Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Arjen2015
Ervaren pen

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Arjen2015 »

ook nog iets wat argwaan bij me wekt de cijfers van India?

On Monday, April 20, at 19:30 GMT:
More than 1.3 billion people across India have lived under lockdown for more than three weeks as the government tries to blunt the effect of coronavirus and prevent healthcare facilities from being overwhelmed by a wave of new infections. But a 21-day period of confinement has not been enough to stop the spread of COVID-19 and India's Prime Minister Narendra Modi has now announced the extension of the biggest lockdown in world history until at least May 3.

en dat voor hoeveel covid doden? 500? op 1 miljard onderdanen? sorry maar dan breekt me klomp.
Death rate 7.3 deaths/1,000 population (2020) 7.300.000 per jaar overlijden er...

With 1,324 fresh cases registered in the last 24 hours, the total number of novel coronavirus count in India crossed more than 16,000 to reach 16,116 confirmed cases so far, according to the latest Ministry of Health and Family Welfare data. Along with that, the country's death toll has increased to 519, it said.

ik blijf erbij dat er een soort massa hysterie heerst en angst....maar goed dat is ondertussen wel duidelijk…
zulk soort besluiten wat moet je daarmee …..omdat de angst zo groot is? het verstand verloren?
Op basis van deze cijfers ga je de economie toch niet platleggen….
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

ZIet ernaar uit dat de zweedse aanpak helemaal nog niet zo slecht is

https://www.bloomberg.com/news/articles ... -effective

Hadden andere landen maar zo'n sterke ruggegraat i.p.v. de hele economie naar de knoppen te helpen.
Martim Cymbron -
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Arjen2015 schreef: 20 apr 2020 12:04 ik blijf erbij dat er een soort massa hysterie heerst en angst....
dan heb je niet goed opgelet
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Arjen2015 schreef: 20 apr 2020 12:04 ook nog iets wat argwaan bij me wekt de cijfers van India?

More than 1.3 billion people across India have lived under lockdown for more than three weeks as the government tries to blunt the effect of coronavirus and prevent healthcare facilities from being overwhelmed by a wave of new infections. But a 21-day period of confinement has not been enough to stop the spread of COVID-19 and India's Prime Minister Narendra Modi has now announced the extension of the biggest lockdown in world history until at least May 3.

en dat voor hoeveel covid doden? 500? op 1 miljard onderdanen? sorry maar dan breekt me klomp.
Uw klomp breekt omdat je niet door hebt dat het uiteindelijk dodental geen maatstaf is waarmee je een maatregel kan beoordelen.

Wat je moet weten is hoeveel doden de maatregel vermeden heeft.

Er is je al eens op deze fout gewezen. Waarom maak je hem dan opnieuw?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

axxyanus schreef: 20 apr 2020 12:34
Arjen2015 schreef: 20 apr 2020 12:04 ook nog iets wat argwaan bij me wekt de cijfers van India?

Uw klomp breekt omdat je niet door hebt dat het uiteindelijk dodental geen maatstaf is waarmee je een maatregel kan beoordelen.

welke fout? er is door de lockdown nauwelijks effect. Je gaat totaal niet in op de argumenten dat er normaal meer dan een half miljoen overlijden per maand? en nu suggereren dat de lockdown een magisch effect heeft daarop? Nee die fout maak ik met deze cijfers niet.
Je reactie zegt me genoeg dat je zelf de realiteit ook bent kwijtgeraakt als je de lockdown in India op basis van deze cijfers normaal vind
Martim Cymbron -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

