De moord op George Floyd en de gevolgen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: De moord op George Floyd en de gevolgen.

Bericht door Peter van Velzen »

Ik ben begonnen met het door labyrint geplaatste filmpje verder te belusitern

1. Stropop.
“omdat er een misdadiger dood is gegaan”.
Dit had ik al aangetoond.

2. leugen.
“dan gaan ze zwarte mensen doodmaken”.
Waar deze bewering op gebaseerd is is mij volstrekt onduidelijk. De organizatoren van de beweging zijn er geen van allen van beschuldigd.

3. stropop.
“gaan ze ook nog eens zaken van zwarte mensen helemaal eh plunderen. Er is inderdaad geplunderd maar niet specifiek zaken van zwarte mensen en er is geen enkel bewijs dat de plunderaars deel uit maakten van de Black lives matter beweging.

4. stropop.
Er wordt een filmpje getoond dat begint met een racistisch statement dat de schuld van de achterstand van zwarte mensen bij “de zwarte gemeenschap” legt en vervolgens worden er beelden getoond van zwarte mensen die lijken te plunderen en worden deze beelden betiteld als “black lives matter anarchie”, zonder enig bewijs dat de beweging betrokken was bij de getoonde zaken. Of de beelden ook uit Europa komen kan ik niet conctateren. Evenmin uit welk jaar ze stammen. De plunderaars noch de enkeling die fysiek politieagenten aanvalt, droegen leuzen bij zich. Dat een zwarte winkeleigenaar zich beklaagd over het gebrek aan aandacht voor wat er met haar winkel gebeurd is, is volstrekt legitiem. Maar de schuld daarvan ligt evenzogoed bij de politie die meer bezig was met het verjagen, slaan en arresteren van demonstranten dan met de bescherming van winkels tegen punderaars.

5. Irrelevante conclusie.
Er wordt veel aandacht besteed aan het strafblad van George Floyd terwijl dat niets te maken had met wat er gebeurde, Waarschijnlijk waren zijn folteraars er niet eens van op de hoogte, en waren ze dat wel, dan rechtvaardigt dit geenzins hun daad. Het is wel waar dat Floyd slechte daden heeft gepleegd en dat zij die hem als een held voorstellen verkeerd bezig zijn. Maar met het daadwerkelijke doel van de Black lives matter beweging – de politie verantwoordelijk stellen voor haar daden – heeft dat niets te maken.

6. stropop
“Ineens komt daar die zwarte Piet agenda weer”
Zwarte Piet is niet het onderwerp waartoe Black lives matter ageert, Het gaat de beweging om de straffeloosheid van politie-agenten,

7. Non sequitor.
Uit het feit dat George Floyd een strafblad had, kun je niet afleiden dat hij geen martelaar was, Hij werd wel degelijk doodgemarteld . Het is wel waar dat hij daar niet zelf voor gekozem had teneinde een goede zaak te dienen. Dus de conclusie dat hij geen martelaar was is in die zin juist, (ook al werd hij wel gemarteld) maar volgt niet uit zijn strafblad.

8. Non sequitor
Interessant is dat wordt betoogd dat Floyd verschijnselen vertoonde van het onder invloed zijn van drugs, en dat de politie er op getraind is om dat te zien, En dat men dit als verdediging gebruikt voor de agenten, terwijl hun daad onder die omstandigheden alleen maar kwalijker is.

9. Non sequitor.
Nog wat dwazer is dat wordt betoogd dat in Floyd’s bloed stoffen zijn aangetroffen die iemand agressief kunnen maken, terwijl uit de videobeelden overduidelijk blijkt dat hij allerminst agrssief was.

10. Non sequitor.
Betoogd woedt dat er – in Nederland – geen sprake is van insitutioneel racisme, maar eerder van institutioneel anti0racisme. Daaruit concludeert men dat er geen sprake is van “white priviledge” maar alleen van “black priveledge”. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, Ook al is er geen institutoneel racisme, dan nog kan er sprake zijn van niet insitutioneel racisme waar een blanke geen last van heeft.

NB Ik moest nu eigenlijk stoppen, maar ik ben nu al bijna op driekwart van het filmpje.

