Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 31 okt 2020 18:58 Nogmaals: Niet alles omtrent Trump is negatief: https://www.ad.nl/buitenland/hoe-trump- ... ~a0239eea/
Je bent de beste advokaat voor boeven die we hebben zien langskomen! Bravo!

Nou maar afwachten of er een domme freethinkerrechter in stinkt. :lol:

Misschien kun je er nog op wijzen dat Trump een ongelukkige jeugd had en een tirannieke vader. Helpt ook.
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

dikkemick schreef: 31 okt 2020 18:58 Nogmaals: Niet alles omtrent Trump is negatief: https://www.ad.nl/buitenland/hoe-trump- ... ~a0239eea/

Hier eveneens een kritisch tegengeluid. Het blijft wederom kiezen tussen 2 kwaden.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/joe-bid ... -uitvinden
Ver op leeftijd en verbaal niet altijd handig (maar dat deelt hij dan weer met Trump).

Het lijkt als kiezen tussen PVV en FvD. Een bijna onmogelijke opgave.
Dit is een heel merkwaardige vergelijking Dikkemick. De PVV en FvD staan niet zo tegenover elkaar zoals de Democraten en de Republikeinen. Sterker nog; bij de door jou genoemde partijen waait de wind voornamelijk uit dezelfde hoek. Het zijn veel eerder bondgenoten. Kiezers uit hun doelgroep lijken bovendien voortdurend stuivertje te wisselen. En dat niet omdat men het zo moeilijk vindt om uit twee kwaden te kiezen, me dunkt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 31 okt 2020 19:27
Je bent de beste advokaat voor boeven die we hebben zien langskomen! Bravo!

Nou maar afwachten of er een domme freethinkerrechter in stinkt. :lol:

Misschien kun je er nog op wijzen dat Trump een ongelukkige jeugd had en een tirannieke vader. Helpt ook.
Lijkt me in dit geval heerlijk om advocaat van Trump te spelen.

Als president heeft hij op een aantal terreinen gedaan wat een president graag wil: het verschil maken. Neem de economie. Sinds het aantreden van Trump zijn er miljoenen banen bij gekomen, waardoor ook de werkloosheid is gedaald.
Hier nog meer Trump-positiviteit: https://www.businessinsider.nl/trump-bi ... =true&r=US

Een medaille voor deze man: https://stream.org/30-good-things-presi ... r-america/
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ronaldus67 schreef: 31 okt 2020 21:03

Hier eveneens een kritisch tegengeluid. Het blijft wederom kiezen tussen 2 kwaden.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/joe-bid ... -uitvinden
Ver op leeftijd en verbaal niet altijd handig (maar dat deelt hij dan weer met Trump).

Het lijkt als kiezen tussen PVV en FvD. Een bijna onmogelijke opgave.
Dit is een heel merkwaardige vergelijking Dikkemick. De PVV en FvD staan niet zo tegenover elkaar zoals de Democraten en de Republikeinen. Sterker nog; bij de door jou genoemde partijen waait de wind voornamelijk uit dezelfde hoek. Het zijn veel eerder bondgenoten. Kiezers uit hun doelgroep lijken bovendien voortdurend stuivertje te wisselen. En dat niet omdat men het zo moeilijk vindt om uit twee kwaden te kiezen, me dunkt.
FvD en DENK dan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 31 okt 2020 18:58 Het lijkt als kiezen tussen PVV en FvD. Een bijna onmogelijke opgave.
Wederom: Beiden zijn beter dan Trump, terwijl Biden het best kan worden vergeleken met Bolkestijn. Alles rechts van Rutte, Dat wel. Trump heeft één ding goed gedaan: Hij is geen nieuwe oorlog begonnen. Zijn schoonzoon heeft ook één ding goed gedaan: Een hervorming van de rechtspraak, welke gesteund werd door beide partijen en door Trump is getekend. Biden mag bogen op miljoenen mensen met bestaande gezindsheidproblemen die dank zij de affordable care act, nu verzekerd zijn (hetgeen Trump's Goons via een rechtszaak ongedaan proberen te maken (omdat wijlen senator mcCain verhinderde dat ze het via een wetswijziging konden flikken)
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 31 okt 2020 22:58 Lijkt me in dit geval heerlijk om advocaat van Trump te spelen.
Pas maar op dat je niet zoals Michael Cohen in de bak beland. En zorg dat je client nergens getuigenis aflegt, want dan hangt hij prompt wegens meineed!
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 01 nov 2020 01:08 Trump heeft één ding goed gedaan: Hij is geen nieuwe oorlog begonnen.
Hij heeft simpel iets niet gedaan dat hij inderdaad beter kon nalaten.
Biden mag bogen op miljoenen mensen met bestaande gezindsheidproblemen die dank zij de affordable care act, nu verzekerd zijn (hetgeen Trump's Goons via een rechtszaak ongedaan proberen te maken (omdat wijlen senator mcCain verhinderde dat ze het via een wetswijziging konden flikken)
Klopt. De peilingen laten gelukkig eveneens zien dat Trump zal worden afgestraft door de kiezer. Desondanks ben ik redelijk zenuwachtig aangaande de verkiezingen; met name over Pennsylvania. Hoewel Biden daar gemiddeld 5% voor staat, is Trump daar zo fanatiek aan het campagne voeren, dat hij weleens een groot aantal kiezers zal kunnen gaan overtuigen. En indien Texas, Florida en Pennsylvania allen naar Trump gaan, wordt het een zeer spannende race.
Zionist
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Joe Biden lijkt inderdaad een draai gemaakt te hebben die "Medicare for all" dichterbij brengt als hij president wordt. Ik vermoed dat die draai de kans dat Joe Biden deze presidentsverkiezingen gaat winnen verder heeft vergroot.

