Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Bericht door Fenomeen » 01 mei 2020 19:25

2 voor 12 neem ik altijd op een dan kijk ik met vrienden een paar afleveringen achter elkaar, helpt ook goed om even aan corona te ontsnappen. (althans dat zou het moeten doen)

Astrid; "welk type verkoudheidsvirus kennen we naast de corona virussen enz enz"

In een normale tijd een normale vraag die me geeneens bijgebleven zou zijn.
Dat is nu anders. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 02 mei 2020 17:31

Een andere kijk op de huidige aanpak, waarin de langere termijn gevolgen worden belicht. De spagaat tussen kosten, baten en moraal belicht.

Het zou moeten gaan om gezondheid op korte termijn tegenover gezondheid op lange termijn. Het ontbreekt aan een langetermijnvisie waarin dat afgewogen wordt." Aldus Psychiater Damiaan Denys
Het hele artikel hieronder
https://www.brainwash.nl/bijdrage/psych ... ge-termijn
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 mei 2020 10:35

De pandemie uitgelegd aan mijn vroegere zelf. Hoe iets bijzonder grappig en tezelfdertijd realiteit kan zijn 8*) :

Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 12 mei 2020 07:24

De Covid-19 fuga is nu gecomponeerd:

Een zo bijzonder staaltje van meesterschap dat ik, als liefhebber van fuga's en iemand die tijdens de conservatoriumopleiding ooit een tien voor contrapunkt kreeg, hiervoor enkel eerbiedig en vol bewondering mijn Finse bontmuts afneem.
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 20 mei 2020 08:17

Eindelijk! Besmetting van mens op dier en nu van dier op mens!
https://www.ad.nl/politiek/minister-men ... ~a960babe/
Een medewerker van één van de nertsenbedrijven waar onlangs corona is vastgesteld, is waarschijnlijk door de nertsen besmet. Die conclusie is na onderzoek ‘aannemelijk’, schrijft minister Schouten (Landbouw) dinsdagavond laat aan de Tweede Kamer.

Was me eerlijk gezegd niet eens bewust van nertsfokkerijen (bedrijven!) in dit land. Maar het schijnt nog te mogen!
Misschien wordt het dan ook een keer de hoogste tijd deze sector eens goed onder de loep te nemen?
https://www.bontvoordieren.nl/bontvrij/ ... gKDPPD_BwE

En zoals we het massale autorijden eens beter moeten gaan zien te beheersen denk ik (HOOP IK) dat deze coronacrisis ook een ander licht gaat werpen op de bioINDUSTRIE. Vogelgriep, Q-koorts, varkenspest en nu corona...Wanneer is het genoeg??

Economie hè? Ik weet het...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 20 mei 2020 08:27

dikkemick schreef:
20 mei 2020 08:17
Was me eerlijk gezegd niet eens bewust van nertsfokkerijen (bedrijven!) in dit land. Maar het schijnt nog te mogen!
Revenge of the Nerts :D

Denk dat het eerder aan politiek en lobbywerk ligt dan enkel aan het woordje economie
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 20 mei 2020 08:32

doctorwho schreef:
20 mei 2020 08:27
dikkemick schreef:
20 mei 2020 08:17
Revenge of the Nerts :D

Denk dat het eerder aan politiek en lobbywerk ligt dan enkel aan het woordje economie
Ja, maar ik was van mening dat de bontsector t al wel een beetje gehad had. Misschien moet Brigitte weer eens in actie komen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 20 mei 2020 09:56

Rereformed schreef:
12 mei 2020 07:24
De Covid-19 fuga is nu gecomponeerd:

Een zo bijzonder staaltje van meesterschap dat ik, als liefhebber van fuga's en iemand die tijdens de conservatoriumopleiding ooit een tien voor contrapunkt kreeg, hiervoor enkel eerbiedig en vol bewondering mijn Finse bontmuts afneem.
Heel speciaal.
Ik heb het vastgelegd.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

collegavanerik
Superposter

Amsterdam: demonstraties weer toegestaan

Bericht door collegavanerik » 02 jun 2020 07:20

In Amsterdam is het weer toegestaan om te demonstreren, ik ben benieuwd of dat nu ook voor het niet groenlinkse gedachtengoed geldt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Peter van Velzen
Moderator

Re: Amsterdam: demonstraties weer toegestaan

Bericht door Peter van Velzen » 03 jun 2020 02:07

collegavanerik schreef:
02 jun 2020 07:20
In Amsterdam is het weer toegestaan om te demonstreren, ik ben benieuwd of dat nu ook voor het niet groenlinkse gedachtengoed geldt.
Halsema beweert dat de mening van de demonstranten er wat haar betreft niet toe doet bij de beoordeling of een demostratie wordt toegestaan. maar het zal haar waarschijnlijk niet lukken om het fascistische gedachtengoed te respecteren. Ze zou waarschijnlijk een groter terrein dan de dam hebben aangewezen als ze had vermoedt dat er zo veel mensen zouden komen. "Beetje dom" zou Maxima zeggen.
Ik wens u alle goeds

