Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door collegavanerik »

Mullog schreef: 11 jun 2020 20:05
lanier schreef: 21 apr 2020 21:00 Met 10 glazen bier in je mik neem je het meestal niet meer zo nauw met de regels.
Er gaan weer terassen dicht. Toen ik dat en de reden waarom hoorde moest ik gelijk aan deze uitspraak denken. Ik zou hem op een tegeltje laten zetten :)

Vuistregel:
18 glazen bier is anderhalve meter
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik lag (na de lunch houd ik meestal siësta) nate denken over de rally die Trump aaanstaande zaterdag in Tulsa gaat houden. Veel mensen maken zich zorgen over het risico van verspreiding van het virus. Maar hoe erg kan het zijn? 16.000 mensen opeengepakt en nog 40.000 anderen op een tweede nabijgelegen locatie, Je vraagt je af waarom zoveel belangstelling, Zouden ze denken dat het hun laatste kans is om hun idool in levende lijfe te ontmoeten?

Totaal 56.000 mensen dus, Laten ze allen geinfecteerd worden, 1 op 8 krijgt covid-verschijjsnelen (7.000 personen) en wordt in de week erop getest, Een verhoging van het aantal gevallen met 4% per dag, Dat valt niet eens erg op. Ongeveer de helft ervan komt in het ziekenhuis terecht en verhoogt daar - weer een week later - het aantal patienten daar met 6%.Valt ook niet op. Weer de helft daarvan overlijdt en dat betekent een stijging met 33%, Dat gaat dus wel opvallen. Maar is kleiner dan het wekelijkse verschil tussen zondag en dinsdag. Het zal Trumps verkiezingskansen niet beïnvloeden denk ik. Het wordt anders als hij zélf het virus oploopt.

Waarom zijn mensen zo roekeloos? Ik denk dat we vergeten dat 100.000 doden in de VS helemaal zo veel niet is. Hoeveel mensen zouden er gemiddeld naar een begravenis gaan, 200? Dus door de dood van 100.000 worden 20 miljoen mensen persoonlijk getroffen. Dat is slechts 6% van de bevolking! 94% kent niemand die aan de ziekte gestorven is. Logisch dat velen denken dat het zo'n vaart niet zal lopen, En misschien valt het inderdaad mee. De meeste Trumpfans wonen niet in de zwaarsts getroffen staten aan de kustm maar in het binnenland en wie zich niet lekker voelt of iemand kent die er ziek van is komt niet. Waarschijnlijk is 99% van de bezoekers virusvrij. Die ene procent blijft me uiteraard dwars zitten, want als ze hard genoeg juichen kunnen ze ieder 70 anderen besmetten, Gelukkig krijgen ze maskers, hopelijk doen ze ze voor.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

collegavanerik schreef: 14 jun 2020 14:45 Vuistregel:
18 glazen bier is anderhalve meter
In de VS is het simpelera: 6 voet.
Dat is de lengte van een gemiddelde Nederlander. dus neem een Nederlander mee, pak hem bij zijn voeten en draai hem in de rondte. WIe door zijn kop geraakt word stond te dicht bij, Toegegeven: wordt moeilijker naarmate je meer bier drinkt.
Ik wens u alle goeds
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

nieuwe studie laat zien dat mensen met bloedgroep A een veel hogere kans hebben op besmetting, dat sluit dus al een heleboel mensen uit.
en alle studies dus er helemaal naast zaten vanaf het begin. Het aantal mensen dat besmet kan raken is al significant lager als de gebruikte modellen.

https://www.nieuwskoerier.nl/news/68199 ... p-covid-19

daarbij heeft de demonstratie op de dam nul effect gehad op verspreiding corona....en toch wilt de politiek nog steeds de noodwet er door drukken?

dus nu met de terrassen weer open....al ruim 2 weken alleen nog maar een afname van covid...en toch houd de politiek de maatregelen in stand..wanneer gaan ze toegeven dat ook dit virus net als elk ander griepvirus na de winter gewoon verdwijnt?
op basis van deze cijfers hoe kan je het nog verantwoorden een wet in te voeren met andere halve meter afstand?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b67b3650/
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

toch nog even de cijfers wat ik echt werkelijk absurd vind een maatschappij nog steeds gedeeltelijk op slot gooien of de anderhalve meter politiek voor slecht 700! mensen die overleden zijn de afgelopen maanden (laat staan het aantal wat nu nog overlijd)
(met grotendeels onderliggende kwalen en lijden) van onder de 70 jaar!

