Vuistregel:
18 glazen bier is anderhalve meter
Moderator: Moderators
In de VS is het simpelera: 6 voet.
Begrijp je dat het feit dat er nauwelijks meer besmettingen bijkomen te danken is aan de lockdown? Zo is het inderdaad in alle landen die een lockdown hadden. In Finland en Noorwegen is de noodwet daarom al opgeheven en kan men eenvoudig weer normaal leven. Finland had gisteren twee nieuwe besmettingen en Noorwegen zestien. Wellicht wacht men in Nederland nog wat langer omdat ca. 100 nieuwe besmettingen per dag weliswaar heel weinig, maar toch niet geheel onbeduidend is, maar nog steeds een risico inhoudt. Uit de VS komt slecht nieuws: in vele staten waar de lockdown veel te vroeg opgeheven is begint de eigenlijke besmettingsgolf nu pas.
je haalt die duizenden volledig uit je duim! en daarbij ga je volledig voorbij aan het feit dat er slecht 600 onder de 70 zijn overleden!Rereformed schreef: ↑19 jun 2020 11:56Begrijp je dat het feit dat er nauwelijks meer besmettingen bijkomen te danken is aan de lockdown? Zo is het inderdaad in alle landen die een lockdown hadden. In Finland en Noorwegen is de noodwet daarom al opgeheven en kan men eenvoudig weer normaal leven. Finland had gisteren twee nieuwe besmettingen en Noorwegen zestien. Wellicht wacht men in Nederland nog wat langer omdat ca. 100 nieuwe besmettingen per dag weliswaar heel weinig, maar toch niet geheel onbeduidend is, maar nog steeds een risico inhoudt. Uit de VS komt slecht nieuws: in vele staten waar de lockdown veel te vroeg opgeheven is begint de eigenlijke besmettingsgolf nu pas.
Heel droevig is het nu gesteld met Zweden. De 5000 slachtoffergrens is overschreden, en het is nu al duidelijk dat dit de komende maanden zal oplopen met duizenden. Terwijl in Noorwegen en Finland het coronavirus bijna volledig weg is sinds de maand juni begon, is tezelfdertijd het aantal besmettingen in Zweden nu opgelopen tot hoogten die het in maart, april en mei niet gekend heeft. In die maanden was het hoogste aantal besmettingen af en toe iets boven de 800, maar nu is het dagelijkse cijfer gemiddeld ver boven de 1000, en gisteren opgelopen tot 1481.
Pardon?je haalt die duizenden volledig uit je duim!
Het draait allemaal om de capaciteit van de ic's. Coronapatiënten liggen 4 tot 6 weken op de ic, dat is vergeleken met andere ziektes of ongevallen extreem lang. We hebben gezien dat bij een uitbraak binnen een mum van tijd de ic's bijna vol lagen. Dat moeten we zien te vermijden. We zien ook dat de huidige maatregelen werken. Laten we die los dan liggen de ic's zo weer vol. Willen we dat?Er komen jaarlijks meer doden om in het verkeer dus zullen we dan ook maar het verkeer plat leggen?
ik snap het echt niet meer dat er nu nog maatregelen zijn , en ik maak me er ondertussen echt boos over...
zie ik het echt zo verkeerd? want het lukt me niet het anders te zien
Ik word over 7 weken weken 70, dus misschien ben ik bevooroordeeld. Maar de beste manier om mij te beschermen is ervoor zorgen dat de jongere generaties waarmee ik ons huis deel, Het virus niet krijgen.Arjen2015 schreef: ↑19 jun 2020 15:10 je haalt die duizenden volledig uit je duim! en daarbij ga je volledig voorbij aan het feit dat er slecht 600 onder de 70 zijn overleden!
dus al wat ik eerder had aangeven de maatschappij op slot gooien ? voor de 70 + met onderliggende kwalen?
Stel een goed beleid op voor de 70+
Arjen telt alleen maar het aantal doden onder de 70 jaar. Vandaar dat hij uitkomt op het betrekkelijk lage getal van 600/700. Het lijkt erop dat de overige doden voor Arjen niet relevant zijn binnen de cijfers. De overledenen van boven de 70 hadden onderliggend lijden en zouden vroeg of laat toch al wel zijn doodgegaan. De sterfgevallen van boven de 70 vertekenen het beeld voor hem en mogen om die reden niet worden meegewogen in de totaalcijfers.lanier schreef: ↑19 jun 2020 19:10Pardon?je haalt die duizenden volledig uit je duim!
In Zweden staat de teller op 5053 doden, dat is een feit![]()
Het draait allemaal om de capaciteit van de ic's. Coronapatiënten liggen 4 tot 6 weken op de ic, dat is vergeleken met andere ziektes of ongevallen extreem lang. We hebben gezien dat bij een uitbraak binnen een mum van tijd de ic's bijna vol lagen. Dat moeten we zien te vermijden. We zien ook dat de huidige maatregelen werken. Laten we die los dan liggen de ic's zo weer vol. Willen we dat?Er komen jaarlijks meer doden om in het verkeer dus zullen we dan ook maar het verkeer plat leggen?
ik snap het echt niet meer dat er nu nog maatregelen zijn , en ik maak me er ondertussen echt boos over...
zie ik het echt zo verkeerd? want het lukt me niet het anders te zien
Brazlië lijkt inderdaad hard op weg naar een ramp, maar tot nu toe is België na San Marino nog steeds het land met de meeste slachtoffers per miljoen inwoners. Nederland komt op plaats 10 vlak na de VS en BraziliË staat vooralsnog op de 17e plaats. Omdat het zo'n groot land is staat Brazilië wel op de 2e plaats na de VS wat het totaal aantal slachtoffers betreft. Mexico, Peru, Equador en Chili zijn ook hard op weg naar een rampscenario. Wellicht worden al die landen nog ingehaald door India, waar de Moesson inmiddels haar tol is gaan eisen. De wereld is er nog lang niet klaar mee.dikkemick schreef: ↑20 jun 2020 10:14 Dat die lockdown, intelligent of niet, goed is geweest is evident. Kijk alleen maar naar de landen waar dit niet gebeurd is. Afgezien van het wel of niet veel testen is Brazilië toch echt koploper! Een virus verspreidt door (in)direct contact. Geen contact is geen verspreiding. Simpeler kun je het niet maken.
Een virus kruipt, loopt of vliegt niet. Behalve dan weer indirect uiteraard. De vliegtuigen zitten dan ook gelukkig weer vol voor 30 euro pp!
Arjens opmerking slaat wellicht op de duizenden die ik voorspel voor de komende maanden.
Je kunt het aantal nieuwe gevallen verlagen door niet te testen. Briljant.De Telegraaf: "Trump zei tijdens zijn speech dat hij bij de gezondheidsautoriteiten erop heeft aangedrongen het aantal coronatests in zijn land te verminderen. „Vertraag het afnemen van tests.” De VS hebben 25 miljoen tests uitgevoerd, „meer dan in welk ander land dan ook”, aldus Trump. Tegen duizenden aanhangers repte de president van „een zwaard met twee scherpe kanten. Hoe meer we testen, hoe meer gevallen we hebben.”