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 03 jun 2020 06:49

Peter van Velzen schreef:
03 jun 2020 02:07
collegavanerik schreef:
02 jun 2020 07:20
Halsema beweert dat de mening van de demonstranten er wat haar betreft niet toe doet bij de beoordeling of een demostratie wordt toegestaan. maar het zal haar waarschijnlijk niet lukken om het fascistische gedachtengoed te respecteren. Ze zou waarschijnlijk een groter terrein dan de dam hebben aangewezen als ze had vermoedt dat er zo veel mensen zouden komen. "Beetje dom" zou Maxima zeggen.
De burgemeester van Amsterdam promootte op de locale radio een massabijeenkomst ten tijde van een pandemie terwijl voetbalwedstrijden in het betaalde voetbal verboden zijn wegens besmettingsgevaar, dat zijn de feiten. Denk je heus dat Halsema een anti-lockdowndemonstratie toestaat?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 jun 2020 07:20

collegavanerik schreef:
03 jun 2020 06:49
De burgemeester van Amsterdam promootte op de locale radio een massabijeenkomst ten tijde van een pandemie terwijl voetbalwedstrijden in het betaalde voetbal verboden zijn wegens besmettingsgevaar, dat zijn de feiten. Denk je heus dat Halsema een anti-lockdowndemonstratie toestaat?
IK zou het niet weten,het hangt van de te verwachten opkomst af en de beschikbare ruimte. Maar als ik haar mag geloven dan in principe wel. Denk jij dat het verstandig zou zijn?
Ik wens u alle goeds

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 03 jun 2020 13:13

03 jun 2020 07:20
collegavanerik schreef:
IK zou het niet weten,het hangt van de te verwachten opkomst af en de beschikbare ruimte. Maar als ik haar mag geloven dan in principe wel. Denk jij dat het verstandig zou zijn?
Ik denk niet dat het verstandig is, maar Halsema heeft nu een precedent voor heel Nederland gecreëerd, met haar "demonstreren is een grondrecht". Dan is het ook gelijke monniken gelijke kappen.

- U schoolt samen, gaat u naar een voetbalwedstrijd?
- Nee we gaan demonstreren.
- Oh, dan mag het wel.
Afbeelding Hebr 6:

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 09 jun 2020 19:41

collegavanerik schreef:
03 jun 2020 13:13
collegavanerik schreef:
Ik denk niet dat het verstandig is, maar Halsema heeft nu een precedent voor heel Nederland gecreëerd, met haar "demonstreren is een grondrecht". Dan is het ook gelijke monniken gelijke kappen.

- Oh, dan mag het wel.
Ik denk dat het grondrecht wel bescherming verdient, ook in coronatijd. Maar in haar ijver om haar eigen fouten toe te dekken heeft Halsema juist bereikt dat we in het mechanisme moeten geloven dat uitoefening van dat grondrecht niet anders kan dan komen met risico op besmettingen. Daarmee heeft ze zichzelf wel, maar het grondrecht op demonstreren geen dienst bewezen. Ze had beter gewoon haar fout kunnen toegeven.

Ik las dat het in Eindhoven wel kon. Daar is gewoon aan organisatie gedaan zodat het op een veilige manier kon. Halsema heeft niets aan organisatie gedaan, terwijl ze juist vertelt dat ze een voorgevoel had dat het best eens groot had kunnen worden. De voorstelling van zaken dat er niks zit tussen ME er op laten knallen en helemaal niks doen is natuurlijk ook onzin. Je kunt gewoon aan mensen vragen om naar huis te gaan, met een uitleg er bij. Maar zelfs in die sfeer is niets gedaan.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 09 jun 2020 22:23

BdO schreef:
09 jun 2020 19:41
collegavanerik schreef:
03 jun 2020 13:13

- Oh, dan mag het wel.
Ik denk dat het grondrecht wel bescherming verdient, ook in coronatijd. Maar in haar ijver om haar eigen fouten toe te dekken heeft Halsema juist bereikt dat we in het mechanisme moeten geloven dat uitoefening van dat grondrecht niet anders kan dan komen met risico op besmettingen. Daarmee heeft ze zichzelf wel, maar het grondrecht op demonstreren geen dienst bewezen. Ze had beter gewoon haar fout kunnen toegeven.

Ik las dat het in Eindhoven wel kon. Daar is gewoon aan organisatie gedaan zodat het op een veilige manier kon. Halsema heeft niets aan organisatie gedaan, terwijl ze juist vertelt dat ze een voorgevoel had dat het best eens groot had kunnen worden. De voorstelling van zaken dat er niks zit tussen ME er op laten knallen en helemaal niks doen is natuurlijk ook onzin. Je kunt gewoon aan mensen vragen om naar huis te gaan, met een uitleg er bij. Maar zelfs in die sfeer is niets gedaan.
Halsema heeft het zelfs van het Museumplein naar de Dam verplaatst.
Afbeelding Hebr 6:

Plaats reactie