Politiek incorrect
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
Re: Politiek incorrect
Bedankt voor het verplaatsen, maar het topic grijpt dieper. Je ziet het ook bij vakbonden.
Bij welke vakbond moeten conservatieve atheïsten zich aansluiten? Vroeger had je tenminste nog de NKV en de CNV voor de christelijke conservatieven, aks ik nu de FNV hoor dan viel ik mijn politieke mening niet vertegenwoordigd. Bij de meeste polls kom ik iets links van het midden uit. Maar politiek gezien zit ik door de huidige polarisatie in een vacuüm.
Bij welke vakbond moeten conservatieve atheïsten zich aansluiten? Vroeger had je tenminste nog de NKV en de CNV voor de christelijke conservatieven, aks ik nu de FNV hoor dan viel ik mijn politieke mening niet vertegenwoordigd. Bij de meeste polls kom ik iets links van het midden uit. Maar politiek gezien zit ik door de huidige polarisatie in een vacuüm.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik dacht dat dit duidelijk genoeg was voor iedereen, die hier al een tijd meeloopt.collegavanerik schreef: ↑19 jun 2020 15:11 In hoeverre modereert het modteam hier politiek incorrecte uitspraken?
Wordt er met gelijk maten gemeten op politiek links en rechts op religieus gereformeerd katholiek joods moslim boeddhist?
Kunnen foute grapjes nog of moet ik op eieren gaan lopen?
Die indruk krijg ik nu wel.
viewtopic.php?p=576779#p576779
Dit heeft zero met politiek correct te maken, maar alles met hoe we dit forum willen houden.
Lees nog eens mijn inhoudelijke reactie hier.
viewtopic.php?p=576793#p576793
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
En dat na 4 jaar prima conversaties, waarin je je hebt kunnen uiten zoals je deed, en je wat de moderatie betreft geen verder aanleiding gegeven hebt voor de 3e waarschuwing?
Wat ons betreft zijn dit soort oude waarschuwingen verjaard.
Wat niet betekent dat ze zijn vergeten.
Wil je dit nog eens herlezen?
Ik heb de kleur weggehaald, dus hier kun je gewoon op reageren.
.
viewtopic.php?p=576779#p576779
Daar je al langer meeloopt, je dit eerder is geschreven en we weten, dat je ook op een goede manier een debat kunt voeren, wordt dit extra aangetekend.
Vanaf nu weer graag je herinneren, wat je we verstaan onder vrijheid van meningsuiting enerzijds en kretelogie zonder een geargumenteerde eigen inbreng en schelden anderzijds.
Maria
.Vanaf nu weer graag je herinneren, wat je we verstaan onder vrijheid van meningsuiting enerzijds en kretelogie zonder een geargumenteerde eigen inbreng en schelden anderzijds.
Maria
Ik was de laatste dagen niet zo thuis in dit topic, maar bij een klacht gaan we natuurlijk altijd reageren.
Misschien niet direct naar buiten toe, met een modreactie, maar het wordt wel genoteerd, als er een toon wordt gezet.
Dat hoef je nu niet meer te vragen.
Doe maar.Laat ik dan m'n mond maar houden over Frans Timmermans, Guy Verhofstad, Sigrid Kaag, Rob Jetten, Kaisja Ollongren....

Die zitten niet hier op dit forum.

Ik ook, daar de doelpalen her en der geplaats zijn en alle kanten op lijken te wijzen.collegavanerik schreef: ↑19 jun 2020 18:14 Bij de meeste polls kom ik iets links van het midden uit. Maar politiek gezien zit ik door de huidige polarisatie in een vacuüm.
Ik houd het maar op mijn eigen moraal en probeer aan de hand daarvan ergens een licht te zien schijnen.
Maar dat zit vaak zo verdeeld over de verschillend partijen.

Ze hebben allemaal wel dingen, waar ik het grondig mee eens ben en andere dingen, die ik grondig verafschuw.

Nou, deze week kreeg ik te horen dat er met mij niet te praten valt.

