Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint » 22 jun 2020 19:29

heeck schreef:
22 jun 2020 16:38
Laat verder maar.
Mijn verwachting heb ik aangepast.
Ik zal een kaars branden, mediteren, en hopen dat ik je aan het einde van de meditatie begrijp.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 25 jul 2020 04:33

Foxnews zegt dat er binnenkort weer nieuwe info naar buiten komt. Niet dat ik Foxnews vertrouw met hun Trumpisme, maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 jul 2020 05:11

ChaimNimsky schreef:
25 jul 2020 04:33
Niet dat ik Foxnews vertrouw met hun Trumpisme, maar het is wel iets om in de gaten te houden.
:lol:

Niet dus.
Born OK the first time

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 jul 2020 05:49

Waar zouden de aliens vandaan kunnen komen? In ons zonnestelsel lijkt er geen geschikte plek voor nog een technologische beschaving. Blijft over: Een andere ster De enige enigzins rendabele manier om andere planetenstelsel te onderzoeken lijkt het gebruik van kleine robot-probes te zijn. Dus als UFO''s iets met aliens te maken hebben dan zijn het dat. De vraag is waarom we er geen een hebben kunnen onderscheppen. Willen de aliens geen infornatie over een andere technologische informatie verzamelen? Je robotje laten onderscheppen zou toch echt de beste manier zijn om die te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 26 jul 2020 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: "robotje" toegevoegd in de laatste zin.
Ik wens u alle goeds

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 25 jul 2020 16:00

ChaimNimsky schreef:
25 jul 2020 04:33
Foxnews zegt dat er binnenkort weer nieuwe info naar buiten komt. Niet dat ik Foxnews vertrouw met hun Trumpisme, maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Uit die Foxnews:
In speaking with the New York Times, Reid said he believes the government and the private sector may have retrieved materials from unidentified objects. “After looking into this, I came to the conclusion that there were reports — some were substantive, some not so substantive — that there were actual materials that the government and the private sector had in their possession,” Reid said in the interview.
Dat gaat over de TTSA waarover ik hier heb gewed:
viewtopic.php?p=554886#p554886
Ik verwed een kilo chocola naar keuze dat er voor 1 september 2020 geen exotisch materiaal, dwz van buiten-menselijke intelligente oorsprong, zal zijn gevonden. Ik eis wel verificatie door instanties buiten dit project omtrent het waarlijk exotisch zijn.
Omdat ik geen wedders kreeg zal ik aan mijn gewicht moeten denken.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 25 jul 2020 18:07

Ik blijf nog maar even bij mijn overtuiging dat de kans zeker wel aanwezig is (dat er leven elders in het heelal voorkomt).
Echter, de mogelijkheid dat dit leven evolueert op een wijze dat ze contact kunnen leggen met de aarde wil ik tot uitermate onwaarschijnlijk (99,9%) inschatten.
Denk nog steeds dat niemand in staat is zich ons universum voor te stellen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 26 jul 2020 23:27

dikkemick schreef:
25 jul 2020 18:07
Ik blijf nog maar even bij mijn overtuiging dat de kans zeker wel aanwezig is (dat er leven elders in het heelal voorkomt).
Echter, de mogelijkheid dat dit leven evolueert op een wijze dat ze contact kunnen leggen met de aarde wil ik tot uitermate onwaarschijnlijk (99,9%) inschatten.
Denk nog steeds dat niemand in staat is zich ons universum voor te stellen.
Als er geen leven in het heelal bestaat dat verder is dan de relatief jonge mensheid, dan niet. Maar alleen in ons eigen melkwegstelsel zijn naar schatting reeds 6.000.000.000 aarde-achtige planeten in de leefbare zone (klik). En het aantal overige sterrenstelsels is vrijwel oneindig. Op onze buurplaneet Mars zijn reeds organische moleculen gevonden. De rest is simpel een gok, maar het uitgangspunt dat de mens de meest intelligente levensvorm is in het heelal, komt net zo arrogant op me over als de gedachte dat de mens de kroon op Gods schepping zou zijn. Indien andere levensvormen de intelligentie van de mens overstijgen, is het eenvoudig voorstelbaar dat ze over betere tech beschikken dan de mens. De lichtsnelheid is geen limiet voor ruimte-tijd en het is reeds bewezen dat ruimte zich sneller uit kan breiden dan licht zich voortbeweegt. Manipulatie van ruimte is slechts een kwestie van toekomstige tech.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 27 jul 2020 04:36

ChaimNimsky schreef:
26 jul 2020 23:27
De lichtsnelheid is geen limiet voor ruimte-tijd en het is reeds bewezen dat ruimte zich sneller uit kan breiden dan licht zich voortbeweegt. Manipulatie van ruimte is slechts een kwestie van toekomstige tech.
Een boude bewering. MIjns inziens is voor een manipulatie die het probleem van de snelheidslimiet zou oplossen meer ernergie nodig dan in welk opzicht dan ook veilig is. Ik acht de kans dat verstandige wezens zoiets zullen proberen vrijwel nihil. En ik verwacht als resultaat daarvan niet een paar armzalige UFO-waarnemingen. Eerder
het einde van de wereld.
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 27 jul 2020 18:21

