Voorstelrondje
Moderator: Moderators
Voorstelrondje
Goedenavond
Ik ben een vrouw van halverwege de 40 die op haar 21/22ste in twee verschillende Evangelische/Pinkstergemeente sektes heeft gezeten.
In totaal 12 jaar christen geweest, daarna 7 jaar agnost toen weer zo'n anderhalf jaar christen en nu weet ik niet meer wat ik geloof.
Ik worstel al 26 jaar met een eetstoornis waar ik maar niet vanaf kom. Hier heb ik ook enorm mee geworsteld als christen, omdat anderen het als een zonde zagen. Dat was bepaald niet helpend.
Heb verschillende gebedsbijeenkomsten bijgewoond voor genezing, maar niets heeft mogen baten. En nu ben ik letterlijk moegestreden en weet ik niet meer wat ik denk en voel.
Ik ben een vrouw van halverwege de 40 die op haar 21/22ste in twee verschillende Evangelische/Pinkstergemeente sektes heeft gezeten.
In totaal 12 jaar christen geweest, daarna 7 jaar agnost toen weer zo'n anderhalf jaar christen en nu weet ik niet meer wat ik geloof.
Ik worstel al 26 jaar met een eetstoornis waar ik maar niet vanaf kom. Hier heb ik ook enorm mee geworsteld als christen, omdat anderen het als een zonde zagen. Dat was bepaald niet helpend.
Heb verschillende gebedsbijeenkomsten bijgewoond voor genezing, maar niets heeft mogen baten. En nu ben ik letterlijk moegestreden en weet ik niet meer wat ik denk en voel.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Voorstelrondje
Ik neem aan dat je het topic welkom nieuwe leden. bovenaan in dit subforum al gelezen hebt?
Zo niet: Van harte aanbevolen!
Ik wens u alle goeds
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Welkom. Wat hoop je hier te vinden?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Welkom.
Ook al is dat elke dag anders?
En ook als je daar zelf niet altijd blij mee bent.
Misschien beginnen met elke dag jezelf te nemen voor wie je bent?
Ook al is dat elke dag anders?
En ook als je daar zelf niet altijd blij mee bent.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Zojuist gedaanPeter van Velzen schreef: ↑06 aug 2021 02:44 Ik neem aan dat je het topic welkom nieuwe leden. bovenaan in dit subforum al gelezen hebt?
Heb je gelijk in. Want zolang ik leef vanuit zelfacceptatie merk ik ook dat het een stuk beter met me gaat
Het liefst antwoorden op prangende vragen, maar in elk geval steun.
Ik ben blij dat je al tot dat inzicht bent gekomen.
Mijn eigen ervaring daarin is, dat het steeds blijven volhouden, het grootste probleem is.
Misschien dat je door van gedachten te wisselen met diverse mensen, hier zelf antwoorden zal vinden.
Maar mi. zal zich al heel wat op kunnen lossen, als je ook tot het inzicht zou kunnen komen, dat er vragen zijn waar geen antwoorden op zijn.
En ook vrede kunt leren hebben met een: "Ik weet het niet".
Wel wil ik je beloven, dat ik je zoveel mogelijk zal proberen te steunen, als ik zie dat je daarin hulp zou kunnen gebruiken.
-
appelfflap
- Banned
Hoe ben je op dit forum terechtgekomen?
Wat lief, dank je welMaria schreef: ↑06 aug 2021 11:48Ik ben blij dat je al tot dat inzicht bent gekomen.
Mijn eigen ervaring daarin is, dat het steeds blijven volhouden, het grootste probleem is.
Misschien dat je door van gedachten te wisselen met diverse mensen, hier zelf antwoorden zal vinden.
Maar mi. zal zich al heel wat op kunnen lossen, als je ook tot het inzicht zou kunnen komen, dat er vragen zijn waar geen antwoorden op zijn.
En ook vrede kunt leren hebben met een: "Ik weet het niet".
Wel wil ik je beloven, dat ik je zoveel mogelijk zal proberen te steunen, als ik zie dat je daarin hulp zou kunnen gebruiken.
Ik kende het al van een vroegere vriend en voelde ineens de behoefte om ook deel te nemen. Ik zit al vanaf 2003 op Fok, maar dat is heel anders en het gaat er vaak grof aan toe daar. Behoorlijk onprettig.
Welkom Rijauw.
Tsja.. dat kan nogal verwarren. Mensenwerk...
Hoe lastig ook, dat is een heel natuurlijke toestand. Niets, maar dan ook niets zit in hokjes en vakjes, hoewel wijIn totaal 12 jaar christen geweest, daarna 7 jaar agnost toen weer zo'n anderhalf jaar christen en nu weet ik niet meer wat ik geloof.
mensen het altijd wél zo willen maken.
Ja, je gaat zoeken vanuit onvrede, onzekerheid, verwardheid etc..Ik worstel al 26 jaar met een eetstoornis waar ik maar niet vanaf kom. Hier heb ik ook enorm mee geworsteld als christen, omdat anderen het als een zonde zagen. Dat was bepaald niet helpend.
De 'genezing' zit in jezelf. Dát moet je zoeken volgens mij. Sorry, dat ik me er zo mee bemoei.Heb verschillende gebedsbijeenkomsten bijgewoond voor genezing, maar niets heeft mogen baten. En nu ben ik letterlijk moegestreden en weet ik niet meer wat ik denk en voel.
** Wetenschap leert vooral dat 'wetenschap' frequent moeten worden bijgewerkt... **
Is niet erg. Bedankt voor je bijdrage. Ik geloof ook dat je gelijk hebt.Gerard R. schreef: ↑07 aug 2021 11:41Welkom Rijauw.
Tsja.. dat kan nogal verwarren. Mensenwerk...Hoe lastig ook, dat is een heel natuurlijke toestand. Niets, maar dan ook niets zit in hokjes en vakjes, hoewel wijIn totaal 12 jaar christen geweest, daarna 7 jaar agnost toen weer zo'n anderhalf jaar christen en nu weet ik niet meer wat ik geloof.
mensen het altijd wél zo willen maken.Ja, je gaat zoeken vanuit onvrede, onzekerheid, verwardheid etc..Ik worstel al 26 jaar met een eetstoornis waar ik maar niet vanaf kom. Hier heb ik ook enorm mee geworsteld als christen, omdat anderen het als een zonde zagen. Dat was bepaald niet helpend.De 'genezing' zit in jezelf. Dát moet je zoeken volgens mij. Sorry, dat ik me er zo mee bemoei.Heb verschillende gebedsbijeenkomsten bijgewoond voor genezing, maar niets heeft mogen baten. En nu ben ik letterlijk moegestreden en weet ik niet meer wat ik denk en voel.![]()
Klopt.
Mijn mailbox zat vol.
Ik heb het nu gelezen.
Over de avatar.
Heb je rekening gehouden met de grootte van de afbeeldingen?
Maximum afmetingen; breedte: 160 pixels, hoogte: 160 pixels, bestandsgrootte: 64.00 KiB.
Als het dat niet is, dan weet ik het niet.
PS. Ik heb je quote hersteld. Er was dus geen citaat.