11. Non sequitor.
Als demonstraties tegen Coid-19 maatregelen worden verboden wegens het gevaar van verspreiding van het virus en demonstraties tegen racisme niet, is dat geen “black priviledge”. Het gaat immers niet om de huidskleur van de demonstranten, maar om handhaven van de maatregelen, Er is wel sprake van een bias voor die maatregelen, maar dat is volstrekt begrijpelijk.

12. Red Herring.
Bij het verdedigbare standpunt dat wie lid is van een groep die in het verleden slachtoffer is geweest, daar geen privileges aan mag ontlenen, werd een foto van Floyd getoond, Dat terwijl Floyd als individu zeker geen prvilege heeft genoten..

13, Red heriing.
“Die Floyd ia dus eigenlijk een zware crimineel”.

14, Red herring.
Een tijdje lang wordt gesproken over valse herrineringen,

15.Leugen
“Die protestem waren ook eigenlijk plunderingem ook” “Het waren alléén maar plunderingen”

Men eindigt met een juiste maar irrelevante conclusie:
“Het gaat hun helemaal niet om zwarte levens, het zijn gewoon mensen die een politieke agenda hebben.”

Dat klopt! En de politieke agenda van deze beweiging in de VS is de buitengewone voorrechten van de politie, die telkenmalen ongestraft ongewapende mensen dood mag schieten of mensen in dr rug mag schieten of zonder waarschuwing met een stormram na middernacht iemands deur mag forceren af te schaffen.

DE motivatie hiervoor is dat het welhaaast lijkt dat voor de politie zwarte levens er niet toe doen, Ik denk dat dit slechts in beperkte mate het geval is, maar dat maakt hun streven mog niet verkeerd.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Peter van Velzen schreef: 11 jul 2020 06:17 7. Non sequitor.
Uit het feit dat George Floyd een strafblad had, kun je niet afleiden dat hij geen martelaar was, Hij werd wel degelijk doodgemarteld . Het is wel waar dat hij daar niet zelf voor gekozem had teneinde een goede zaak te dienen. Dus de conclusie dat hij geen martelaar was is in die zin juist, (ook al werd hij wel gemarteld) maar volgt niet uit zijn strafblad.

8. Non sequitor
Interessant is dat wordt betoogd dat Floyd verschijnselen vertoonde van het onder invloed zijn van drugs, en dat de politie er op getraind is om dat te zien, En dat men dit als verdediging gebruikt voor de agenten, terwijl hun daad onder die omstandigheden alleen maar kwalijker is.

9. Non sequitor.
Nog wat dwazer is dat wordt betoogd dat in Floyd’s bloed stoffen zijn aangetroffen die iemand agressief kunnen maken, terwijl uit de videobeelden overduidelijk blijkt dat hij allerminst agressief was.
Als iemand over bovenstaande enige twijfel heeft wordt dit volkomen weggenomen via het beluisteren van de transcriptie van de audiotape. In wat men hier in zes minuten kan aanhoren is absoluut schokkend.
Born OK the first time
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

@ Peter van Velzen

Ik neem aan dat je zelf kunt nadenken over een gesprek.

Ik had misschien beter kunnen antwoorden: Antifa en BLM deugen niet.
In plaats van het veel eerlijker, bondiger en accuratere : "Tuig"
Waarom nou niet begrijpend leren lezen in plaats van op haast ‘autistische wijze’.
Ik heb het ook al niet over de USA en hun "patriotten"

Ik zelf zeg dat het tuig is. En probeer steeds te wijzen op het gesprek waaruit DAT blijkt.

Jij vraagt: “Welk "links tuig"? waar ik, toegegeven, nors antwoord, met:
— “Yernaz Ramautarsing had het er over. Ik heb het gesprek geplaatst. Kijken en luisteren dus”. —

Daar ik jouw biased oninteresse steeds weer opnieuw ervaar in je antwoorden, over naar mijn idee eender welk gesprek dan ook in eender welke video. Ik geef dat daarom geïrriteerd aan in mijn antwoord (puur omdat jij aangeeft geen filmpjes te kijken) “hij heeft het erover” - Met andere woorden. Luister nu eens echt waar zij het over hebben. Jij ziet BLM en Antifa bijna religieus aan voor wereld verbeteraars. Je bent dus een gelovige.
Terwijl ze alleen maar rellen en haat zaaien.