Er had nog steeds als ik deze cijfers bekijk een totaal ander aanpak voor de ouderen geweest kunnen zijn boven de 70, heeft geen kinderen meer thuis wonen , zijn allemaal met pensioen...elke maatregel die nu nog uitgevoerd word voor mensen onder de 70 is werkelijk buiten alle proporties er zijn nog nauwelijks besmettingen maar toch update de rivm ons dagelijks met een paar doden..het is een complete indoctrinatie!

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Er komen jaarlijks meer doden om in het verkeer dus zullen we dan ook maar het verkeer plat leggen?
ik snap het echt niet meer dat er nu nog maatregelen zijn , en ik maak me er ondertussen echt boos over...
zie ik het echt zo verkeerd? want het lukt me niet het anders te zien.
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Wat al bleek hoe de media er instaat en waarom ik de media niet vertrouw!
Dit wordt perfect verwoord door volkskrant CEO

Een zeer meewerkende media samen met de overheid , die een propaganda machine van de overheid is geworden , die ervoor kiest om niet kritisch te blijven..en dat is net zo erg..

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... jn-volgen/

Wat dat betreft is dus de pers zeer kritisch op alles wat niet de lijn volgt en worden tegengeluiden niet in de pers gehoord
zoals Cafe weltschmerz met wetenschappelijke onderbouwing waarom de maatregelen die genomen zijn verkeerd zijn

https://www.cafeweltschmerz.nl/viruswaa ... roen-pols/
Martim Cymbron -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Arjen2015 schreef: 18 jun 2020 15:07 daarbij heeft de demonstratie op de dam nul effect gehad op verspreiding corona....en toch wilt de politiek nog steeds de noodwet er door drukken?
Begrijp je dat het feit dat er nauwelijks meer besmettingen bijkomen te danken is aan de lockdown? Zo is het inderdaad in alle landen die een lockdown hadden. In Finland en Noorwegen is de noodwet daarom al opgeheven en kan men eenvoudig weer normaal leven. Finland had gisteren twee nieuwe besmettingen en Noorwegen zestien. Wellicht wacht men in Nederland nog wat langer omdat ca. 100 nieuwe besmettingen per dag weliswaar heel weinig, maar toch niet geheel onbeduidend is, maar nog steeds een risico inhoudt. Uit de VS komt slecht nieuws: in vele staten waar de lockdown veel te vroeg opgeheven is begint de eigenlijke besmettingsgolf nu pas.

Heel droevig is het nu gesteld met Zweden. De 5000 slachtoffergrens is overschreden, en het is nu al duidelijk dat dit de komende maanden zal oplopen met duizenden. Terwijl in Noorwegen en Finland het coronavirus bijna volledig weg is sinds de maand juni begon, is tezelfdertijd het aantal besmettingen in Zweden nu opgelopen tot hoogten die het in maart, april en mei niet gekend heeft. In die maanden was het hoogste aantal besmettingen af en toe iets boven de 800, maar nu is het dagelijkse cijfer gemiddeld ver boven de 1000, en gisteren opgelopen tot 1481.
Born OK the first time
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Rereformed schreef: 19 jun 2020 11:56
Arjen2015 schreef: 18 jun 2020 15:07 daarbij heeft de demonstratie op de dam nul effect gehad op verspreiding corona....en toch wilt de politiek nog steeds de noodwet er door drukken?
Begrijp je dat het feit dat er nauwelijks meer besmettingen bijkomen te danken is aan de lockdown? Zo is het inderdaad in alle landen die een lockdown hadden. In Finland en Noorwegen is de noodwet daarom al opgeheven en kan men eenvoudig weer normaal leven. Finland had gisteren twee nieuwe besmettingen en Noorwegen zestien. Wellicht wacht men in Nederland nog wat langer omdat ca. 100 nieuwe besmettingen per dag weliswaar heel weinig, maar toch niet geheel onbeduidend is, maar nog steeds een risico inhoudt. Uit de VS komt slecht nieuws: in vele staten waar de lockdown veel te vroeg opgeheven is begint de eigenlijke besmettingsgolf nu pas.

