Fotografie als hobby
Re: Fotografie als hobby
Mooie plaatjes. Lukt me zelf niet om enkele plaatjes te uploaden. Merk dat ik m.n. macro erg mooi vind om te maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik denk dat je even een flickr-account moet aanmaken. Het is een klein beetje gedoe, maar je kunt dan linken daar naartoe.
Heb een myalbum account waar we met collega's op posten. [img ]htpps://etc.link[ /img] werkt niet en zo te zien bij jou wel....
t Is om t even. Je schiet 40 foto's, 5 zijn er echt de moeite waard! Maar je bent buiten en bezig. Daar gaat t wat mij betreft ook om.
t Is om t even. Je schiet 40 foto's, 5 zijn er echt de moeite waard! Maar je bent buiten en bezig. Daar gaat t wat mij betreft ook om.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Selecteren! Dat is misschien wel het belangrijkste onderdeel.dikkemick schreef: ↑16 feb 2021 20:52 Heb een myalbum account waar we met collega's op posten. [img ]htpps://etc.link[ /img] werkt niet en zo te zien bij jou wel....
Ik heb nu een paar foto's neergezet, maar van sommige scenes schiet ik tien plaatjes, vooral kleine verschillen in compositie, maar ook wel met net even een andere belichting (zou ook met post-processing kunnen, maar ik vind het zo makkelijker en sneller), en dan kies ik thuis wat het best bevalt. Ik denk dat ik zondag zo 200 plaatjes heb weggeklikt, dan hou ik een stuk of 20 over, en dan iets van 5 of 7 waar ik echt 100% tevreden over ben.
Waarom bij jou het linken niet werkt weet ik niet. Is er een beheerder die daarbij kan helpen?
Kijk, dit is het resultaat van de link plakken m.b.v. 'insert image'

Einstein/Mick
Einstein/Mick

Een blik uit mijn kamerraam.

En uit een bovenkamerraam.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Ja hoor, dat is er 1
Lukt me alleen nog niet om er .jpg van te maken
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je klikt op die website op de foto die je wilt linken met de rechtermuisknop. Dan kies je "share photo". En dan kies je de link uit het bovenste vakje, en die eindigt dan ook op .jpg. Wil je meerdere foto's dan moet dat wel één voor één, maar zo werkt het in ieder geval wel.
ZO?

Laatst gewijzigd door dikkemick op 18 feb 2021 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick

DANK voor de info!

Einstein/Mick
Einstein/Mick
Volgens mij gaatiegoedzo!! 

Ik weet niet of je de optie had, maar hier had je misschien een groter diafragma kunnen kiezen? Het onderwerp is goed denk ik, maar de achtergrond eist wel wat aandacht op. Je kunt dat verminderen door te kijken of je de positie zo kunt kiezen dat de achtergrond verder weg is (is natuurlijk lang niet altijd mogelijk). Je kunt ook een groter diafragma nemen, waardoor je meer blur in je achtergrond krijgt. Nadeel is dan wel dat je te weinig scherptediepte voor het onderwerp kunt krijgen, dus dat is dan een beetje balanceren.
Ik zie hier trouwens al de eerste crocussen uit de grond komen, dat is vaak leuk om macro mee te doen, net als sneeuwklokjes etc.
Deze heeft wel interessant licht trouwens. Je krijgt zo mooi een tegenstelling tussen warme en koude kleuren.