Peter van Velzen schreef:
27 jul 2020 04:36
Een boude bewering. MIjns inziens is voor een manipulatie die het probleem van de snelheidslimiet zou oplossen meer ernergie nodig dan in welk opzicht dan ook veilig is. Ik acht de kans dat verstandige wezens zoiets zullen proberen vrijwel nihil. En ik verwacht als resultaat daarvan niet een paar armzalige UFO-waarnemingen. Eerder
het einde van de wereld.
We hebben reeds weet van de capaciteit van antimaterie en eveneens donkere energie (dat 68% van ons universum uitmaakt) dat een wetenschappelijk zeer aannemelijke hypothese is geworden, hetgeen de reden is waardoor het universum zich sneller dan het licht uitbreidt. Onze wetenchap is slechts een paar honderd jaar oud en ik zie geen reden meer niet te denken dat manipulatie van ruimte slechts een kwestie van toekomstige tech is.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 27 jul 2020 20:47

ChaimNimsky schreef:
26 jul 2020 23:27
Als er geen leven in het heelal bestaat dat verder is dan de relatief jonge mensheid, dan niet. Maar alleen in ons eigen melkwegstelsel zijn naar schatting reeds 6.000.000.000 aarde-achtige planeten in de leefbare zone (klik). En het aantal overige sterrenstelsels is vrijwel oneindig. Op onze buurplaneet Mars zijn reeds organische moleculen gevonden. De rest is simpel een gok, maar het uitgangspunt dat de mens de meest intelligente levensvorm is in het heelal, komt net zo arrogant op me over als de gedachte dat de mens de kroon op Gods schepping zou zijn. Indien andere levensvormen de intelligentie van de mens overstijgen, is het eenvoudig voorstelbaar dat ze over betere tech beschikken dan de mens. De lichtsnelheid is geen limiet voor ruimte-tijd en het is reeds bewezen dat ruimte zich sneller uit kan breiden dan licht zich voortbeweegt. Manipulatie van ruimte is slechts een kwestie van toekomstige tech.
Maar dan ga je er al vanuit dat intelligentie een stadium in een evolutie zal (moeten) zijn. Ik denk niet dat dit per definitie zal gebeuren als er al leven ontstaat.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 27 jul 2020 21:33

dikkemick schreef:
27 jul 2020 20:47
Maar dan ga je er al vanuit dat intelligentie een stadium in een evolutie zal (moeten) zijn. Ik denk niet dat dit per definitie zal gebeuren als er al leven ontstaat.
Complexiteit is volgens deze publicatie haast onontkoombaar

The Cosmic Zoo: The (Near) Inevitability of the Evolution of Complex, Macroscopic Life

samenvatting
Life on Earth provides a unique biological record from single-cell microbes to technologically intelligent life forms. Our evolution is marked by several major steps or innovations along a path of increasing complexity from microbes to space-faring humans. Here we identify various major key innovations, and use an analytical toolset consisting of a set of models to analyse how likely each key innovation is to occur. Our conclusion is that once the origin of life is accomplished, most of the key innovations can occur rather readily. The conclusion for other worlds is that if the origin of life can occur rather easily, we should live in a cosmic zoo, as the innovations necessary to lead to complex life will occur with high probability given sufficient time and habitat. On the other hand, if the origin of life is rare, then we might live in a rather empty universe.

bron en volledige tekst
https://www.mdpi.com/2075-1729/6/3/25/htm
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 jul 2020 15:38

Maar is intelligentie het meest complexe?
We bestaan dankzij toeval. Dankzij een enorme komeetinslag waardoor het leven dat zo floreerde uitgestorven is.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 28 jul 2020 18:55

dikkemick schreef:
28 jul 2020 15:38
Maar is intelligentie het meest complexe?
We bestaan dankzij toeval. Dankzij een enorme komeetinslag waardoor het leven dat zo floreerde uitgestorven is.
zie de tabel onder 5.8 in het artikel

Table 2. Factors promoting the evolution of intelligence.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 28 jul 2020 19:17

Het is ook een beetje wat je intelligent noemt. Een octopus is behendig maar kun je hem intelligent noemen? Ik zou het eerder complex willen noemen dan intelligent.

Een eventuele alien die ergens willekeurig in de geschiedenis van de aarde hier was geland, had hoogstwaarschijnlijk geconcludeerd dat hier geen intelligent leven voorkomt. De periode dat er een soort op aarde leeft die ook maar kan denken over ruimtereizen, is maar een minimale fractie van de hele evolutie.

Er zijn natuurlijk meer intelligentere soorten ontstaan zoals dolfijnen, maar die hebben voor zover we weten niet dit vermogen. De vraag van Dikkemick lijkt me dan ook heel terecht.
Mooi dat de eerste mensen wat primitieve gereedschappen konden maken, maar waren ze daar ver mee gekomen als de dinosauriërs nog hadden geheerst?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 29 jul 2020 09:06

Misschien werd dit nieuws hier al eerder aangehaald:
Pentagon Has ‘Off-World Vehicles Not Made on This Earth’
De grenzen van het kenbare, een verhandeling.

Hersenen zijn volgens mij een mechanisme om wat zich binnenin de materie bevindt naar buiten te brengen.

Plaats reactie