Maar je weet het wel. Je doet alsof je het niet snapt.

Vanaf exact 30:58 minuten begint hij te onderbouwen met voorbeelden en sterke vermoedens dat men op een revolutie uit is en men een grotere agenda heeft. Tuig dus. Hij start dus daar op 30:58 minuten en gaat dan feitelijk tot het einde van het gehele gesprek hierover door. Ook Candace Owens is ook heel erg netjes over “het tuig”

BLM en Antifa deugen simpelweg niet. Ze zorgen voor chaos, wanorde, beeldenstormen, rellen, haat, segregatie, en discriminatie en nog veel meer racisme. In plaats van minder.

Tuig dus… Vind je niet?

Ik geef steeds aan een pauze te nemen.
Ik heb GEEN tijd je hele bericht te beantwoorden over je facisme.
Ik heb er in Nederland nog geen optochten van gezien met hitler-groet kaalkloppen vlaggen, swastika's, en idioten met Hitler snorren.
De USA heeft altijd vol gezeten met deze gekken. Daar heb je gelijk in.
Maar het gaat nu over links Marxisten-tuig. En die breken de hele teringzooi af op dit moment.
Niet de kaalkoppen met swastika's

Nu heb ik sinds gisteren heerlijk vakantie tot zeker 4 Augustus.
Dus zal minder of niet aanwezig zijn. Misschien even lurken.
Hooguit.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Labyrint schreef: 11 jul 2020 10:25
Ik had misschien beter kunnen antwoorden: Antifa en BLM deugen niet.
In plaats van het veel eerlijker, bondiger en accuratere : "Tuig"
...Ik heb het ook al niet over de USA en hun "patriotten"

Ik zelf zeg dat het tuig is.
BLM en Antifa deugen simpelweg niet. Ze zorgen voor chaos, wanorde, beeldenstormen, rellen, haat, segregatie, en discriminatie en nog veel meer racisme. In plaats van minder.

Tuig dus… Vind je niet?
Maar het gaat nu over links Marxisten-tuig. En die breken de hele teringzooi af op dit moment.

Ik geef steeds aan een pauze te nemen.
Ik heb GEEN tijd je hele bericht te beantwoorden over je facisme.
Nu heb ik sinds gisteren heerlijk vakantie tot zeker 4 Augustus.
Dus zal minder of niet aanwezig zijn. Misschien even lurken.
Hooguit.

Labyrint, je zet jezelf een beetje te kijk door regelmatig op te merken dat je je niet inlaat met Amerikaanse politiek, maar wel met exact de opinies aankomt die overal door de Amerikaanse trumpisten rondgebazuind worden. Je geeft zo op een opzichtige manier blijk geen enkel idee te hebben hoe jouw opinies gevormd worden door de racistische en extreem-rechtse propaganda van Amerikaanse trumpisten.
Zogenaamd geen tijd om Amerikaans fascisme te becommentariëren, terwijl je al aangegeven hebt niet op de hoogte te zijn van noch geïnteresseerd te zijn in wat zich in de VS afspeelt.
Je bent een voorbeeld van hoe gemakkelijk iemand zonder dat hij er erg in heeft opgestookt kan worden voor complottheorieën en extreem-rechtse ophitsing via youtubevideootjes die allemaal uit Amerika komen.
Heel fijn dat je aangeeft een pauze te houden, want op jouw posten van Alex Jones kwaliteit te reageren is bijzonder vermoeiend, maar je geloofwaardigheid is ook op dit punt al onbetrouwbaar gebleken. Waarschijnlijk zul je het vandaag of morgen alweer over het tuig hebben.