heeck schreef: 20 apr 2020 10:33 Uit welke door jou gesuggereerde "verregaande gevolgen" mogen welke soorten gewenste resultaten opbloeien?
Bijvoorbeeld eisen van China dat ze ophouden met die markthandel in wilde dieren. Ook dat internationale experts bij nieuwe epidemieën onmiddellijk toegang krijgen tot China om de ernst van de situatie onafhankelijk te kunnen inschatten. Ook dat onmiddellijk monsters van weer nieuwe epidemievirussen naar het westen worden gezonden voor onderzoek. Ook dat journalisten juist toegang moeten krijgen om zo vrij mogelijk te rapporteren uit China, in plaats van dat ze daar regelmatig het land uit gezet worden. Het onderdrukken van informatie dat tot enig paniek zou kunnen leiden en het daarmee in verband staande de mond snoeren van klokkenluiders moet niet slechts veroordeeld worden, maar men moet ook verandering van deze politiek eisen.
Een ander gevolg zou moeten zijn dat het westen ervoor gaat zorgen wat veel goederen betreft niet meer zo afhankelijk te zijn van China, maar zaken weer zelf gaat maken. Onder andere medisch materiaal en apparatuur, en zaken van strategisch belang zoals 5G netwerk.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Arjen2015 schreef: 20 apr 2020 12:53 er is door de lockdown nauwelijks effect.
de gebeurtenissen in Spanje, Italie en New york zijn je volledig ontgaan?
Je gaat totaal niet in op de argumenten dat er normaal meer dan een half miljoen overlijden per maand?
er is al vaker op gewezen dat je op het aantal doden, dat elk land doorgeeft, niet kunt afgaan.
iedereen heeft andere belangen
communistische systemen denken aan hun PR en een Brits/amerikaans geprivatiseerd beursgenoteerd rusthuis heeft ook geen belang om een hoge mortaliteit door te geven. Dat zou slecht voor de beurswaarde zijn
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Arjen2015 schreef:en dat voor hoeveel covid doden? 500? op 1 miljard onderdanen? sorry maar dan breekt me klomp.

Niet alleen dat. Iedereen kan toch daarenboven op zijn klompen ook wel weten dat in een land als India de officiële cijfers eenvoudig niets te maken hebben met de realiteit. Het cijfer betekent dat een paar duizend geld hadden om in een ziekenhuis verzorgd te worden en daar overleden.
Weet je dat in India 300 testen worden uitgevoerd per miljoen inwoners? Hoeveel coronagevallen denk je dan te kunnen melden?

Ik gaf een paar dagen geleden een link waar je iets van de situatie in Ecuador kan zien. Bekeken? Wat van geleerd?
Filmpje van een week oud: https://www.youtube.com/watch?v=4XgHmQ7d_M8
Officiële cijfers van vandaag: in totaal slechts 474 doden

Arjen, Je vurige wens is nu zo groot dat je geen enkele bullshitfilter meer in je denken hebt.

"Er is door de lockdown nauwelijks effect".
Je kijkt duidelijk nog steeds naar die Jensen, en slikt alles wat deze man beweert. :shock:
Iemand die beweert dat een lockdown nauwelijks effect heeft, heeft een lockdown op eigen hersengebruik uitgevoerd.
Born OK the first time
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Arjen2015 schreef: 20 apr 2020 12:53 welke fout? er is door de lockdown nauwelijks effect. Je gaat totaal niet in op de argumenten dat er normaal meer dan een half miljoen overlijden per maand? en nu suggereren dat de lockdown een magisch effect heeft daarop? Nee die fout maak ik met deze cijfers niet.
Je reactie zegt me genoeg dat je zelf de realiteit ook bent kwijtgeraakt als je de lockdown in India op basis van deze cijfers normaal vind
Ik heb geen oordeel over of die lockdown normaal is of niet. Ik heb alleen geen zin om te zoeken naar de argumenten in jouw suggestieve vragen.

Als je een argument hebt, zet het dan eens duidelijk op een rijtje.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 20 apr 2020 13:08
Arjen2015 schreef:en dat voor hoeveel covid doden? 500? op 1 miljard onderdanen? sorry maar dan breekt me klomp.

Niet alleen dat. Iedereen kan toch op zijn klompen toch ook wel weten dat in een land als India de officiële cijfers eenvoudig niets te maken hebben met de realiteit. Het cijfer betekent dat een paar duizend geld hadden om in een ziekenhuis verzorgd te worden en daar overleden.
Zou 'best kunnen'.
https://nos.nl/artikel/2331079-oudere-m ... ar-ic.html
Ouderen die ernstig ziek worden door het coronavirus worden minder snel doorverwezen naar de intensive care. Die keuze verklaart vermoedelijk de daling van het aantal patiënten op de IC's, schrijft Trouw op basis van cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE).
¥¥ Van kwaad tot erger...
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lanier schreef: 20 apr 2020 09:35
collegavanerik schreef: 20 apr 2020 07:21
lanier schreef: 19 apr 2020 22:50

Even over de schrijver van dat stuk:
Philippe Lacoude, Ph.D., is a consultant in Washington, DC. He holds advanced degrees in applied mathematics, statistics and economics from the University of Paris Dauphine. He specializes in the implementation of economic and financial models. He is the author of “Le déficit budgétaire français”, “Action ou taxation: Le défi fiscal français”, and “What Social Security Will Pay: Rates of Return by Congressional District”.