Heel droevig is het nu gesteld met Zweden. De 5000 slachtoffergrens is overschreden, en het is nu al duidelijk dat dit de komende maanden zal oplopen met duizenden. Terwijl in Noorwegen en Finland het coronavirus bijna volledig weg is sinds de maand juni begon, is tezelfdertijd het aantal besmettingen in Zweden nu opgelopen tot hoogten die het in maart, april en mei niet gekend heeft. In die maanden was het hoogste aantal besmettingen af en toe iets boven de 800, maar nu is het dagelijkse cijfer gemiddeld ver boven de 1000, en gisteren opgelopen tot 1481.
je haalt die duizenden volledig uit je duim! en daarbij ga je volledig voorbij aan het feit dat er slecht 600 onder de 70 zijn overleden!
dus al wat ik eerder had aangeven de maatschappij op slot gooien ? voor de 70 + met onderliggende kwalen?
Stel een goed beleid op voor de 70+
Martim Cymbron -
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

je haalt die duizenden volledig uit je duim!
Pardon?
In Zweden staat de teller op 5053 doden, dat is een feit [-X
Er komen jaarlijks meer doden om in het verkeer dus zullen we dan ook maar het verkeer plat leggen?
ik snap het echt niet meer dat er nu nog maatregelen zijn , en ik maak me er ondertussen echt boos over...
zie ik het echt zo verkeerd? want het lukt me niet het anders te zien
Het draait allemaal om de capaciteit van de ic's. Coronapatiënten liggen 4 tot 6 weken op de ic, dat is vergeleken met andere ziektes of ongevallen extreem lang. We hebben gezien dat bij een uitbraak binnen een mum van tijd de ic's bijna vol lagen. Dat moeten we zien te vermijden. We zien ook dat de huidige maatregelen werken. Laten we die los dan liggen de ic's zo weer vol. Willen we dat?
Peter van Velzen
Site Admin

Arjen2015 schreef: 19 jun 2020 15:10 je haalt die duizenden volledig uit je duim! en daarbij ga je volledig voorbij aan het feit dat er slecht 600 onder de 70 zijn overleden!
dus al wat ik eerder had aangeven de maatschappij op slot gooien ? voor de 70 + met onderliggende kwalen?
Stel een goed beleid op voor de 70+
Ik word over 7 weken weken 70, dus misschien ben ik bevooroordeeld. Maar de beste manier om mij te beschermen is ervoor zorgen dat de jongere generaties waarmee ik ons huis deel, Het virus niet krijgen.
Ik wens u alle goeds
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

lanier schreef: 19 jun 2020 19:10
je haalt die duizenden volledig uit je duim!
Pardon?
zie ik het echt zo verkeerd? want het lukt me niet het anders te zien
Het draait allemaal om de capaciteit van de ic's. Coronapatiënten liggen 4 tot 6 weken op de ic, dat is vergeleken met andere ziektes of ongevallen extreem lang. We hebben gezien dat bij een uitbraak binnen een mum van tijd de ic's bijna vol lagen. Dat moeten we zien te vermijden. We zien ook dat de huidige maatregelen werken. Laten we die los dan liggen de ic's zo weer vol. Willen we dat?
Arjen telt alleen maar het aantal doden onder de 70 jaar. Vandaar dat hij uitkomt op het betrekkelijk lage getal van 600/700. Het lijkt erop dat de overige doden voor Arjen niet relevant zijn binnen de cijfers. De overledenen van boven de 70 hadden onderliggend lijden en zouden vroeg of laat toch al wel zijn doodgegaan. De sterfgevallen van boven de 70 vertekenen het beeld voor hem en mogen om die reden niet worden meegewogen in de totaalcijfers.

