Floris1976 schreef: ↑20 okt 2020 21:53
Er staat: Genezing van dystrofie, bekkeninstabiliteit en halfzijdige verlamming ... als je Googled op de term halfzijdige verlamming JanZijlstra. Maar in mijn staat lijkt me kijken naar dit filmpje en aanvullende info geen goed idee.
Lees eerst wat ik schreef over een zg. halfzijdige verlamde vrouw in het topic waar ik naar verwees.
Daar beschrijf ik precies wat mijn (professionele) indruk was na het zien van dat filmpje.
Daarna kun je dat zelf in het filmpje gaan bekijken en zul je de bevestiging ervan zien.
Andere gevallen van eenzelfde aandoening, maar zonder commentaar: Probeer ook daar het te bekijken nadat je mijn opmerkingen hebt gelezen.
Lees dan eerst wat skeptici hierover te zeggen hebben.
Die moet je meermaals tegen komen als je Googled.
Stop met verslagen te lezen van gelovigen zonder enige kennis van zaken en die alleen signaleren wat zij zien en luisteren naar wat wordt gezegd.
Je kunt ze geloven op wat zij geloven.
Maar stop zelf met het geloven van wat goedgelovigen geloven.
Zonder voldoende kennis moet je dat al helemaal achter je laten.
Datzelfde met alle ziektes waar je geen verstand van hebt.
Luister niet naar andere onwetenden.
Zeker niet als ze met zekerheden aankomen zoals hun geloof in wonderen na gebedsgenezingen.
Van de persoon met reuma weet ik niet of die op de website staat. De poster zei wel, dat reuma in het bloed getest werd dus niet psychosomatisch kon zijn.
https://reumanederland.nl/reuma/vormen-van-reuma/
Weet jij om welke soort reuma, van de ruim 30 soorten het ging?
https://reumanederland.nl/reuma/vormen- ... a/artrose/
Vooral de arthrose is bij mensen bekend als het aloude woord reumatiek en tegenwoordig meestal reuma genoemd.
Er is niemand van 50++ die hiervan niet gevrijwaard is op de één of andere manier en bij 60++ ook nog vaak op.
Ook slijtage genoemd, maar reuma klinkt beter en meer als een ziekte voor veel mensen.
Ik ben 2 jaar geleden onderzocht op chronische vermoeidheidspijnen en toen is er op reumafactor getest.
Mijn klachten waren er alleen pijn in mijn been en heupspieren na 10 minuten iets doen, dus het was de hele dag op en af.
En steeds vaker oververmoeiheidspijn in benen in rust, maar dat ook alleen 's avonds.
Ik was stomverbaasd over die mogelijkheid.
Die factor was zo hoog, dat het buiten de maximale schaal viel, dus op naar de reumatoloog.
Ik heb nu nergens last meer van.
Of dat een aanname van haar betrof weet ik niet. Fybriomalgie is volgens mij niet in het bloed aantoonbaar. Dat is ook het probleem. Deze aandoeningen klinken niet psychosomatisch.
Ook fibromyalgie valt onder de reuma soorten.
https://reumanederland.nl/reuma/vormen- ... romyalgie/
Waarom hebt je het over "klinken niet psychosomatisch?
reuma Nederland schreef:Als de klachten ernstig zijn, krijg je soms een verwijzing voor een revalidatieprogramma. Tijdens een dergelijk programma krijg je te maken met diverse zorgverleners die je helpen makkelijker met fibromyalgie om te gaan. Bijvoorbeeld de fysiotherapeut, de revalidatiearts, de psycholoog of maatschappelijk werker.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.