Ik weet niet. Ik ga daar dan wel even over nadenken maar ik kan geen voorbeelden bedenken.
Gedaan. Geef 'm maar door aan Rereformed. Ook een leerzame les voor hem na zijn bijdragen van de afgelopen dagen..
Hij zou zijn eigen bijdragen eens een weekje moeten modden naar de maatstaven van FT.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- collegavanerik
- Superposter
Wat zit je nu te censureren Maria?
Ik ben ook ooit mod geweest op FT, een ding heb ik geleerd: als je als mod in het debat zit moet je het modereren aan een ander overlaten.
Ik ben ook ooit mod geweest op FT, een ding heb ik geleerd: als je als mod in het debat zit moet je het modereren aan een ander overlaten.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Iedereen voelt overal pijn tegenwoordig. Iedereen is gekwetst. De gekwetsten. Ze kunnen niet meer. Leer dat nou eens.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Als je eerst goed had gekeken,, dat had je kunnen zien, dat dit mijn laatste bijdrage wascollegavanerik schreef: ↑19 jun 2020 19:29 Wat zit je nu te censureren Maria?
09 jun 2020 12:10 op blz 8
viewtopic.php?p=576026#p576026
En dit mijn voorlaatste
05 jun 2020 18:03 op blz. 3
viewtopic.php?p=575816#p575816
We zijn nu op blz. 26
Ik heb het een flink aantal blz. niet gevolgd om dat andere moderatoren aanwezig waren en ik even mijn aandacht teveel elders had.
Wanneer mag een moderator van jou dan meedoen in een discussie en wanneer niet?
De opmerking, die ik hier nu maakte, had zuiver de bedoeling om duidelijk te maken, dat ik het met deze ene zin van Labyrint wel eens kon zijn.
En dat mijn mod reactie daar dus niet voor was bedoeld.
Nee hoor die zit hier.

Ben wel wat ongenuanceerde insinuaties van de rechterflank gewend, remember Tante Kitty you know? '_
Ik vind ze meestal enig. (als er een staatsgreep van antifa komt laat ik jullie dat wel weten.

Momenteel stoor ik mij meer aan het politiek correcte deel van mijn eigen achterban; de Palestinagekkies cs, vreselijk volk.
Ga ik al jaren geen discussie meer mee aan en irl blijft het beperkt tot; ja het zijn Nederlandse aardappels. (en dan moffel ik de zak met product of Israel weg, dat werkt beter, voor je het weet zit je in een quinoadiscussie of antivax)
Hier stokt het bij 'witte mensen'.
Die gaat er niet in; ik ben geen witte homo, ik ben een blanke nicht.
En dat 'blank' ga ik niet veranderen, wat men daarvan denk interesseert me niet.
Ik eet ook nog steeds gewoon negerzoenen.
Overpolitieke correctheid, en met politieke correctheid heb ik al niks, dat hadden jullie kunnen weten als je het So Help Me God gelezen hadden.

Dat topic waarvan ik de naam niet meer weet, over die door de politie vermoorde man/neger/black/afro-nogwat/bruine (kan misschien in Limburg nog net) zwarte, donkere etc heb ik op een gegeven moment maar snel doorgescrolld, simpelweg omdat ik geen zin meer in dat oeverloze geneuzel had.
Dat beperkte zich zeker niet tot een of twee mensen.
Modbreak heeft geen enkele zin, dat gooit alleen op het vuur.
Artistieke uitdrukkingen zoals 'pratende vossenklem' worden door mij zeer gewaardeerd, die had ikzelf kunnen bedenken.
Ik weet niet meer precies wat ik allemaal ooit over Halsema geschreven heb maar dat was nooit positief en mij kennende zal het wel duidelijke taal zijn geweest.
Sinds ze burgemeester is denk regelmatig; meid, dit doe je goed.
Daar is geloof ik niet iedereen het mee eens.
Dat mag.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
De uitdrukking wordt gewaardeerd door jou.Fenomeen schreef: ↑20 jun 2020 00:39 Artistieke uitdrukkingen zoals 'pratende vossenklem' worden door mij zeer gewaardeerd, die had ikzelf kunnen bedenken.
Ik weet niet meer precies wat ik allemaal ooit over Halsema geschreven heb maar dat was nooit positief en mij kennende zal het wel duidelijke taal zijn geweest.
.
Wat zegt die uitdrukking jou dan nu?
Iemand vergelijken met een vossenklem is prima?
Of voor nu ze een aantal jaren burgemeester is en dus nu in deze situatie geldt dit.
Wat wil je nu zeggen?Sinds ze burgemeester is denk regelmatig; meid, dit doe je goed.
Daar is geloof ik niet iedereen het mee eens.
Dat mag
Femke vergelijken met een vossenklem is prima?
Of toch niet?
https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi ... vossenklem

https://www.bontvoordieren.nl/nieuwsbri ... or-dieren/

Kat verliest pootje in illegale vossenklem: “De volgende keer is het misschien een kind”

- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik popel niet. Politiek zijn we het volstrekt oneens, maar dat is juist reden op jou niet te willen bannen. Als we poltieke tegenstanders (om die reden) zouden bannen zaten we écht fout.
Ik wens u alle goeds
Maria...aub. Die vossenklem! Kom op! Compleet met zielige plaatjes. Ook Labyrint zal echt geen voorstander van dit soort martelwerktuigen zijn. Ik vind het een ander soort vergelijking dan iemand b.v. uitmaken voor nazi of NSB-er. Dan ga je een stap te ver.
Maar zoals Mw. Halsema praat, dat doet zeer aan mijn kaken! En ja, ze is een vrij mens dus mag praten zoals je wil, maar ook wat mij betreft moet ze moeite doen om die kaken zo op elkaar te houden om de 'r' zo te laten 'ollen.
Kijk, het moet niet te vaak gebeuren (onnodig beledigen), maar af en toe een steek onder water of grappige vergelijking zou toch moeten kunnen?
@Fenomeen. Duidelijk.
Jammer dat je de moed opgeeft wat betreft Israël. Boeiend onderwerp toch>?
Maar zoals Mw. Halsema praat, dat doet zeer aan mijn kaken! En ja, ze is een vrij mens dus mag praten zoals je wil, maar ook wat mij betreft moet ze moeite doen om die kaken zo op elkaar te houden om de 'r' zo te laten 'ollen.
Kijk, het moet niet te vaak gebeuren (onnodig beledigen), maar af en toe een steek onder water of grappige vergelijking zou toch moeten kunnen?
@Fenomeen. Duidelijk.
Jammer dat je de moed opgeeft wat betreft Israël. Boeiend onderwerp toch>?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Inderdaad een heel smakeloos bericht met die arme dieren. Letterlijk: Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Als ik dit geweten had had ik misschien beter pratende gootsteenvermaler kunnen gebruiken. Of pratende boomversnipperaar. De gekwetsten. Gekwetsten hier, gekwetsten daar. Het is moeilijk er overal rekening mee te houden.
Als ik dit geweten had had ik misschien beter pratende gootsteenvermaler kunnen gebruiken. Of pratende boomversnipperaar. De gekwetsten. Gekwetsten hier, gekwetsten daar. Het is moeilijk er overal rekening mee te houden.
Heel goed en dank dat je het met me eens bent, dat hier de gruwelijk beelden van de vossenklem te zien zijn.
Dan zul je bij je formulering moeten denken aan wat het effect is van je woorden.
Een mens kan alleen genomen worden op zijn eigen woorden en daden.
Labyrint noemt Halsema een vossenklem.
Deze Godwin vergelijking is hier compleet naast de kwestie.
Maar goed.
Je hebt je mening.
Er werd niet gesproken over de kaken van de toehoorder.Maar zoals Mw. Halsema praat, dat doet zeer aan mijn kaken! En ja, ze is een vrij mens dus mag praten zoals je wil, maar ook wat mij betreft moet ze moeite doen om die kaken zo op elkaar te houden om de 'r' zo te laten 'ollen.
Ook gaat het in dit topic niet over de inhoud van wat er wordt gezegd door Halsema.
Wat ik wel opmerk: Jij formuleert jouw mening heel anders.
Genoteerd, dat jij dit ziet als een grapje.Kijk, het moet niet te vaak gebeuren (onnodig beledigen), maar af en toe een steek onder water of grappige vergelijking zou toch moeten kunnen?
Genoteerd, dat jij het prima vindt om anderen een vossenklem te noemen.
Als grap gebracht, had ik verwezen naar moppen zonder taboes, waar minimaal wordt gemodereerd.