UIt Will the Real Joe Biden Please Stand up on Health Care? :
In the Democratic primaries, Biden seemed to be one of the few Democratic voices to oppose Medicare for All-type health care. He opposed the Bernie Sanders-sponsored universal health care
That has changed since securing the nomination. Biden has welcomed Sanders and his policy team under the campaign tent. The Biden-Sanders Unity Task Force platform proposed a public option health plan under ACA that would be administered by Medicare. In other words, Medicare for All proponents get their universal health care plan as long as it is a part of ACA. Bernie Sanders endorsed the task force's proposal in an interview with NBC's Chuck Todd saying, "Joe Biden will become the most progressive president since Franklin Delano Roosevelt."
Maar ook de keerzijde komt in het artikel ter sprake :
At worse, their health care plan is a repackaged Sanders plan with Obamacare wrapping paper.

The foundational principles of a patient-focused health care system are not fully endorsed by either candidate. Both President Donald Trump and Biden support drug price controls. But while Trump has endorsed the principles of reduced government interference, and acted on those principles throughout the COVID-19 crisis to fast-track testing and creation of a vaccine, Biden has dodged instead of making clear what voters will get in 2021.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nieuws dat ik vandaag tegenkwam:

"De topwetenschapper van de NOAA [=National Oceanic and Atmospheric Administration, het belangrijkste wetenschappelijke bureau van het land] wordt uit zijn functie verwijderd nadat hij nieuwe door Trump aangestelde medewerkers had gevraagd zich te houden aan het integriteitsbeleid van het bureau, dat verbiedt dat onderzoeksgegevens worden gewijzigd om aan de politieke agenda te voldoen."

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ntist.html

The National Oceanic Atmospheric Administration's top scientist has been removed from his position after he asked new Trump-appointed staff to acknowledge the agency's scientific integrity policy, according to a new report.

Craig McLean, the agency's acting chief scientist, was dismissed from his role last month shortly after sending an email to the new political appointees, including former White House adviser Erik Noble, the New York Times reported.

McLean had reportedly asked them to respect the NOAA's scientific integrity policy which prohibits fabrication, falsification and manipulation of research data driven to fit a political agenda.

