De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door appelfflap » 14 aug 2020 21:53

ChaimNimsky schreef:
14 aug 2020 18:29
Trump zal niet vrijwillig vertrekken
en hoe stel je je dat voor?
na de inhuldiging vd nieuwe president blijft 'm gewoon in het Oval office zitten? :)
en ik vermoed eveneens dat hij zal beweren dat fraude de oorzaak is van zijn verlies.
waarschijnlijk, maar speelt dat een rol?

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 14 aug 2020 22:28

appelfflap schreef:
14 aug 2020 21:53
ChaimNimsky schreef:
14 aug 2020 18:29
Trump zal niet vrijwillig vertrekken
en hoe stel je je dat voor?
na de inhuldiging vd nieuwe president blijft 'm gewoon in het Oval office zitten? :)
Trump zal tot het bittere eind opperen dat fraude de oorzaak is van zijn verlies en zich verzetten; daar is hij eigenlijk nu al mee bezig, want hij ziet de bui al hangen. Uiteraard zal hij tegen zijn zin moeten vetrekken, want zijn verzet zal weinig uithalen. Als ik een gokje mag wagen, zal Donald evenmin bij de inhuldiging van zijn opvolger aanwezig zijn en als een klein pruilend kind sneren dat Biden een hele stoute meneer is en Harris een erg gemene mevrouw. Snif!

Biden staat nu 11% voor op Donny boy (klik).
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 15 aug 2020 00:06

dat hij, bij verlies, zal mokken als een kleuter geloof ik direct
dat hij veel kan doen? uiteraard niet.

maar ik vrees toch op winst voor hem

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 15 aug 2020 11:39

Wat hij bij verlies kan doen, is een behoorlijke aanhang mobiliseren die voor veel onrust kan zorgen. In theorie zelfs voor een burgeroorlog (er gaan nogal wat wapens rond, zeker bij zijn clubje). Ik denk dat het bij opstootjes zal blijven. Te hopen is dat Biden oog heeft voor de groep die zich achter Trump schaart, anders blijft het broeien in de VS.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 15 aug 2020 12:16

gerard_m schreef:
15 aug 2020 11:39
Wat hij bij verlies kan doen, is een behoorlijke aanhang mobiliseren die voor veel onrust kan zorgen. In theorie zelfs voor een burgeroorlog (er gaan nogal wat wapens rond, zeker bij zijn clubje). Ik denk dat het bij opstootjes zal blijven. Te hopen is dat Biden oog heeft voor de groep die zich achter Trump schaart, anders blijft het broeien in de VS.
als de slechterik wint is het ALTIJD een broeihaard een gespleten maatschappij, ... dat achterblijft
als de goede wint is het ALTIJD dat die de maatschappij terug herenigt en de winnaar zal verzoenen

zo eenvoudig is het doorgaans neit vrees ik

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 16 aug 2020 14:38

appelfflap schreef:
15 aug 2020 12:16
als de slechterik wint is het ALTIJD een broeihaard een gespleten maatschappij, ... dat achterblijft
als de goede wint is het ALTIJD dat die de maatschappij terug herenigt en de winnaar zal verzoenen

zo eenvoudig is het doorgaans neit vrees ik
Het probleem met " de goede " is vaak dat hij een deel van de samenleving negeert, en daarmee de onderstroom versterkt. Trumps succes hangt hiermee samen. Ik hoop dat Biden (als hij wint) die fout niet zal herhalen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 16 aug 2020 22:28

Peter van Velzen schreef:
09 aug 2020 03:38
dikkemick schreef:
08 aug 2020 08:20
Schuld blijft bij de KIEZERS liggen!
Zij hebben gekozen.

Misschien wordt het eens tijd om alle bestuursvormen eens onder de loep te nemen. Kijken naar die landen die het WEL goed voor elkaar hebben?
Sommige kiezers hebben zeker fouten gemaakt, maar de meesten hebben niet op Trump gestemd. Bovendien hadden de republiekijnse senatoren hem af kunnen zetten. Dat hebben ze niet gedaan, Ze hebben zijn illegale handelingen geaccepteerd, Zij zijn dan ook veel schuldiger dan de kiezers.
Dat is wel een scherpe opmerking, maar ook raak.