In verband met opgehitst worden door racisten is het wellicht interessant het Amerikaanse nieuws van vandaag voorbij te laten gaan. CNN heeft de schrijver van de monologen van de populairste politieke commentator Tucker Carlson, waar Trump altijd naar luistert en zijn ideeën vandaan haalt, ontmaskerd als dezelfde persoon als die anoniem op een message board zich uitleeft als een vulgaire rascist, sexist en homofoob. Deze persoon heeft daarom nu zijn ontslag moeten nemen:
Tucker Carlson's writer resigns: was secretly posting racist and sexist remarks on forum
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

kun je kritiek hebben op BLM zonder automatisch in het trumpvakje verzeild te raken?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 11 jul 2020 17:56 kun je kritiek hebben op BLM zonder automatisch in het trumpvakje verzeild te raken?
Nee, maar dan moet je ook niet beweren dat je objectief bent.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 11 jul 2020 17:56 kun je kritiek hebben op BLM zonder automatisch in het trumpvakje verzeild te raken?
Nee, dat kan niet. Zou toch niet moeilijk moeten zijn om in te zien. Komen allebei uit hetzelfde land.
Je kunt het ook zien aan de reakties van Labyrint. Die komen exact overeen met alles wat de trumpisten zeggen. BLM synoniem maken voor marxistisch en anarchistisch is een truc van extreem rechtse Amerikaanse white supremacists. Labyrint is zo dom om te tuimelen in alle samenzweringstheorieën die hem vanuit de VS maar voorgeschoteld worden, of het nu vliegende schotels, een oorlog tegen Iran, George Soros, een federaal Europa of deze zaak behelst. Dat zou je nu ook wel moeten weten.

Lees Wikipedia er op na: "There have been multiple efforts to discredit antifa groups via hoaxes on social media, many of them false flag attacks originating from alt-right and 4chan protagonists posing as antifa backers on Twitter. Some hoaxes have been picked up and reported as fact by right-leaning media."

Antifa als een centraal bestuurde organisatie is een verzinsel van Trump, om vijanden te scheppen en alt-right en white supremacists, oftewel zijn achterban, te paaien. https://www.theguardian.com/world/2020/ ... esignation
Zonder Trump zou je nooit over antifa gehoord hebben. Zelfs google weet er geen raad mee. Als je "antifa" googlet krijg je wat Wikipedia erover zegt en vervolgens een eindeloze lijst "Who or what is antifa?", "seven things you need to know abourt antifa", "who are antifa?", "what antifa is and what it isn't" enz.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 11 jul 2020 19:19 Nee, dat kan niet. Zou toch niet moeilijk moeten zijn om in te zien. Komen allebei uit hetzelfde land.
een niet amerikaan kan dus geen kritiek hebben op de hele BLM beweging zonder lid te worden van het trumpvakje? volgens mij zit er een serieus gat in die redenering
vroeger zouden we da gat vergeleken hebben met het gat in de ozonlaag

alleszins een heel mooi voorbeeld vd kapotgepolariseerde wereld
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 11 jul 2020 20:05
Rereformed schreef: 11 jul 2020 19:19 Nee, dat kan niet. Zou toch niet moeilijk moeten zijn om in te zien. Komen allebei uit hetzelfde land.
Een niet amerikaan kan dus geen kritiek hebben op de hele BLM beweging zonder lid te worden van het trumpvakje?
Inderdaad. Geef je kritiek zoals Labyrint dat doet, door de hele BLM beweging als "tuig" (achtmaal!), "anarchisten" , "marxistisch" en "racistische beweging" neer te zetten, dan ben je per definitie een lid van de trumpkliek, want daar heb je je informatie vandaan gehaald. Zoals al blijkt uit zijn eerste bijdrage waarin hij de afschuwelijke moord op George Floyd volkomen voorbij gaat en doet alsof dit alles om "extreem links" draait, en spreekt alsof hij de woordvoerder voor Trump is. En zoals ook al blijkt uit dat hij Candace Owens zijn heldin noemt, want dat is een fanatieke Trump supporter, en bovendien iemand zo aartsdom om met de boodschap aan te komen "Hitler was OK until he wanted to globalize", en zo aartsdom om te denken dat "climate change is a hoax in order to extract money from Americans".
Het gat dat je meent waar te nemen is duidelijk dat je niet beseft waar de retoriek van Labyrint vandaan komt. Inderdaad een serieus gat, te vergelijken met een gat in de ozonlaag.
appelfflap schreef:Alleszins een heel mooi voorbeeld vd kapotgepolariseerde wereld
Inderdaad is Labyrint een perfecte illustratie van de door Trump en zijn achterban kapotgepolariseerde wereld. Lees zijn eerste bericht of zijn posting van Alex Jones infowars, in Wikipedia omschreven als "a far-right American conspiracy theory and fake news website", nog een keer indien het je nog steeds ontgaat.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 11 jul 2020 10:25
Jij vraagt: “Welk "links tuig"? waar ik, toegegeven, nors antwoord, met:
— “Yernaz Ramautarsing had het er over. Ik heb het gesprek geplaatst. Kijken en luisteren dus”. —
Je leest ook niets he?
Ik ga geen filmpjes meer bekijken die jij plaatst totdat jij toegeeft dat Yernaz niets over BLM en Antifa heeft gezegd. Bekijk het maar!
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 11 jul 2020 20:14 Inderdaad. Geef je kritiek zoals Labyrint dat doet, door de hele BLM beweging als "tuig" (achtmaal!), "anarchisten" , "marxistisch" en "racistische beweging" neer te zetten, dan ben je per definitie een lid van de trumpkliek,
Nu ja
Ik zou all live matters wel logischer vinden.