The message however did not sit well with Noble, a former Trump campaign data analyst who was recently appointed NOAA chief of staff.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 01 nov 2020 01:08
dikkemick schreef: 31 okt 2020 18:58 Het lijkt als kiezen tussen PVV en FvD. Een bijna onmogelijke opgave.
Wederom: Beiden zijn beter dan Trump, terwijl Biden het best kan worden vergeleken met Bolkestijn. Alles rechts van Rutte, Dat wel. Trump heeft één ding goed gedaan: Hij is geen nieuwe oorlog begonnen. Zijn schoonzoon heeft ook één ding goed gedaan: Een hervorming van de rechtspraak, welke gesteund werd door beide partijen en door Trump is getekend. Biden mag bogen op miljoenen mensen met bestaande gezindsheidproblemen die dank zij de affordable care act, nu verzekerd zijn (hetgeen Trump's Goons via een rechtszaak ongedaan proberen te maken (omdat wijlen senator mcCain verhinderde dat ze het via een wetswijziging konden flikken)
Wat ik wil zeggen, is dat ik ook de grootste moeite zou hebben uit 2 slechte kandidaten een keuze te moeten maken. Trump heeft uiteraard zijn imago 100% tegen, Biden zijn leeftijd en onhandige manier van communiceren. Je bent wel de president van de USA! Qua politieke prestaties is voor beiden wellicht iets te zeggen. Weten we van Biden nog niet.
En wellicht zou mijn voorkeur overhellen naar Biden (ongenuanceerder dan Trump kan bijna niet) en bij een keuze tussen PVV en FvD zou ik het niet weten. Ik zou niet stemmen vrees ik. 2 Zeer lastige dilemma's dus. Dat vergelijk wilde ik maken.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 01 nov 2020 01:13
dikkemick schreef: 31 okt 2020 22:58 Lijkt me in dit geval heerlijk om advocaat van Trump te spelen.
Pas maar op dat je niet zoals Michael Cohen in de bak beland. En zorg dat je client nergens getuigenis aflegt, want dan hangt hij prompt wegens meineed!
Zoals je weet: Iedereen verdient een advocaat en ook Cohen meende als advocaat valse verklaringen (ik vertaal het maar eventjes naar leugentjes om bestwil) te kunnen afleggen. Exact datgene waarover ik me druk maak. Maar hier geen advocaten aub....
In het normale leven (als hij geen president met een enorme waffel had geweest) had Trump al lang gehangen.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De 'president' heeft weer gesproken.

https://edition.cnn.com/2020/10/31/poli ... st+Recent)
https://news.google.com/__i/rss/rd/arti ... odG1s?oc=5
http://feeds.nos.nl/~r/nosnieuwsbuitenl ... 8Y/2354528
en andere sites:
The White House on Saturday unleashed on Dr. Anthony Fauci, the country's leading infectious disease expert, following his comments to the Washington Post that criticized the Trump administration's response to the pandemic, including Dr. Scott Atlas, who the President has relied on for advice on handling the coronavirus.
(..)
Fauci gave a grim warning of a Covid-19 surge as the country heads into fall and winter.
"We're in for a whole lot of hurt. It's not a good situation," Fauci told the Post. "All the stars are aligned in the wrong place as you go into the fall and winter season, with people congregating at home indoors. You could not possibly be positioned more poorly."
(..)
Baselessly claiming that if Fauci was in charge more than half a million people would be dead in the United States, Trump portrayed the recommendations offered by his own administration to mitigate the spread of the disease as a burdensome annoyance.
(..)
Referring to Fauci and other health officials as "idiots," Trump declared the country ready to move on from the health disaster, even as medical experts warn the worst may be yet to come.
Hij vermoordt indirekt Amerikanen, ook die wat anders dan Covid hebben, én de zorg schijnt Dr. Fauci te willen zeggen.
Kijken hoe lang Fauci nog blijft zitten onder 't redeloos geweld. Wie weet of Trump niet weg gaat..? Kijken hoeveel doden er daar nog vallen.
Typisch, dat een fors deel van de Amerikanen dit allemaal prima vindt. :cry:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Grappige pagina voor de 'verluchting' hier:
https://eu.usatoday.com/picture-gallery ... 310942002/

Lachen als het niet zo ernstig was.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

We zullen het snel weten nu. Tot die tijd ben ik niet gerust.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b963f9c5/

Belangrijkste verschil tussen Trump en Biden zal overigens zijn dat Biden zich door adviseurs zal omringen en Trump door ja-knikkers.

In die zin is de vergelijking met PVV hierboven juist heel treffend, deze partij heeft ook maar één lid.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 01 nov 2020 01:19De peilingen laten gelukkig eveneens zien dat Trump zal worden afgestraft door de kiezer. Desondanks ben ik redelijk zenuwachtig aangaande de verkiezingen; met name over Pennsylvania. Hoewel Biden daar gemiddeld 5% voor staat, is Trump daar zo fanatiek aan het campagne voeren, dat hij weleens een groot aantal kiezers zal kunnen gaan overtuigen. En indien Texas, Florida en Pennsylvania allen naar Trump gaan, wordt het een zeer spannende race.
De Trafalgar Group voorspelt (net als in 2016) dat Trump weer gaat winnen.
https://www.thetrafalgargroup.org/
https://www.youtube.com/watch?v=0BOhRCeoMzM
Born OK the first time
Gesloten