een samenvatting te geven. ;)
Qua interpreteren van cijfers is ie gewoon de beste op dit forum. (NOFI voor anderen)
Niet de aardigste maar dat pretendeert ie ook niet; hier is mijn conclusie en je doet er maar mee wat je wil.
Zo is Heeck. :)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Rereformed schreef: 15 apr 2020 12:41
axxyanus schreef: 15 apr 2020 12:12 Hoe zou jij staan t.o.v. een proefopstelling?

En als vergelijkingsmateriaal kun je Denemarken, Noorwegen en Finland gebruiken.
Well als ik dan deze covid trends in scandinavië bekijk dan heb ik mijn bedenkingen bij de aanpak van Zweden.

Ik wil daar niet te zwaar aan tillen, misschien dat de zaken nog keren maar voorlopig zie ik weinig voordeel aan de Zweedse aanpak t.o.v. de andere scandinavische landen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

We hebben het er al eerder over gehad, ik heb het dus over gewone mondkapjes.
NOS schreef:Kabinet: mondkapjes zijn nodig in de zorg

Het kabinet gaat de bevolking niet adviseren mondkapjes te dragen in het openbaar vervoer en de publieke ruimte, zoals de Duitse en Belgische regering vandaag wel deden.

Minister De Jonge zei op de persconferentie dat de schaarse mondkapjes hard nodig zijn in de zorg. Als mensen mondkapjes op straat gaan dragen, kunnen diezelfde mondkapjes dus niet in de zorg worden gebruikt.

Het kabinet gaat af op de adviezen van het Outbreak Management Team, aldus De Jonge, en dat stelt dat het dragen van mondkapjes buiten de zorg niet nodig is en leidt tot schijnzekerheid.
info-coronavirus.be schreef:Heeft het zin om een mondmasker te dragen als bescherming tegen het nieuwe coronavirus?

Het gebruik van mondmaskers om een infectie met het coronavirus te voorkomen, heeft alleen zin in ziekenhuizen waar patiënten met het coronavirus verzorgd worden en in laboratoria waar het lichaamsmateriaal van deze patiënten onderzocht wordt. Het dragen van mondmaskers op publieke plaatsen heeft momenteel geen enkele meerwaarde. Meer weten over het nut van een mondmasker? Lees dan dit interview met dr. Steven Van Gucht ( https://www.info-coronavirus.be/nl/2020 ... van-gucht/ ), professor virologie en voorzitter van het Wetenschappelijk Comité Coronavirus.
VRT schreef:Volgende week is er een nieuwe Nationale Veiligheidsraad. Alleszins is het "ons doel" om een geleidelijke versoepeling van de maatregelen te organiseren vanaf begin mei, zo klinkt het. "Het dragen van mondmaskers zal alleszins een belangrijke rol hebben in die versoepeling. Stoffen maskers zullen aanbevolen worden in situaties waar geen veilige afstand kan worden gehouden."
ARD schreef:Masken im Alltag "dringend" empfohlen

Außerdem empfehlen Bund und Länder "dringend" das Tragen von Alltagsmasken in Bus und Bahn und beim Einkaufen.
Misschien dat iemand er iets zinnigs van kan maken. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Arjen2015 schreef: 15 apr 2020 11:46 nu worden er weer adviezen de media ingeslingerd als 2022
en Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care heeft eerder gezegd dat wat hem betreft er maximaal zo'n 700 patiënten op de IC mogen liggen, voordat de maatregelen kunnen worden versoepeld.

https://nos.nl/artikel/2330447-de-coron ... n-man.html

ooit aan gedacht om de ic plekken standaard uit te breiden tot er voldoende onderbouwing van dat de piek is behaald en ze weer ic plekken kunnen gaan afbouwen? Nee de samenleving op slot gooien totdat de ic onder de 700 is, ik snap zulke mensen echt niet!

Niemand die pushed om de ic verlopig naar de 3000 te gooien..maar nee daar is geen capaciteit voor. Maar wel de capaciteit om een land op slot te gooien. Mij maak je niet wijs dat je geen personeel kan opscholen binnen 3 maanden voor beademing op de ic
in mijn ogen worden gewoon bewuste keuzes gemaakt….of extra ic of de samenleving op slot

Laat ik de media er maar even buiten ;)
De uitgebreide IC capaciteit legt nu de rest van de ziekenhuizen voor een groot deel plat. Een van de grootste zorgen in de ziekenhuizen is op dit moment hoe men de overige zorg weer op gang krijgt. Los van personeelstekort speelt er nog veel meer. Een simpel voorbeeld: tekort aan narcose middelen. Dat betekent dat bijvoorbeeld reguliere operaties in de knel komen. Nog een voorbeeld: veel meer CT scans die nodig zijn voor Covid patiënten maar ook om overige patiënten te screenen voor een ingreep (die met een onontdekte covid fataal kan worden). Die capaciteit is er ook niet direct. Kortom: met een paar IC ' s uit de grond stampen, ben je er echt niet.

