Jij bent niet de scheidsrechter over wat zinnig is als verdediging en wat niet. Iedere keer opnieuw lijkt het alsof jij jezelf opwerpt als de finale arbiter voor wat geoorloofd is als verdediging en wat niet. Alsof advocaten aan jou verantwoording moeten afleggen voor wat ze doen en laten.dikkemick schreef: ↑25 jul 2021 16:27 In combinatie met de voorbeelden die ik in eerdere topics en nu recent mbt Jos B genoemd heb, lijkt me duidelijk waar ik moeite mee heb.
4 punten waren al voldoende om B vast te zetten, kwam er het DNA in het onderbroekje bij, gaat een Roethof excuses uit de duim zuigen. Mijn enige vraag: Waarom in godsnaam?
Ja ik weet dat B recht heeft op verdediging, maar pas zinnige verdediging toe. DNA door niezen is in dit geval de grootst mogelijke onzin. Het tegen beter weten in verdedigen...
Jij hoeft niet te begrijpen hoe de wisselwerking tussen Roethof en zijn client geleid heeft tot Roethofs uiteindelijk pleidooi. Misschien dat B er op stond dat Roethof zo pleitte. Misschien dat B en Roethof in overleg tot dit pleidooi besloten. Misschien dat Roethof zijn client van deze strategie kon overtuigen. Dat weten we allemaal niet en het is ook totaal onbelangrijk.