Dat was 2 dagen geleden. Ik word op mijn wenken bediend... en daarom dit topic, waar ik iedereen uitnodig om zijn of haar persoonlijke enMisschien zou er een topic moeten komen van persoonlijke gevechten of belevenissen van forumleden in de wereld van ambtenarij, bureaucratie, dienstverleners, webwinkels en alle organisaties, processen en procedures in het dagelijks leven die alleen lijken te bestaan om mensen te pesten, te frustreren en in basis tot geweld aan te zetten.
/of voorbijkomende ellende van anderen te posten.
Aline Barnhoorn heeft in 2008 haar huis antraciet geschilderd; Nu blijkt dat niet te mogen
Aline Barnhoorn woont al sinds 1998 in het spoorweghuisje aan de Zonstraat in Utrecht. Na verschillende renovaties besloot zij in 2008 de buitenmuur te schilderen in de kleur antraciet. Nu, twaalf jaar later, moet Barnhoorn van de gemeente het huis terugbrengen naar de originele staat.
In het voorjaar van 2020 ontving Barnhoorn namelijk een brief van de gemeente Utrecht. Daarin stond onder andere dat het huis een monument is en een status heeft van beschermd stadsgezicht. De uiterlijke wijzigingen moeten daarom ongedaan gemaakt worden. Naast een andere kleur voor de buitenmuur had Barnhoorn ook zonnepanelen op het dak laten leggen.
Reactie van een anonieme dame in Hart van Nederland waar ik dit geval vandaan heb,De gemeente zegt in een reactie de betrokkenheid van de buurt te begrijpen. “Dit pand is echter beschermd stadsgezicht en een monument. De toegebrachte wijzigingen mogen vanwege die status niet. We hebben de eigenaar daarom verzocht de wijzigingen ongedaan te maken.”
En gelijk heeft ze, het huisje ziet er keurig, goed onderhouden, uit en past in de "nieuwe" staat prima in het stadsgezicht.Waar gaat dit over? Dat ze zich met iets belangrijks bezig gaan houden!!!