nu lijkt het of ze enkel voor zwarten opkomen en neit alle onderdrukte minderheden. Dat kan racistisch overkomen.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

appelfflap schreef: 12 jul 2020 08:41 Nu ja
Ik zou all live matters wel logischer vinden.
nu lijkt het of ze enkel voor zwarten opkomen en neit alle onderdrukte minderheden. Dat kan racistisch overkomen.
Klinkt logisch, maar er is best wat voor te zeggen de aandacht nu te richten op "zwart" racisme en een andere keer op bijvoorbeeld "Christian lives matter" of politie geweld in het algemeen.

Overigens vraag ik me af wanneer het woord "black lives" in de ban wordt gedaan. Blackmail, black list, zwart geld enz. mag al niet meer, het lied "Denk niet wit, denk niet zwart...." enz. wordt nu gezien als racistisch.
En geduid worden als "witte" man of erger nog als "white privileged" man vind ik buitengewoon kwetsend en dus racistisch. Heb ik mijn naam ook nog tegen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En zo is het gevolg van de moord op George Floyd dat we allen lekker doordraaien! Heeft het in ieder geval een effect gehad. Zwart mag niet meer, standbeelden en gapers moeten weg, straatnamen veranderen en discriminatie gaat gewoon door. Er zal binnenkort wel een verplicht quotum komen om gender-neutrale mensen aan te nemen met dna dat zorgt voor een beter absorptie van zonlicht, zoals er ook alles aan gedaan wordt om een gender niet-neutrale vrouwelijke premier te krijgen. Wat en wereld leven we.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 12 jul 2020 07:41Ik ga geen filmpjes meer bekijken die jij plaatst totdat jij toegeeft dat Yernaz niets over BLM en Antifa heeft gezegd. Bekijk het maar!
EEN HALF UUR LANG!
Vanaf exact 30:58 minuten begint hij te onderbouwen met voorbeelden en sterke vermoedens dat men op een revolutie uit is en men een grotere agenda heeft. Tuig dus. Hij start dus daar op 30:58 minuten en gaat dan feitelijk tot het einde van het gehele gesprek hierover door.
Tot over 3 weken
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Rereformed schreef: 11 jul 2020 19:19Zonder Trump zou je nooit over antifa gehoord hebben.
Onzin. Daar hebben we jouw Trumpkar waar je naar de wielen blaft niet voor nodig.
We hebben in Nederland, zeker als stedelingen allemaal van Antifa gehoord.
Ze gedijen hier prima tussen de krakers en de valse deugers

[youtube]pfFr_p0MWL4[/youtube

Hier de oproep voor het doodschieten van Baudet

En hier een lid van ik meen, D66 waarvan ik de naam vergeten ben.

[youtube]EkvctO4uUNo[/youtube

Steekjes los. Dat hebben ze.
.
Plaats reactie