Vreemd dat iemand die helemaal niets weet over virussen deze professor even de les leest. Lees ook even het commentaar onderaan op deze pagina.
En lees dan óók het commentaar van Marcel KInkaid 19.04.2020 at 02:23
Wie is hij??? Op basis waarvan moet ik hem geloven?
Logica? En omdat hij niet in een complot gelooft dat de chinezen met hiv en sars hebben geexperimenteerd, maar dat het gewoon een vleermuisvirusmutatie is waarvan er nog een heleboel voorhanden zijn, en zolang de chinezen exotische dieren stapelen op de dierenmarkt die virussen gewoon kunnen overspringen op andere soorten?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

collegavanerik schreef: 20 apr 2020 13:30
lanier schreef: 20 apr 2020 09:35
collegavanerik schreef: 20 apr 2020 07:21

En lees dan óók het commentaar van Marcel KInkaid 19.04.2020 at 02:23
Wie is hij??? Op basis waarvan moet ik hem geloven?
Logica? En omdat hij niet in een complot gelooft dat de chinezen met hiv en sars hebben geexperimenteerd, maar dat het gewoon een vleermuisvirusmutatie is waarvan er nog een heleboel voorhanden zijn, en zolang de chinezen exotische dieren stapelen op de dierenmarkt die virussen gewoon kunnen overspringen op andere soorten?
Het is volgens mij logischer om iemand te geloven die het over zijn vakgebied heeft dan iemand die iets beweert waar hij totaal niets van afweet.
Tsja geloven... ik geloofde ook niet dat de Brexit door zou gaan en dat Trump president zou worden.
Natuurlijk kan het virus over zijn gesprongen op die markt. Alleen is patiënt 1 nooit op die markt geweest.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Death rate 7.3 deaths/1,000 population (2020) 7.300.000 per jaar overlijden er...

With 1,324 fresh cases registered in the last 24 hours, the total number of novel coronavirus count in India crossed more than 16,000 to reach 16,116 confirmed cases so far, according to the latest Ministry of Health and Family Welfare data. Along with that, the country's death toll has increased to 519, it said.

ik blijf erbij dat er een soort massa hysterie heerst en angst....maar goed dat is ondertussen wel duidelijk…
zulk soort besluiten wat moet je daarmee …..omdat de angst zo groot is? het verstand verloren?
Op basis van deze cijfers ga je de economie toch niet platleggen….
Als de paniek groot genoeg is blijkbaar wel... en dát is volgens mij erger dan de besmetting. Zeker op termijn.
Verder denk ik dat de wereld teveel zit te wachten op een vaccin. Een middel dat het sterven fors tegengaat zou alles normaliseren. Ziek worden okay, dat hebben we allemaal.
¥¥ Van kwaad tot erger...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/10-0 ... ~ab432cbc/

Dit zal er aan te komen. En er zullen nog velen zich hierbij aansluiten.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Gerard R. schreef: 20 apr 2020 15:04 Als de paniek groot genoeg is blijkbaar wel... en dát is volgens mij erger dan de besmetting. Zeker op termijn.
Verder denk ik dat de wereld teveel zit te wachten op een vaccin. Een middel dat het sterven fors tegengaat zou alles normaliseren. Ziek worden okay, dat hebben we allemaal.
Alsof de mensen die het de hele tijd over de economie hebben, niet hun eigen soort paniek ervaren.

Ik kan ook argumenteren dat de mensen die paniekeren over de economie, hun verstand verloren hebben en daardoor bereid zijn onaanvaarbare risico's met onze gezondheid te nemen maar met dat soort argumenten overtuig je uiteindelijk niemand.

Je bent het oneens met de beslissingen die over het algemeen genomen worden, dat mag. Maar het is niet omdat mensen andere prioriteiten hebben dan jij en daardoor een andere beslissingen nemen dan jij, dat jouw beslissing rationeel is en die van hun een gevolg van paniek.
Plaats reactie