Maar nu het aantal coronadoden door hem op 600/700 is vastgesteld, kan Arjen met de voor hem volkomen logische doch in mijn ogen absurde vergelijking van het aantal verkeersdoden in Nederland komen aanzetten. Dit zijn jaarlijks inderdaad om en nabij de 600 personen. Maar eigenlijk ligt dit getal een stuk lager als je de verkeersdoden van boven de 70 niet meerekent. Ja toch Arjen? Of zou Arjen denken dat het CBS de groep bejaarde verkeersdoden voor een 'eerlijkere weergave' in haar cijfers reeds heeft weggelaten?

Want waarom zou je überhaupt een bejaarde opa met onderliggend lijden die in zijn scootmobiel door een auto werd doodgereden meenemen in de cijfers van het totaal aantal verkeersdoden? De oude baas zou thuis in zijn stoel binnen afzienbare tijd toch al wel zijn doodgegaan. Ja, dit bedoel ik cynisch.

Overigens lag het aantal verkeersdoden in de jaren 60 en 70 vele malen hoger. In 1970 nog circa 3500 doden. Maar toen werd in 1975 de autogordel verplicht en daalde dit aantal spectaculair. Zo zie je maar. Ook toen deden scherpe maatregelen bijzonder effectief hun werk. Aan de andere kant; die verplichte autogordel was natuurlijk wel een enorme inperking van onze vrijheid. Plotseling zaten we vastgebonden op onze eigen stoel in ons eigen voertuig en waren we niet langer de baas binnen ons eigen bezit (ook weer cynisch).
Zou het aantal verkeersdoden in Nederland weer terugkeren richting het jaarlijkse getal van 3500 dan zou ik als overheid voor bepaalde groepen zeker een (tijdelijke) verkeersstop overwegen ja.

Al weken negeert Arjen hier het antwoord op de vraag hoeveel doden er zouden zijn geweest indien er geen lockdown zou zijn toegepast? Laten we ons voor het gemak even beperken tot zijn getal van 600/700. Hoe hoog zou dit getal vandaag dan zijn geweest zonder lockdown Arjen?
Laatst gewijzigd door Ronaldus67 op 20 jun 2020 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat die lockdown, intelligent of niet, goed is geweest is evident. Kijk alleen maar naar de landen waar dit niet gebeurd is. Afgezien van het wel of niet veel testen is Brazilië toch echt koploper! Een virus verspreidt door (in)direct contact. Geen contact is geen verspreiding. Simpeler kun je het niet maken.
Een virus kruipt, loopt of vliegt niet. Behalve dan weer indirect uiteraard. De vliegtuigen zitten dan ook gelukkig weer vol voor 30 euro pp!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 20 jun 2020 10:14 Dat die lockdown, intelligent of niet, goed is geweest is evident. Kijk alleen maar naar de landen waar dit niet gebeurd is. Afgezien van het wel of niet veel testen is Brazilië toch echt koploper! Een virus verspreidt door (in)direct contact. Geen contact is geen verspreiding. Simpeler kun je het niet maken.
Een virus kruipt, loopt of vliegt niet. Behalve dan weer indirect uiteraard. De vliegtuigen zitten dan ook gelukkig weer vol voor 30 euro pp!
Brazlië lijkt inderdaad hard op weg naar een ramp, maar tot nu toe is België na San Marino nog steeds het land met de meeste slachtoffers per miljoen inwoners. Nederland komt op plaats 10 vlak na de VS en BraziliË staat vooralsnog op de 17e plaats. Omdat het zo'n groot land is staat Brazilië wel op de 2e plaats na de VS wat het totaal aantal slachtoffers betreft. Mexico, Peru, Equador en Chili zijn ook hard op weg naar een rampscenario. Wellicht worden al die landen nog ingehaald door India, waar de Moesson inmiddels haar tol is gaan eisen. De wereld is er nog lang niet klaar mee.