Los daarvan lost 3000 IC plekken het probleem ook niet op. Anders had je in Duitsland (met nu al véél meer IC plekken) ook geen maatregelen nodig gehad. Als je de boel open gooit, ga je al snel ook vér over de 3000 IC patiënten heen.

Overal zag je tot de maatregelen werden genomen een verdubbeling van besmettingen in ca 3-4 dagen tijd. Dus met 4 X zoveel IC plekken heb je dan precies één week langer de tijd tot ze vol zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

heeck schreef: 15 apr 2020 10:31
vegan-revolution schreef: 14 apr 2020 20:09
heeck schreef: 14 apr 2020 12:03Jij bent daarom degeen die de arts toedicht dat hij mensen zou laten sterven als hij niet buiten zijn boekje ging.
Ik heb alleen maar beweerd dat die kans bestaat
Nee, dat heb je niet!
Ik zou niet weten hoe het mogelijk is dat mijn woorden zo uitgelegd kunnen worden.
heeck schreef: 15 apr 2020 10:31Je hebt de zaak in het frame van een dilemma gepresenteerd en je vervolgens niet aan de bij zo een frame horende spelregels gehouden.
Als je de video bekijkt dan zul je zien dat er wel degelijk sprake is van een dilemma.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
outremer
Forum fan

Bericht door outremer »

Rereformed schreef: 15 apr 2020 12:44 België is inmiddels op weg om van alle landen in de wereld de meeste sterfgevallen per miljoen inwoners te krijgen. België is Italië al voorbij.
Ik ben niet zeker maar volgens mij zitten in de cijfers van Belgie ook de doden in woonzorgcenters.
En ik het buitenland enkel de sterfgevallen in een ziekenhuis.
En dat scheelt wel een slok op de borrel.
Nogmaals, indien hetgeen ik zeg waar is .
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

axxyanus schreef: 15 apr 2020 12:03 Maar het gedrag dat ik zie bij mensen die handschoenen dragen, geeft mij niet bepaald vertrouwen dat ze daar voordeel aanhebben. Ze nemen de handleuning van de voetgangersbrug over het kanaal gewoon vast en krabben vijf minuten later met handschoenen aan, aan hun neus.
Klopt het is meer gedrag en basaal begrip waar het bij sommigen aan lijkt te ontbreken.
Handen wassen blijft het belangrijkste.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

doctorwho schreef: 16 apr 2020 09:20 Handen wassen blijft het belangrijkste.
ook dat moet correct gebeuren is veel meer dan uw handen ff onder water steken.

adviezen zijn leuk maar zonder voorlichting gaat het snel mis tem zinloos
bv
https://www.metrotimes.com/news-hits/ar ... iral-video
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Rereformed schreef: 15 apr 2020 12:41

En dan achteraf invullen welke factoren je als verklarende benoemt?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Fenomeen schreef: 15 apr 2020 16:31 De studie:

https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abb5793

Heb er even geen zin in.
Te lange lap tekst en heb andere dingen te doen.

Heeck is vast bereid een samenvatting te geven. ;)
Qua interpreteren van cijfers is ie gewoon de beste op dit forum. (NOFI voor anderen)
Niet de aardigste maar dat pretendeert ie ook niet; hier is mijn conclusie en je doet er maar mee wat je wil.
Zo is Heeck. :)
Dank!
Met zo een opdracht voel ik me ineens weer jaaaaren jonger; toen zeiden ze ook al zoiets.
Morgen eens zien hoever mijn begrip gaat, vandaag eerst gebakjes halen en mijn "Lorenz wheel' weer aan de zonnecellen-praat krijgen.

Roeland
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

vegan-revolution schreef: 15 apr 2020 21:38
heeck schreef: 15 apr 2020 10:31
vegan-revolution schreef: 14 apr 2020 20:09
Ik heb alleen maar beweerd dat die kans bestaat
Nee, dat heb je niet!
Ik zou niet weten hoe het mogelijk is dat mijn woorden zo uitgelegd kunnen worden.
heeck schreef: 15 apr 2020 10:31Je hebt de zaak in het frame van een dilemma gepresenteerd en je vervolgens niet aan de bij zo een frame horende spelregels gehouden.
Als je de video bekijkt dan zul je zien dat er wel degelijk sprake is van een dilemma.
Nee, want de door jou behemelde huisarts had "tig" andere opties kunnen overwegen. Via zijn begroepsgroep mionstens al.

Ter info Wiki:
Een vals dilemma, valse tweedeling of valse dichotomie (ook wel zwart-witdenken genoemd)[1] is een drogreden of denkfout waarbij twee alternatieven voorgesteld worden als de enige mogelijkheden, terwijl er in werkelijkheid nog andere zijn. Als zodanig is het een foute toepassing van het principe van de uitgesloten derde.
en ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_d ... oten_derde

Roeland
Plaats reactie