Ook mij verbaast me de prijs van dit alles.
Vroeger ging men kamperen omdat het vrij goedkoop was.
Nu lijkt men zich er scheel aan te betalen.
Moderator: Moderators
Ook mij verbaast me de prijs van dit alles.
Daarom denk ik dat de besmettingen straks weer de pan uitrijzen zodra iedereen terug is van vakantie en de scholen weer gaan starten.
Lijkt me in ieder geval niet onwaarschijnlijk.
En met een beetje pech krijgen we te maken met een nieuwe variant die ongevoelig blijkt voor alle vaccins
Dit kan ik helaas onderschrijven. Ken zelf een FvD stemmer. Totaal geradicaliseerd en hij scheldt politici online uit voor NSBer. Tuig van de richel, geen lui om in je vriendenkring te willen hebben. Laaggeschoold ook en gewoon niet bijster intelligent. Dwarsliggen om het dwarsliggen en uiteraard anti vaxx.lanier schreef: ↑02 apr 2021 19:26 De ME treedt al decennialang op bij oproer en demonstraties. En nu plotseling omdat het om wappies gaat zijn ze zielig? Bekijk op Facebook eens reacties op nieuwssites op met name de coronaregels. Zielige, gefrustreerde, beledigende reacties die soms zeer hoog oplopen. Bijna nooit lees ik een goed onderbouwde reactie, alleen maar one liners die vaak oproepen tot protest al dan niet met geweld en het omver werpen van de regering. Ook journalisten en de rechtspraak moet het ontgelden. Zielig? Nee, over het algemeen is het tuig en lui die beroepsmatig protesteren. En wie niet horen wil moet maar voelen.
dat zijn mensen die denken datdikkemick schreef: ↑07 sep 2021 07:04 En dan nog even de privacy...
Medewerkers als ook patiënten hoeven, vanwege privacy regeltjes in Nederland) niet aan te geven of ze wel of niet gevaccineerd zijn met
alle gevolgen van dien. Nederland op z'n smalst weer. Privacy voert zoals te doen gebruikelijk weer eens de boventoon.
Wie kan me uitleggen wat het bezwaar is (behalve dat we volgens demonstranten nu in een dictatuur leven) van het aangeven of je wel/niet
gevaccineerd bent, om zo anderen te beschermen?
Het enige argument dat ik zou kunnen bedenken, is dat iedere vorm van drang ook averechts kan werken. Als het zonder ook lukt, is dat altijd beter.
Nee het gaat mij erom dat je vanwege privacy redenen niet hoeft aan te geven of je wel/niet gevaccineerd bent en je dus ongevaccineerd op een IC kunt werken.appelfflap schreef: ↑07 sep 2021 07:35dat zijn mensen die denken datdikkemick schreef: ↑07 sep 2021 07:04 En dan nog even de privacy...
Medewerkers als ook patiënten hoeven, vanwege privacy regeltjes in Nederland) niet aan te geven of ze wel of niet gevaccineerd zijn met
alle gevolgen van dien. Nederland op z'n smalst weer. Privacy voert zoals te doen gebruikelijk weer eens de boventoon.
Wie kan me uitleggen wat het bezwaar is (behalve dat we volgens demonstranten nu in een dictatuur leven) van het aangeven of je wel/niet
gevaccineerd bent, om zo anderen te beschermen?
a) corona fake/griepke is
b) vaccins dodelijk zijn
c) een ontwormingsmiddel voor paarden hen onmiddellijk zal redden bij een besmetting
Hoe wil je zulke mensen iets aan hun verstand brengen?
Misschien is het andersom. Gevaccineerden hoef je niet meer te beschermen voor de ziekte. Het gaat nu dus om de bescherming van de ongevaccineerden. Het is juist in het collectieve belang van iedere firma dat de werkplaats geen podium wordt van verhitte ruzies en twistgesprekken, en/of bepaalde werknemers worden uitgesloten, gemeden, zwart gemaakt of gehaat.dikkemick schreef: ↑07 sep 2021 11:35Nee het gaat mij erom dat je vanwege privacy redenen niet hoeft aan te geven of je wel/niet gevaccineerd bent en je dus ongevaccineerd op een IC kunt werken.
Privacy boven alles in dit land.
Privacy boven het collectieve belang van veiligheid van werknemers en patiënten
Dat lijkt me ook. Oftewel, het blijft schipperen. Verplichting moet men wellicht wel eisen voor dit soort situaties.gerard_m schreef:Het lijkt me redelijk dat je als ongevacccineerde bijvoorbeeld geen kwetsbare patiënten verzorgt.
Dus diverse noodconstructies bedenken om de privacy maar vooral intact te houdenlanier schreef: ↑07 sep 2021 14:21 De meeste mensen zijn ongeveer 15x gevaccineerd in hun jeugd. Dat percentage ligt boven de 90%. Er is eigenlijk geen goede reden te bedenken om je niet te laten vaccineren. Waar ik nu bang voor ben is dat die antivaxxers hun kinderen ook niet meer laten inenten voor andere ziektes met alle mogelijke consequenties. De overheid zal de kosten voor zelftesten gaan opvoeren en daar ben ik op zich niet op tegen. Net als bij prijsstijgingen van sigaretten zie ik hun keuze ook als gevaar voor de samenleving. Dan mag je er ook aan meebetalen.
Helemaal mee eens, maar zat mensen die er kwaad om zijn. Ook is angst heel groot, hetgeen ook tot buitensluiting leidt.
Dat is dus exact wat die mensen doen. Ze nemen het risico eraan dood te gaan.Dat je in dit land de vrije keuze hebt om wel of niet iets in je lichaam te spuiten vind ik terecht, maar als je besluit dat in dit geval niet te doen, wees dan een 'vent' en draag de consequenties.
Inderdaad, in bijvoorbeeld het geval dat hierboven gegeven werd.Dan mag je soms je werk dus niet meer uitvoeren omdat je zo anderen in gevaar kunt brengen.
Inderdaad je mening, maar wat mij betreft niet helemaal goed onderbouwd, want uitsluiting van mensen op de werkplaats kan men ook als doorslaan beschouwen. Men moet dus zaken afwegen tegen elkaar, en een perfecte oplossing is er niet.Nogmaals: Die privacy wetgeving slaat door! Maar dat is mijn mening maar.