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 16 aug 2020 23:01

Rereformed schreef:
14 aug 2020 18:50
appelfflap schreef:
14 aug 2020 17:35
Als Trump met een klein verschil verliest, zal hij "fraude" roepen en mogelijk weigeren te gaan.
Zie jij dat echt gebeuren?
De VS in een openlijke burgeroorlog en staatsgreep zoals ge nu in Wit-Rusland ziet?
Dit scenario begint nu Trump bewust openlijk de verkiezingen saboteert zelfs waarschijnlijk te worden, maar niet op zo'n simpele manier als je nu voorstelt. Trump werkt niet volgens "staatsgreep", maar volgens de regels van bedrog, zwendelarij, bedotten, verlakken. Het is nu al zeker dat Trump de verkiezingsuitslag niet zal accepteren, of het nu een groot verlies is of een klein verschil. Dat is uiteraard de reden waarom hij nu al tientallen malen laat horen dat de uitslag de grootste fraude zal zijn in de verkiezingshistorie en de post geleidelijk aan stillegt. Omdat hij weet dat hij verliest stuurt hij het nu dus bewust aan op een totale chaos en totale zwartmakerij van de tegenstander. Zijn televisiezender Fox zal hem daarbij in alles bijstaan. Evenals alle Republikeinen, wier lot tenslotte eveneens bezegeld is wanneer Trump verliest. Cultusvolgelingen kun je letterlijk alles wijs maken. Wanneer de uitslag betwist wordt zal het hoogste gerechtshof uiteindelijk moeten bepalen wie wint, en dan rekent hij erop dat ze voor hem kiezen, net zoals ze voor de Republikeinen kozen in 2000. Mocht Trump op deze manier zijn volgende presidentschap winnen dan zal er ongetwijfeld geweld uitbreken. En dat is dan ook te hopen, want het is onmogelijk deze criminele geesteszieke man nog vier jaar langer voor dictator te laten spelen. Uiteindelijk zal het dan de legerleiding zijn die het lot van de VS bepaalt. Ze zullen ofwel doen wat Trump hen dan opdraagt te doen, ofwel weigeren.
Het kan geen kwaad om een paar zetten vooruit te denken. En dan kom je inderdaad op dit soort scenario's uit. Trump zal alles uit de kast halen zolang hij verwacht dat er winst mee te behalen is. En dan kan je ook denken aan een framing van gebeurtenissen die weer gebruikt zal worden om de boel op te stoken bij volgende verkiezingen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 17 aug 2020 12:31

BdO schreef:
16 aug 2020 23:01
Het kan geen kwaad om een paar zetten vooruit te denken
maar dan meot je wel de regels volgen.
alles draait rond 2020, in 24 is hij president af dus. het gaat om deze verkiezingen, neit fte volgende
Trump zal alles uit de kast halen zolang hij verwacht dat er winst mee te behalen is. En dan kan je ook denken aan een framing van gebeurtenissen die weer gebruikt zal worden om de boel op te stoken bij volgende verkiezingen.
dat doen alle kandidaten

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 20 aug 2020 08:26

Wederom een goede actie van Trump ontdekt!

ALS er andere banden op de markt zijn dan Goodyear, laat hij de banden van zijn limousine vervangen. Waarom?
Omdat medewerkers van het bedrijf geen politiek georiënteerde rode petjes mogen dragen tijdens het werk.

Dit zet voor mij Trump toch weer op nr.1

Wat ik ook denk is dat de negatieve Trump-'speech' van Obama er wellicht wat zal inhakken. Ook hij ziet dat Trump bezig is met zijn zoveelste realityshow. Aandacht krijgen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 20 aug 2020 16:15

Gerard R. schreef:
31 jan 2017 22:19
Men dient op te passen op dit soort mannen als ze vlekken op hoofd en vooral bij de slapen krijgen. Misschien zit het ook wel IN het hoofd.

Flauw, ik geef het toe.
Maar vooral Bannon is heel 'serieus', wellicht 'serieuzer' dan het genie zelf.
Het zou 'de échte nachtmerrie' kunnen zijn.
https://abcnews.go.com/US/trump-strateg ... d=72494405

Hoe bedoelt u zo grofweg: Maffia in het Witte Huis?
Dát is de geest...
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 21 aug 2020 05:01

Eén van de slogans waarmee Donald Trump de aanval op Joe Biden opent :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 21 aug 2020 11:01

vegan-revolution schreef:
21 aug 2020 05:01

Eén van de slogans waarmee Donald Trump de aanval op Joe Biden opent :  
Ja, de showman is nog niet uit ge-performed. Zijn tijd komt nu nog.Want als er iemand is die de media weet te bespelen...
Ik ben nog steeds niet overtuigd van het MOST GREATEST loss for America EVER!
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 21 aug 2020 12:56

dikkemick schreef:
21 aug 2020 11:01
The most greatest blamage ever!
...
het MOST GREATEST loss for America EVER!
Even terug naar school dikkemick, het is ofwel "most" ofwel achtervoegsel "-est". Je kunt ze niet allebei tegelijk gebruiken. Net zoals je in het Nederlands onmogelijk kunt zeggen "de meest boeiendste film". Hoewel je op het internet wel 20.000 keer tegenkomt "de meest bekendste" en wel 40.000 keer "de meest belangrijkste"...blijkbaar geschreven door Nederlanders die de lagere school met minder succes doorlopen hebben. :roll:

Bij korte woorden is het altijd "-est" zonder "most", dus:
the greatest

Bij lange woorden gebruik je "most", zonder achtervoegsel "-est":
Trump is the most abominable, the most detestable president in the history of the USA.
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 21 aug 2020 13:06

Rere...dat was/ben ik me terdege bewust. Ik heb het er zelfs later aan toegevoegd. Het bekt (i.g.v. Trump) gewoon beter.

Anyway: thanks for the lesson. Wat ik wel hoop is dat ik gelijk krijg. Niet dat ze de beste president ooit kwijt gaan raken, maar wel dat er een alternatief komt.
Philip K. Dick

Gesloten