Opvallend is hoeveel aandacht er op de Thaise TV is voor het virus. Als je bedenkt dat er hier - tot nu - ongeveer evenveel mensen aan overleden zijn als er elk half uur in Thailand omkomen. In Nederland is het 500 maal erger, maar desondanks ken ik persoonlijk niemand die aan het virus overleden is. En dat geldt - denk ik - voor de meesten van ons.

Je hebt groot gelijk dat de lockdown wel degelijk geholpen heeft. Hoe erg het had kunnen zijn toont - zoals ik al eerder aanvoerde - de ramp in het Italiaanse Bergamo aan, waar iedereen (gemiddeld) vijf vrienden en/of familieleden heeft verloren.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lanier schreef: 19 jun 2020 19:10
Arjen2015 schreef:je haalt die duizenden volledig uit je duim!
Pardon?
Arjens opmerking slaat wellicht op de duizenden die ik voorspel voor de komende maanden.

@Arjen2015
Sinds wanneer onderbouw ik mijn beweringen niet en ken je mij als iemand die zomaar wat uit zijn duim zuigt? :( Mijn uitspraak is gebaseerd op even googlen wat de prognoses zijn voor Zweden.
Ik geef toe dat wat voor wetenschappelijke prognoses doorgaat niet ver verwijderd is van uit de duim zuigen. Het bureau in Washington IHME dat prognoses produceert heeft er wat Zweden betreft al eerder naast gezeten. Half april voorspelde men dat Zweden eind april de besmettingspiek zou bereiken en het daarna geleidelijk zou afnemen. Het dodental zou beperkt blijven tot 4200. Dit ging dus glansrijk de mist in. Begin juni hebben ze een nieuwe prognose gepubliceerd, waar men een dodental van 6500 verwacht voor begin augustus. Deze prognose zal echter ook in de mist gaan, omdat men uitging van de cijfers van de laatste twee weken van mei, en van de veronderstelling dat de besmettingen vanaf juni af zullen nemen. Men weet inmiddels dat de besmettingsgolf in Zweden juist toenam. Oftewel een minimum van 2000 nieuwe slachtoffers valt te verwachten, vooral als je, zoals ik schreef voor de zekerheid ”de komende maanden” schrijft. Op Worldometer verwacht men al voor 4 augustus een slachtofferaantal tussen de zevenduizend en tienduizend in Zweden.

Op 30 april had een zesmaal zo hoog slachtofferaantal als Finland en Noorwegen bij elkaar opgeteld voor jou geen enkele betekenis, nu is dit uitgegroeid tot een tienmaal zo hoog slachtofferaantal, en weer heeft het geen betekenis. Daaruit concludeer ik dat een twaalf maal zo hoog cijfer na de zomer voor jou ook geen enkele betekenis zal hebben.
Born OK the first time
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Trump had wel een slim idee.
De Telegraaf: "Trump zei tijdens zijn speech dat hij bij de gezondheidsautoriteiten erop heeft aangedrongen het aantal coronatests in zijn land te verminderen. „Vertraag het afnemen van tests.” De VS hebben 25 miljoen tests uitgevoerd, „meer dan in welk ander land dan ook”, aldus Trump. Tegen duizenden aanhangers repte de president van „een zwaard met twee scherpe kanten. Hoe meer we testen, hoe meer gevallen we hebben.”
Je kunt het aantal nieuwe gevallen verlagen door niet te testen. Briljant.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie